    From: a...@t...pl (Bartek)
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: noty obci?zeniowe
    Date: 20 Mar 2006 00:16:25 +0100

    > Witam, chciałem dodać iż spis z natury odbywała się na kartkach
    > wydrukowanych
    > z komputera z stanami magazynowymi. Potem zostały naniesione nasz stan i
    > wyszła różnica brakująca i nią zostaliśmy obciążeni.
    > Jeśzcze jedno udowodniliśmy iż przy każdym spisie z natury są pomyłki, ten
    > sam
    > art spożywczy pod dwoma kodami został wprowadzony i brakiem nas obciążyli
    > ndwyżkę zabrali, co mamy dowody wydruki z komputera z programu.
    > A na dodatek brakami nas obciążali a nadwyżkę zabierali dla Spółdzielni.
> [...]

    To o co sie martwisz?

    Spis z natury ma potwierdzic zgodnosc ksiąg ze stanem faktycznym. Jezeli
    osoba odpowiedzialna materialnie nie miala wplywu na to co wprowadzane bylo
    do ksiąg, to to nie moze byc odpowiedzialna za róznice miedzy ksiegami a
    stanem faktycznym.

    Wg zasad sztuki powinno wygladac to tak: przyjezdza towar: magazynio
    przelicza, podpisuje dokument przyjecia (PZ/fakturę zakupu/MM), ktory jest
    ksiegowany. Towar wyjezdza: magazynio przelicza towar, podpisuje dokument
    (WZ/fakturę sprzedazy/MM), który jest ksiegowany.

    Jezeli cos sie nie zgadza, zawsze mozna siegnac do dokumentu zrodlowego i
    przesledzic wejcia i wyjscia towaru. Proste jak je....ie.

    Wg mnie jezeli obrot towarowy jest prowadzony w taki sposob jak opisales, to
    nie za bardzo jest podstawa aby kogokowiek obciązac..

    Jak znam zycie, to w tej firmie nie istnieje cos takiego jak instrukcja
    inwentaryzacyjna.

    Generalnie pozdrowienia dla ksiegowosci, bo to chyba celowe, tak to urzadzic
    w firmie handlowej, dla ktorej towar to główny skladnik tworzacy zysk.

    Pozdrawiam
    BN
    www.adekus.pl
    www.adekus.pl/kh