  • Data: 2008-01-02 17:41:41
    Temat: Re: nowy dowod a panstwo policyjne
    Od: "Piotr [trzykoty]" <t...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

    "Maciek" <m...@n...pl> wrote
    > A ja nie wymieniłem, bo początkowo nie widziałem takiej potrzeby, zaś w
    > ostatnich miesiącach zeszłego roku po prostu było to niemożliwe. O ile
    > wiem ważność "książeczkowych" DO została przedłużona do 31 marca br, czyli
    > jak na razie policjant może mi "skoczyć". Tzn. mógłby, gdybym kiedykolwiek
    > miał przy sobie DO.

    Przeczytaj przepisy karne w ustawie o ewidencji ludności i dowodach
    osobistych to się zdziwisz;). Dodam, że termin ważności a termin obowiązku
    wymiany to dwie różne rzeczy.
    Dlaczego nie bierzesz pod uwagę, że policjant może poprostu pojść do urzędu
    i poprosić o listę osób, które wbrew ustawie nie wymieniły dowodu...;) ?