  • 1. Data: 2006-07-23 21:39:31
    Temat: niewykorzystana polisa oc
    Od: Grzegorz <g...@w...vline.pl>

    witajcie!
    bardzo proszę o poradę w następującej sprawie:

    kupiłem auto w 2004r w październiku. były właściciel maiał wykupioną
    polisę oc do czerwca 2005 (w hdi samopomoc)z tym, że za polisę zapłacił
    tylko pierwszą ratę.

    ja po zakupie auta wykupiłem nową polisę w warcie (niestety nie
    rozwiązałem umowy z poprzednim ubezpieczycielem, powinienem to zrobic w
    ciągu 30 dni - odzyskał bym w tedy niewykorzystane składki - ale to nie
    ważne!) ważne jest to że oni (hdi samopomoc) przysłali mi pismo -
    wezwanie do zapłaty "przeterminowanej raty składki" wraz z odsetkami za
    zwłokę (32zł) czyli razem 208zł.

    podsumowując - dziś mija prawie półtora roku jak oni mi przysyłają pismo o
    braku wpłaty drugiej raty za polisę z której nie korzystam - teoretycznie
    bo oficjalnie nie rozwiązałem z niemi umowy.

    wiem, że to moja wina bo powinienem to zrobić w ciągu 30 dni, ale gdybym
    takie wezwanie dostał np w ciągu miesiąca od terminu w płaty drugiej raty
    to poszedł bym do nich i wszystko by się wyjaśniło. myśle, że to nie jest
    zbyt uczciwe z ich strony to że przysyłają mi to teraz 1,5 roku naliczając
    jeszcze odsetki do tego dnia!

    co robić, proszę o radę czy ja muszę to zapłacić?

  • 2. Data: 2006-07-23 22:40:22
    Temat: Re: niewykorzystana polisa oc
    Od: witek <w...@s...poczta.gazeta.pl.invalid>

    Grzegorz wrote:

    > co robić, proszę o radę czy ja muszę to zapłacić?

    Musisz.
    Nie ma nigdzie przepisu nakazującego im przypominanie ci o tym o czym ty
    zapomniałeś.
    I tak się ciesz, że przysłali po 1.5 roku, bo równie dobrze mogli czekać
    następne półtora.

  • 3. Data: 2006-07-24 07:45:12
    Od: Artur Golanski <A...@w...net.pl>

    Grzegorz <g...@w...vline.pl> napisał:

    >co robić, proszę o radę czy ja muszę to zapłacić?
    Tak na marginesie - zacznij korzystać ze słownika ortograficznego, bo
    poziom wiedzy w tym zakresie jest żenujący.
    A na temat - oczywiście zaległą ratę powinieneś zapłacić i to bez
    wezwania. Jeśli tego nadal nie zrobisz TU może wystąpić do sądu z
    żądaniem zapłaty wraz z odsetkami. Wezwanie już otrzymałeś, teraz
    kolejny krok to sąd, więc licz się z dodatkowymi kosztami postepowania
    sądowego.

    --
    Artur Golański

  • 4. Data: 2006-07-24 08:17:31
    Od: "Koola" <n...@s...pl>

    > odzyskał bym w tedy niewykorzystane składki

    A kto Ci takich glupot naopowiadal?
    Skoro nie Ty oplaciles skladke to tez nie Ty dostaniesz ewentualny zwrot.

    USTAWA z dnia 22 maja 2003 r. o ubezpieczeniach obowiązkowych,
    Ubezpieczeniowym Funduszu Gwarancyjnym i Polskim Biurze Ubezpieczycieli
    Komunikacyjnych (z pozniejszymi zmianami)

    Art. 41. 1. Zwrot składki za niewykorzystany okres ubezpieczenia
    przysługuje, z zastrzeżeniem ust. 2, w przypadku:
    3) rozwiązania się umowy w związku z jej wypowiedzeniem przez nabywcę
    pojazdu w przypadku określonym w art. 31 ust. 1 - zwrot składki przysługuje
    zbywcy pojazdu;

    Art. 31. 1. W razie zbycia pojazdu mechanicznego, którego posiadacz zawarł
    umowę ubezpieczenia OC posiadaczy pojazdów mechanicznych, na nabywcę pojazdu
    przechodzą prawa i obowiązki zbywcy wynikające z tej umowy. Umowa
    ubezpieczenia ulega rozwiązaniu z upływem okresu, na który została zawarta,
    chyba że nabywca wypowie ją przed upływem 30 dni od dnia nabycia pojazdu
    mechanicznego. W przypadku wypowiedzenia umowy, rozwiązuje się ona z upływem
    30 dni następujących po dniu nabycia pojazdu mechanicznego. Przepisy art. 28
    stosuje się odpowiednio.

> [...]
    > takie wezwanie dostał np w ciągu miesiąca od terminu w płaty drugiej raty
    > to poszedł bym do nich i wszystko by się wyjaśniło.

    Idz na calosc i zadaj by TU przed podpisaniem przez Ciebie kolejnej polisy
    wysylalo pisma z informacja w ktorym TU zaplacisz nizsza skladke niz u nich.
    Gdybys dostal takie pismo to byloby przeciez jeszcze lepiej.

    Art. 31. 1. W razie zbycia pojazdu mechanicznego, którego posiadacz zawarł
    umowę ubezpieczenia OC posiadaczy pojazdów mechanicznych, na nabywcę pojazdu
    przechodzą prawa i OBOWIĄKI zbywcy wynikające z tej umowy.

    Jak widac ustawa stanowi jasno ze obowiazki przechodza na nabywce a nie na
    TU i nie licz na to ze TU bedzie Ci o tym przypominac.

    > myśle, że to nie jest
    > zbyt uczciwe z ich strony to że przysyłają mi to teraz 1,5 roku naliczając
    > jeszcze odsetki do tego dnia!
    >
    > co robić, proszę o radę czy ja muszę to zapłacić?

    Placic nie musisz tylko wez pod uwage to ze odsetki beda rosly i za jakis
    czas "zapuka komornik", ktory skladke wraz z odsetkami i kosztami
    postepowania sadowego sciagnie np. z Twojego zwrotu podatku, pensji, etc.

    Swoja droga ciekawe co to za agent ubezpieczeniowy byl ze przy podpisywaniu
    nowej polisy nie powiadomil Cie o obowiazku wypowiedzenia starej.

    pozdr.

  • 5. Data: 2006-07-24 13:13:47
    Od: Grzegorz <g...@w...vline.pl>

    > Tak na marginesie - zacznij korzystać ze słownika ortograficznego, bo
    > poziom wiedzy w tym zakresie jest żenujący.

    pokaż mi błąd ortograficzny w moim tekscie - oczywiście na tyle poważny
    żeby go nie nazwać zwykłą literówką.

  • 6. Data: 2006-07-24 17:49:47
    Od: Artur Golanski <A...@w...net.pl>

    Grzegorz <g...@w...vline.pl> napisał:

    >pokaż mi błąd ortograficzny
    Słownik ortograficzny, o którym ja wspomniałem zawiera m.in zasady
    pisowni wielką literą, interpunkcji itd. Szkoda jedynie, że nie ma tam
    zasad poprawnej budowy zdań, bo to dopełniłoby niezbedną wiedzę.
    A jeśli zależy ci na typowych błędach ortograficznych, to wskaże:

    >odzyskał bym w tedy
    Lepiej: odzyskałbym wtedy

    >poszedł bym
    Lepiej: poszedłbym
    Oczywiście znów na marginesie, bo NTG :-)

    --
    Artur Golański

  • 7. Data: 2006-07-24 20:10:23
    Od: Grzegorz <g...@w...vline.pl>

    > Lepiej: odzyskałbym wtedy

    > Lepiej: poszedłbym

    zamiast "lepiej" powinieneś napisać "powinno być"

    > Oczywiście znów na marginesie, bo NTG :-)

    strasznie rażące te błędy - faktycznie, ja natomiast nie zauważyłem żebyś
    stosował gdziekolwiek akapit.

    zajrzyj lepiej do słownika ortograficznego jak nie wiesz co to jest akapit.

  • 8. Data: 2006-07-25 01:53:41
    Od: Tarcamion <tarcamion@bez_tego_tlen.pl>

    Grzegorz napisał(a):

> [...]
    > żebyś stosował gdziekolwiek akapit.
    >
    > zajrzyj lepiej do słownika ortograficznego jak nie wiesz co to jest akapit.

    Skoro już się czepiasz akapitów to może choć zdanie wielką literą byś
    zaczął i kropką z łaski swojej zakończył...

    --
    Tarcamion
    Używam Fedora Core 5, Thunderbird, Firefox, OpenOffice, Gnome...

  • 9. Data: 2006-07-25 08:37:44
    Od: Artur Golanski <A...@w...net.pl>

    Tarcamion <tarcamion@bez_tego_tlen.pl> napisał:

    > to może choć zdanie wielką literą byś
    >zaczął i kropką z łaski swojej zakończył...
    Obawiam się, że On i tak niczego nie zrozumiał i nie zrozumie.
    Krytykę (a nie krytykanctwo) trzeba umieć przyjąć i być obiektywnym
    sędzią we własnej sprawie.
    Zauważ, że otrzymał poradę o którą prosił, ale nie stać go było na
    jedno słowo: "dziękuję". Za to napisał dwa listy nie na temat, bo
    obraził się na słuszną uwagę.
    Winston S. Churchill powiedział: "Czasami ludzie potkną się o prawdę.
    Ale prostują się i idą dalej, jakby nic się nie stało".

    --
    Artur Golański