eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPrawoGrupypl.soc.prawoniezgodnosc z umowa - przekroczenie terminu › Re: niezgodnosc z umowa - przekroczenie terminu
  • Path: news-archive.icm.edu.pl!news.rmf.pl!agh.edu.pl!news.agh.edu.pl!news.onet.pl!new
    sgate.onet.pl!niusy.onet.pl
    From: g...@p...onet.pl
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: niezgodnosc z umowa - przekroczenie terminu
    Date: 12 Jul 2005 15:16:24 +0200
    Organization: Onet.pl SA
    Lines: 38
    Message-ID: <3...@n...onet.pl>
    References: <db0eel$4m9$1@opal.futuro.pl>
    NNTP-Posting-Host: newsgate.onet.pl
    Mime-Version: 1.0
    Content-Type: text/plain; charset="iso-8859-2"
    Content-Transfer-Encoding: 8bit
    X-Trace: newsgate.test.onet.pl 1121174184 7291 213.180.130.18 (12 Jul 2005 13:16:24
    GMT)
    X-Complaints-To: a...@o...pl
    NNTP-Posting-Date: 12 Jul 2005 13:16:24 GMT
    Content-Disposition: inline
    X-Mailer: http://niusy.onet.pl
    X-Forwarded-For: 195.245.224.138, 192.168.243.43
    X-User-Agent: Mozilla/4.0 (compatible; MSIE 6.0; Windows NT 5.0)
    Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.soc.prawo:312177
    [ ukryj nagłówki ]

    >
    > Pomyslelem rowneiz, ze na odpowiedz jest przewidziany jakis termin. Czy ktos
    > go zna? Co grozi za przekroczenie terminu?
    > bo jesli oni przekroczyli termin to byc moze reklamacja jest automatycznie
    > uznana? jak powinni mnie zawiadomic o rozpatrzeniu reklamacji? czy
    > telefonicznie jest wazne? ale bylo to ponad 3 tygodnie po zlozeniu
    > reklamacji.

    Jeśeli złozyłeś na piśmie reklamację i faktycznie była to reklamacja z tyt.
    niezgodności tow. z umową a nie wynikająca z gwarancji, to w ciągu 14 dni mieli
    przysłać ci odpowiedż. Odpowiedź telef jest bezskuteczna.
    Tak więc po prostu uznali reklamację (przekroczony termin) i nie pomogą tu dąsy
    i szlochy i spóźniona opinia biegłego...

    Art. 8. 1. Jeżeli towar konsumpcyjny jest niezgodny z umową, kupujący może
    żądać doprowadzenia go do stanu zgodnego z umową przez nieodpłatną naprawę albo
    wymianę na nowy, chyba że naprawa albo wymiana są niemożliwe lub wymagają
    nadmiernych kosztów. Przy ocenie nadmierności kosztów uwzględnia się wartość
    towaru zgodnego z umową oraz rodzaj i stopień stwierdzonej niezgodności, a
    także bierze się pod uwagę niedogodności, na jakie naraziłby kupującego inny
    sposób zaspokojenia.
    2. Nieodpłatność naprawy i wymiany w rozumieniu ust. 1 oznacza, że sprzedawca
    ma również obowiązek zwrotu kosztów poniesionych przez kupującego, w
    szczególności kosztów demontażu, dostarczenia, robocizny, materiałów oraz
    ponownego zamontowania i uruchomienia.
    3. Jeżeli sprzedawca, który otrzymał od kupującego żądanie określone w ust. 1,
    nie ustosunkował się do tego żądania w terminie 14 dni, uważa się, że uznał je
    za uzasadnione.
    4. Jeżeli kupujący, z przyczyn określonych w ust. 1, nie może żądać naprawy ani
    wymiany albo jeżeli sprzedawca nie zdoła uczynić zadość takiemu żądaniu w
    odpowiednim czasie lub gdy naprawa albo wymiana narażałaby kupującego na
    znaczne niedogodności, ma on prawo domagać się stosownego obniżenia ceny albo
    odstąpić od umowy; od umowy nie może odstąpić, gdy niezgodność towaru
    konsumpcyjnego z umową jest nieistotna. Przy określaniu odpowiedniego czasu
    naprawy lub wymiany uwzględnia się rodzaj towaru i cel jego nabycia.

    --
    Wysłano z serwisu OnetNiusy: http://niusy.onet.pl

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1