  • 11. Data: 2012-01-02 13:40:15
    Temat: Re: [FUT]Re: "nowa" belka a stare lokaty
    Od: xbartx <b...@h...net>

    Dnia Mon, 02 Jan 2012 14:14:20 +0100, mvoicem napisał(a):

    > A nie jest im wszystko jedno, czy przeleją kasę do US czy wypłacą
    > klientowi jako nagrodę/udzielą bonifikaty w innych opłatach ?

    Na pewno z takimi nagrodami, programami, punktami jest o wiele więcej
    roboty niż z kapitalizacją dzienną, którą praktycznie większość banków ma
    dopracowaną bardzo dobrze. To na pewno wygeneruje znowu jakieś nowe
    koszty po stronie banku i teraz rachunek czysto ekonomiczny czy to się
    będzie bankom opłacać. Tutaj banki są kryte, bo to nie ich wymysłem są te
    podatki tylko rządu/polityków.

    --
    xbartx

  • 12. Data: 2012-01-02 15:00:52
    Temat: Re: "nowa" belka a stare lokaty
    Od: Krzysiek <k...@o...pl>

    On 2 Sty, 14:40, xbartx <b...@h...net> wrote:
> [...]
    > koszty po stronie banku i teraz rachunek czysto ekonomiczny czy to się
    > będzie bankom opłacać. Tutaj banki są kryte, bo to nie ich wymysłem są te

    Koszty tak, ale przy unikaniu belki też trzeba było systemy
    informatyczne modyfikować.

    Rozbudowanie programu lojalnościowego zawsze może dać jakieś zyski
    (przyciągnie klientów).

    Jeśli taki Citi ma karty z programem lojalnościowym to można sobie
    wyobrazić ofertę typu załóż lokatę na 0% na 12 miesięcy a dostaniesz
    punkty w programie (punkty liczone od kwoty lokaty tak by dać
    odpowiedni% zysku klientowi który te punkty potem wymieni na bony np.
    sklepu Merlin).
    te punkty można nawet z góry przyznawać by klient mógł od razu z nich
    skorzystać.
    Sądzę, że to można korzystnie zareklamować/sprzedać.

  • 13. Data: 2012-01-02 15:10:46
    Od: "Kris" <k...@w...pl>

    >Użytkownik "Krzysiek" napisał w wiadomości grup
    13g2000vbn.googlegroups.com...

> [...]
    >sklepu Merlin).
    >te punkty można nawet z góry przyznawać by klient mógł od razu z nich

    Czyli np 10 tys na lokacie 7% z belka to odsetek będzie 567zł
    Mylisz że ludziska woleli by 700 zł w bonach do Merlina zamiast 567 zł w
    czystej gotówce?

    -- Pozdrawiam

    Kris

  • 14. Data: 2012-01-02 16:22:08
    Od: xbartx <b...@h...net>

    Dnia Mon, 02 Jan 2012 07:00:52 -0800, Krzysiek napisał(a):

    > Koszty tak, ale przy unikaniu belki też trzeba było systemy
    > informatyczne modyfikować.

    No tak i banki już je poniosły a nawet już im się pewnie zwróciły.
    Pamiętaj, "belka" to jest podatek nałożony przez nasze Państwo a nie
    przez banki i w sumie dzięki bankom i ich naliczaniu odsetek każdego
    dnia, można go było do tej pory sprytnie unikać, no ale trąba została
    ucięta, bo trzeba dziury łatać w tym naszym dobrobycie ;)

    > Rozbudowanie programu lojalnościowego zawsze może dać jakieś zyski
    > (przyciągnie klientów). (...)

    I co myślisz, że ludzie który zakładają lokaty zaczną się bawić w jakiś
    programy, bony i punkty? Raczysz żartować tudzież są to tylko Twoje
    pobożne życzenia.

    Xenocide

  • 15. Data: 2012-01-02 17:39:12
    Od: Wojciech Bancer <p...@p...pl>

    On 2012-01-02, Krzysiek <k...@o...pl> wrote:

    [...]

    > Koszty tak, ale przy unikaniu belki też trzeba było systemy
    > informatyczne modyfikować.

    Śmiem twierdzić że lokaty tego typu (overnight) to były i przed belką.

    --
    Wojciech Bańcer
    p...@p...pl

  • 16. Data: 2012-01-02 18:42:49
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    "BETON" jdrpia$cia$...@i...gazeta.pl

    > a nagrodą mogą byc pieniądze :-)

    Nie musi. Bank może dać katalog (na przykład link do jakiegoś sklepu
    internetowego) z którego można będzie wybrać prezent czy nagrodę,
    za który czy za którą zapłaci bank. Nawet lepiej będzie niż do jest
    tej pory -- bo za bezpieczeństwo transakcji odpowiadać będzie bank.
    Na dodatek bankowi, jako hurtowemu klientowi sklep udzieli większego
    rabatu a płatność będzie tańsza niż do tej pory... Nawet kurier może
    być bankowy...

    W nagrodę, za innowacyjne rozwiązanie i oszczędność, bank otrzyma
    nagrodę ufundowaną przez ministra finansów. :) A otrzyma tę nagrodę,
    gdyż będzie to już bank państwowy -- na przykład Państwowy Bank
    Handlowy, dawny Citi... A będzie już bankiem państwowym, gdyż polskie
    państwo odkupi ów bank za dziesięciokrotność tego, co dostało za
    sprzedaż sprzed lat? No... Tak tanio jednak nie odkupi się teraz
    tych banków... Ale czy dżentelmeni rozmawiają o pieniądzach?

    --
    .`'.-. ._. .-.
    .'O`-' ., ; o.' eneuel@@gmail.com '.O_'

  • 17. Data: 2012-01-02 18:43:49
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    "Krzysiek" b...@m...goog
    legroups.com

    > Tak sądzę, że to powinien być kolejny krok.

    > Lokata/konto na 0,1% (a może i 0%)

    Zero!!! Precz z lichwą!!! ;)

    --
    .`'.-. ._. .-.
    .'O`-' ., ; o.' eneuel@@gmail.com '.O_'

  • 18. Data: 2012-01-02 21:00:55
    Od: Borys Pogoreło <b...@p...edu.leszno>

    Dnia Mon, 2 Jan 2012 16:10:46 +0100, Kris napisał(a):

    > Czyli np 10 tys na lokacie 7% z belka to odsetek będzie 567zł
    > Mylisz że ludziska woleli by 700 zł w bonach do Merlina zamiast 567 zł w
    > czystej gotówce?

    Do Merlina niekoniecznie, ale jakiegoś Reala czy innego Auchana czemu nie.

    --
    Borys Pogoreło
    borys(#)leszno,edu,pl

  • 19. Data: 2012-01-02 22:19:35
    Od: xbartx <b...@h...net>

    Dnia Mon, 02 Jan 2012 22:00:55 +0100, Borys Pogoreło napisał(a):

    > Do Merlina niekoniecznie, ale jakiegoś Reala czy innego Auchana czemu
    > nie.

    Ja wiem. Wolałbym aby u nas kierowano się bardziej np w kierunku motta
    stanu New Hampshire w USA - "Live free or die" ale to raczej mało realne,
    niestety.

    Xenocide

  • 20. Data: 2012-01-03 16:03:32
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    "xbartx" jdsljg$hu3$...@i...gazeta.pl

    > I co myślisz, że ludzie który zakładają lokaty zaczną się bawić
    > w jakiś programy, bony i punkty? Raczysz żartować tudzież są to
    > tylko Twoje pobożne życzenia.

    Ja -- bardzo chętnie. Poproszę na przykład o tę nagrodę:

    http://www.dealextreme.com/p/express-to-usb-3-0-comb
    -esata-54mm-expansion-card-adapter-for-notebook-max-
    5-0-gpbs-109374

    Bank powie, ile pieniędzy i na jak długo mam wpłacić, przyśle i tyle...
    Handel ,,elektroniczny'' rozrośnie się dzięki temu...
    Wiele lat temu niejedna osoba uznała, że dostęp do konta via
    net jest głupotą, niesie za sobą zbyt duże ryzyko i nie znajdzie chętnych.

    DojczeBank kupuje klientów nie pieniędzmi, ale właśnie ,,prezentami''.

    --
    .'O`-' ., ; o.' eneuel@@gmail.com '.O_'