    From: a...@t...pl (Bartek)
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: noty obci?zeniowe
    Date: 19 Mar 2006 22:52:41 +0100

    > Co mam zrobić w takiej sytuacji?
    > Czy jest możliwe przedawnienie lub zgadzają się na moje wyjaśnienia jeśli
    > wysłałem im, że spis z natury jest błędny i skorygowałem go a oni nie
    > przesłali do
    > chwili obecnej, z ponowną notą obciążeniową?
    > Czy jest jakieś prawo na nich ?
    > Mam dowody, wydruki z systemu iż popełniali błędy.
    > System był nie dokładny i księgowanie odbywało się w centrali a nie w
    > oddziale i co
    > często błędnie księgowali i są na to dowody.

    De facto, to oni powinni Tobie udowodnic, ze jestes im cos winien. Jesli
    kwestionowales wyniki spisu z natury i masz na to papier i oni nic z tym nie
    zrobili, to dla Ciebie duzy atut. Ponadto, ta kwota 14.000 wziela sie z
    konkretnych braków z konkretnego spisu z natury. Z mojej praktyki
    kontrolującego z nadania centrali magazyny w oddzialach: osoby
    odpowiedzialne za magazyn zawsze braly udzial w spisie i razem ze mną
    sprawdzaly wyrywkowo juz zliczone pozycje. Podpsiy takich osób znajdowaly
    sie na arkuszach spisowych, co poniekąd oznaczalo, ze akceptują ilosci
    spisane. Dopiero potem szla cala procedura wyjasniania równic (in-plus i
    in-minus): a to zniszczylo sie cos, a to na dokumencie wydania towar A, a
    magazynio wydal towar B, czyli zamiany itd. Dopiero wyniki takiej
    inwentaryzacji mogly byc podstawą do obciążenia kogokolwiek.

    Jesli bylo tak jak opisujesz, to wyniki takich inwetaryzacji bardzo latwo
    jest podwazyc, poniewaz sposob wykonania i ksiegowania wyników swiadczy o
    ich niewiarygodnosci.

    I jeszcze jedno, nawet jesli miales odpowiedzialnosc materialną, a mozesz
    wykazac, ze nie byles w stanie zadbac o powierzone mienie, to unikniesz
    wtedy materialnej odpowiedzialnosci. Tu odsylam do ustawy Kodeks Pracy.

    Jesli skierują sprawę do sądu, to do sądu pracy, ale z opisu mniemam, ze
    marne ich szanse na wygranie.
    Ja bym tam szedl na udry.
    Zresztą, tak na marginesie, znam historie o autentycznych
    magazynierach-zlodziejach, ktorzy mimo wydawaloby sie niezbitych dowodów
    przeciwko nim, unikneli odpowiedzialnosci.

    Pozdrawiam
    BN
    www.adekus.pl
    www.adekus.pl/kh