    From: mvoicem <m...@g...com>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: nowy dowod a panstwo policyjne
    Date: Thu, 03 Jan 2008 20:03:59 +0100

    Piotr [trzykoty] wrote:

    > "mvoicem" <m...@g...com> wrote
    >
    > Masz rację.
    > Tyle, że w praktyce nie zawsze taką umowę ma, bo wcale nie musi zgodnie z
    > KC, a nie zawsze wynajmujący chcę ją dać.

    To racja. Ale swoją droga rozsądnie jest jednak mieć umowę. Niby nie ma to
    wielkiego znaczenia, ale jakoś tak zauważyłem że ci co się bronią rękami i
    nogami przed umową są w przeważającej części krętaczami i potem jest
    problem z takimi wynajmującymi.

    > Dwa, nawet jak ma, to są urzędy, które dalej mu utrudniają, bo np. umowa
    > nie zawiera treści prawa własności wynajmującego czy nr aktu własności
    > (przerabiałem kiedyś coś takiego w urzędzie mającąym ceftyfikat jakości
    > (sic!)). Nie wiem na jakiej podstawie coś takiego wymyśli, bo nigdzie nie
    > wynika, że umowa bez nr aktu własności nie potwierdza tytułu do lokalu,
    > ale urząd swoje...

    Cóż, to trzeba stać i cierpliwie edukować panią urzędniczkę. Wydaje mi się
    też że warto by poprosić o odmowę na piśmie.

    Przecież umowa najmu niekoniecznie musi być zawarta z właścicielem.
    Wynajmującym może być najemca, dzierżawca i pewnie jeszcze całe stado
    innych osób.

    > Więc lepiej podtrzymywać fikcję obowiązku, który jest olewany, a tym co
    > chcą go jednak spełnićć rzuca się kłody pod nogi, dziwne myślenie aparatu
    > administracyjnego.
    > Skoro meldunek i tak nie daje prawa do lokalu (wszak to tylko dla potrzeb
    > ewidencyjnych on istnieje) to po co jakieś wymagania, potwierdzenia itp,
    > zwłaszcza jeśli chodzi o tymczasowy...?

    W pełni zgoda :). Jeszcze jakby zmiana zameldowania była taką wygodną
    metodą na zmianę zameldowania wszędzie (tzn samo by się aktualizowało po
    urzedach skarbowych, zusach, sądach....), to by miało jakiś sens ....

    No ale skoro jest obowiązek ....

    p. m.