  • 1. Data: 2009-02-10 10:32:32
    Temat: nowe wysylanie emaili a prawo
    Od: "Michal G" <m...@i...pl>

    http://nt.interia.pl/internet/wiadomosci/news/e-mail
    e-bez-adresow,1256712,62

    ciekawe czy ustawa nadąży... za spamerami

  • 2. Data: 2009-02-10 10:42:14
    Temat: Re: nowe wysylanie emaili a prawo
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    Michal G pisze:
    > http://nt.interia.pl/internet/wiadomosci/news/e-mail
    e-bez-adresow,1256712,62

    > ciekawe czy ustawa nadąży... za spamerami

    Myślę, że ideę tego pomysłu dobrze opisuje jeden z komentarzy:

    "Ameryka słynie z idiotycznych pomysłów a ten jest
    kolejnym przykładem. Ciekawi mnie jak system
    odróżni, do którego Jana Kowalskiego chciałbym
    wysłać maila. Pojawi się lista wszystkich
    Kowalskich i będę musiał wybierać spośród
    dziesiątków tysięcy tego właściwego Kowalskiego?
    Pomysł semantycznego adresowania maili jest co
    najmniej głupi, nie mówiąc już o tym, że spamerzy
    aż przewracają się ze śmiechu na wieść o tym
    nowym, amerykańskim wynalazku."

    Zresztą sami pomysłodawcy piszą, że system będzie działał, jeśli
    powstanie baza wiedząca wszystko o wszystkich (i wtedy będzie można
    wysłać mail "wszyscy profesorowie, którzy od 1960 roku ukończyli studia
    na Harvardzie", czyli jest to nierealne. W pewnym ograniczonym zakresie
    rolę taką pełnią portale społecznościowe (wyślij wiadomość do wszystkich
    z danej klasy/szkoły/roku), niemniej jednak nigdy nie zastąpi do
    konkretnych adresów mailowych.

    --
    Liwiusz

  • 3. Data: 2009-02-10 12:02:25
    Od: "Henry(k)" <moj_adres_to_henrykg@na_serwerze_gazeta.pl>

    Dnia Tue, 10 Feb 2009 11:32:32 +0100, Michal G napisał(a):

    > ciekawe czy ustawa nadąży... za spamerami

    Ale by sie ucieszyli....
    "To: all with erection problems
    Subject: V14GR4"

    ;-)

    Ja tam jestem za systemem preakceptacji - nie napisze do Ciebie nikt
    kogo wcześniej nie zarejestrujesz. Kiedyś widziałem takie nakładki
    na programy pocztowe. Tylko że to nie zadziała na adresy "publiczne".
    Za to można by w końcu ujednolicić żeby każdy miał jeden adres e-mail.

    Pozdrawiam,
    Henry

  • 4. Data: 2009-02-10 12:08:23
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    Henry(k) pisze:

    > Za to można by w końcu ujednolicić żeby każdy miał jeden adres e-mail.

    Czyli jak? Zakaz zakładania drugiego konta email?

    --
    Liwiusz

  • 5. Data: 2009-02-10 12:31:36
    Od: "Henry(k)" <moj_adres_to_henrykg@na_serwerze_gazeta.pl>

    Dnia Tue, 10 Feb 2009 13:08:23 +0100, Liwiusz napisał(a):

    > Czyli jak? Zakaz zakładania drugiego konta email?

    A właściwie czemu by nie... jako osoba prywatna po co Ci więcej
    adresów? Adres domowy też masz jeden.

    Pozdrawiam,
    Henry

  • 6. Data: 2009-02-10 12:32:56
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    Henry(k) pisze:

    > A właściwie czemu by nie... jako osoba prywatna po co Ci więcej
    > adresów? Adres domowy też masz jeden.

    Ech, mam nadzieję, że ironizujesz :)

    --
    Liwiusz

  • 7. Data: 2009-02-10 13:26:51
    Od: Maverick <m...@p...fm>

    Henry(k) wrote:

    > A właściwie czemu by nie... jako osoba prywatna po co Ci więcej
    > adresów? Adres domowy też masz jeden.

    Chocby email prywatny i email firmowy (pracowniczy) - nie mowiac juz o
    tym, ze masz kilka maili - jeden sluzacy np tylko do grup dyskusyjnych,
    albo taki, z ktorego wysylasz CV i inne wazniejsze dokumenty.

    --
    Regards,
    Maverick

  • 8. Data: 2009-02-10 13:33:41
    Od: Olgierd <n...@n...problem>

    Dnia Tue, 10 Feb 2009 13:31:36 +0100, Henry(k) napisał(a):

    > A właściwie czemu by nie... jako osoba prywatna po co Ci więcej adresów?
    > Adres domowy też masz jeden.

    I słusznie, zresztą powinno się go rejestrować w jakimś Państwowym
    Urzędzie Certyfikacji Poczty Elektronicznej.
    Tylko za okazaniem dowodu osobistego, tylko 1 na głowę, tylko w .pl,
    tylko pół giga na człowieka, bo i po komu co więcej ;-)

    --
    pozdrawiam serdecznie, Olgierd
    Lege Artis http://olgierd.bblog.pl

  • 9. Data: 2009-02-10 13:47:22
    Od: Olgierd <n...@n...problem>

    Dnia Tue, 10 Feb 2009 14:26:51 +0100, Maverick napisał(a):

    > Chocby email prywatny i email firmowy (pracowniczy) - nie mowiac juz o
    > tym, ze masz kilka maili - jeden sluzacy np tylko do grup dyskusyjnych,
    > albo taki, z ktorego wysylasz CV i inne wazniejsze dokumenty.

    No i właśnie -- to jest olbrzymie marnowanie zasobów! Doliczmy do tego
    aliasy oraz "konta porzucone" i się w ogóle robi miazga.

  • 10. Data: 2009-02-10 15:56:20
    Od: "Henry(k)" <moj_adres_to_henrykg@na_serwerze_gazeta.pl>

    Dnia Tue, 10 Feb 2009 13:32:56 +0100, Liwiusz napisał(a):

    > Ech, mam nadzieję, że ironizujesz :)

    Trzeba rozkręcić wątek ;-)

    Pozdrawiam,
    Henry