    From: "Jasko Bartnik" <a...@s...nadole>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: o oprogramowaniu komputerowym
    Date: Wed, 03 Oct 2007 00:41:05 +0200

    Dnia 02-10-2007 o 09:13:14 Sowiecki Agent
    .pl> napisał(a):

    > tak, ale swojego egzemplarza, bo wykonanie kopi czyjego na pewno nie
    > jest kopia zapasowa tylko kradziez w rozumieniu kk (i potycznym zreszta
    > tez)

    To poprosze o przepis tego zabraniajacy. A z ta kradzieza to juz
    zdecydowanie za daleko sie zagalopowales - w obu znaczeniach.

    > nie masz racji, jak dla mnie eot

    Nie biadol tylko wykaz, ze tej racji nie mam. Wykonanie kopii u kolegi, od
    kolegi, u siebie, od nieznajomego niczym sie nie rozni z punktu widzenia
    prawa i technologii. To pierwsze mozna sobie wydedukowac z braku obostrzen
    dotyczacych tworzenia kopii zapasowych programu komputerowego.

    Przykladowo, moze sie przytrafic sytuacja, ze nasz nosnik sie porysuje
    albo zniszczy (moze to byc CD albo twardy dysk). Oddajemy taki nosnik do
    punktu odzyskiwania danych (lub czegos podobnego... np. kolegi z lepszym
    czytnikiem) i dzieki temu otrzymujemy kopie naszego produktu. W calym tym
    procesie pojawia sie "osoba trzecia", dzieki ktorej mozliwe jest
    sporzadzenie kopii programu komputerowego, zgodnie z przepisami -
    wykonanie kopii bylo niezbedne do prawidlowego dzialania programu na
    naszym komputerze.

    --
    Pozdrawiam, Jasko Bartnik.