  • Data: 2008-01-04 16:39:33
    Temat: Re: nowy dowod a panstwo policyjne
    Od: "William" <n...@m...mnie.pl> szukaj wiadomości tego autora

    > Czyli zmiana będzie że tak powiem "pokoleniowa"?
    > Nastąpi z wymarciem PRL-generation albo z wymarciem obowiązku
    > meldunkowego, cokolwiek nastąpi wcześniej.

    Całkiem możliwe, że ten przesąd wynika z faktu, że zamieszkiwanie na
    podstawie umowy pisemnej nie było dotąd często praktykowane. Lokatorów brało
    się "na gębę" by nie płacić wysokich podatków. Podobnie np. umowy z zięciem
    na nieodpłatne zamieszkiwanie też nikt nie spisywał. W obu przypadkach
    (podobnie jak dziś) przy umowie ustnej urzędnik chce jej potwierdzenia przez
    właściciela. I stąd obiegowa opinia że do meldunku potrzebny jest
    właściciel.

    Jako ciekawostkę mogę powiedzieć, że księża wikarzy w Archidiecezji
    Katowickiej też nie są zameldowani w swoich parafiach ! Bo komuś w kurii się
    to wydało niebezpieczne. A tymczasem każdy z księży może się spokojnie
    zameldować sam na podstawie dekretu który otrzymuje od biskupa i znajduje
    się w nim zapis o prawie do zamieszkiwania przez rok w mianowanej parafii.