  • 1. Data: 2012-01-01 21:27:08
    Temat: "nowa" belka a stare lokaty
    Od: facet <f...@n...pl>

    Pewnie pamietacie - jak wchodzila belka, bylo wiadomo, ze nowe przepisy
    nie obejma starych lokat. NIektore banki proponowaly lokaty na strasznie
    dlugie okresy (np. lukas jesli dobrze pamietam lokate obronna na 10 lat).

    Czy jesli dzis zaloze lokate 12-miesieczna z codzienna kapitalizacja,
    ktora dzis nie lapie sie pod belke, to od momentu wejscia nowych
    przepisow, belka bedzie od niej pobrana, czy nie? (nie mowie o lokatach
    gdzie odsetki sa placone np. w dwoch pierwszych miesiacach, ale o
    lokatach, gdzie odsetki sa placone codziennie).

    Ciekawe pytanie od strony prawnej?

  • 2. Data: 2012-01-01 21:48:11
    Temat: Re: "nowa" belka a stare lokaty
    Od: k...@p...onet.pl (Kamil Jońca)

    facet <f...@n...pl> writes:

> [...]
    > lokatach gdzie odsetki sa placone np. w dwoch pierwszych miesiacach,
    > ale o lokatach, gdzie odsetki sa placone codziennie).

    IMO odsetki będą pobierane.
    KJ

    Spokojnie... To tylko prowokacja.

  • 3. Data: 2012-01-02 08:06:12
    Od: xbartx <b...@h...net>

    Dnia Sun, 01 Jan 2012 22:27:08 +0100, facet napisał(a):

> [...]
    > gdzie odsetki sa placone np. w dwoch pierwszych miesiacach, ale o
    > lokatach, gdzie odsetki sa placone codziennie).

    Trochę mylisz pojęcia. Przecież podatek Belki będzie normalnie tak jak do
    tej pory, zmienia się tylko sposób zaokrąglania należnego podatku.

    --
    xbartx

  • 4. Data: 2012-01-02 08:23:22
    Od: "BETON" <b...@m...pl>

> [...]

    ja bym sie wtrzymał z otwieraniem lokaty na rok aby "wiecej zarobić"
    W nowych przepisach jest kolejna dziura, wiec generalnie sie pewnie nic nie
    zmieni w tematach antybelkowych poza nazewnictwem.
    Banki bedą mogły dawac nieopodatkowane "nagrody" - do ok 700zł - za otworzenie
    lokat.
    a nagrodą mogą byc pieniądze :-)

  • 5. Data: 2012-01-02 10:03:11
    Od: "Waldek" <n...@n...net>

    Użytkownik "BETON" <b...@m...pl> napisał w wiadomości

    > Banki bedą mogły dawac nieopodatkowane "nagrody" - do ok 700zł - za otworzenie
    > lokat.
    > a nagrodą mogą byc pieniądze :-)

    zaloz lokate terminowa na 0,1% + spelnij warunek (wg. uznania)
    a w nagrode otrzymasz X % ?
    - mozna zalozyc tylko 1 taka lokate
    a moze i kilka do kwoty < 700 rocznie ;P

    Czy takiego sugerujesz ??

  • 6. Data: 2012-01-02 12:28:41
    Od: "vvvvvv" <w...@p...de>

> [...]
    > nie zmieni w tematach antybelkowych poza nazewnictwem.
    > Banki bedą mogły dawac nieopodatkowane "nagrody" - do ok 700zł - za

    możesz rozwinąć temat dziury?
    dzieki

  • 7. Data: 2012-01-02 12:47:12
    Od: Krzysiek <k...@o...pl>

    On 2 Sty, 09:23, "BETON" <b...@m...pl> wrote:

    > Banki bedą mogły dawac nieopodatkowane "nagrody" - do ok 700zł - za otworzenie
    > lokat.
    > a nagrodą mogą byc pieniądze :-)

    Tak sądzę, że to powinien być kolejny krok.

    Lokata/konto na 0,1% (a może i 0%)

    za to naliczane punkty w jakims programie promocyjnym.

    Punkty moglyby byc wykorzystywane na:
    - obnizenie oprocentowania posiadanych kredytow
    - nie pobieranie oplat i prowizji (prowadzenie konta, karty, wyplaty,
    przelewy - w tym miedzynarodowe itd)
    - nagrody rzeczowe
    - nagrody pieniezne

    czy sa jakies regulacje ktore uniemozliwiaja takie rozwiazanie?

  • 8. Data: 2012-01-02 13:00:57
    Od: "Kris" <k...@w...pl>

    >Użytkownik "Krzysiek" napisał w wiadomości grup
    4g2000vbc.googlegroups.com...

> [...]

    > lokat.
    > a nagrodą mogą byc pieniądze :-)

    >Tak sądzę, że to powinien być kolejny krok.

    To się musi bankom najpierw opłacać. Bo obecne lokaty bezbelkowe dlatego są
    w ofercie banków że są dla banków neutralne, bankom bez różnicy czy zapłacą
    19% odsetek klientom na lokatach jednodniowych czy przeleją ta kasę jako
    podatek do us.

  • 9. Data: 2012-01-02 13:14:20
    Temat: [FUT]Re: "nowa" belka a stare lokaty
    Od: mvoicem <m...@g...com>

    (02.01.2012 14:00), Kris wrote:
> [...]
    > są w ofercie banków że są dla banków neutralne, bankom bez różnicy czy
    > zapłacą 19% odsetek klientom na lokatach jednodniowych czy przeleją ta

    A nie jest im wszystko jedno, czy przeleją kasę do US czy wypłacą
    klientowi jako nagrodę/udzielą bonifikaty w innych opłatach ?

    p. m.

  • 10. Data: 2012-01-02 13:25:00
    Temat: Re: [FUT]Re: "nowa" belka a stare lokaty
    Od: "Kris" <k...@w...pl>

    >Użytkownik "mvoicem" napisał w wiadomości grup
    a.pl... A nie jest im
    >wszystko jedno, czy przeleją kasę do US czy wypłacą klientowi jako
    >nagrodę/udzielą bonifikaty w innych opłatach ?

    Tego nie wiem. Pożyjemy zobaczymy.