  • 1. Data: 2006-07-24 06:48:17
    Temat: Rejestracja auta w Polsce
    Od: "blackX" <b...@w...pl>

    Chcialbym zarejestrowac swoje auto w Polsce. W Niemczech mam zameldowanie
    tymczasowe i zarejestrowany na swoje nazwisko samochod. Jak wyglada
    rejestracja takiego auta w Polsce ? jakie sa oplaty ? czy dziala to tak samo
    jakbym kupil auto w Niemczech i chcial zarejestrowac w Polsce ? czy nadal
    placi sie akcyze ? za wszelkie informacje, z gory dziekuje !

    --
    r.

  • 2. Data: 2006-07-24 13:45:18
    Temat: Re: Rejestracja auta w Polsce
    Od: "fotomania.pl" <lensring@NO_SPAM_lensring.pl>

    Użytkownik "blackX" <b...@w...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > jakbym kupil auto w Niemczech i chcial zarejestrowac w Polsce ? czy nadal
    > placi sie akcyze ? za wszelkie informacje, z gory dziekuje !

    Musisz wymeldowac samochod w DE .
    W polsce zaplacisz 500 PLN oplaty utylizacyjnej i oplate za dowod i tablice
    jakies 250 PLN
    Do tego musisz dokonac badania technicznego ktore kosztuje okolo 150 PLN

    Problem powstanie w momencie kiedy pojdziesz do US i komunikacji , sam sobie
    nie mozesz sprzedac samochodu :)) A zeby go zarejstrowac musisz miec
    kaufetraga .
    Najlepiej jakbys sprzedal go koledze albo komus z rodziny . Tak za 150 euro
    :)) - mowie powaznie .

    Do tego jeszcze kwestia wieku auta .

  • 3. Data: 2006-07-24 13:57:13
    Od: "blackX" <b...@w...pl>

    Użytkownik "fotomania.pl" <lensring@NO_SPAM_lensring.pl> napisał w
    wiadomości news:ea2iej$qka$1@atlantis.news.tpi.pl...

> [...]
    > kaufetraga .
    > Najlepiej jakbys sprzedal go koledze albo komus z rodziny . Tak za 150

    Z tego co napisales wszystko jest dla mnie zrozumiale.
    A czy nadal obowiazuje akcyza ? 65% od wartości auta powyzej 7 lat ?
    Bo slyszalem, ze rzekomo jest niezgodna z przepisami UE ale nie wiem czy
    jeszcze obowiazuje.

    r.

  • 4. Data: 2006-07-24 14:48:21
    Od: "fotomania.pl" <lensring@NO_SPAM_lensring.pl>

> [...]
    > A czy nadal obowiazuje akcyza ? 65% od wartości auta powyzej 7 lat ?
    > Bo slyszalem, ze rzekomo jest niezgodna z przepisami UE ale nie wiem czy

    Akcyza jest caly czas . Jednak na kazdego osiolka jest kijek . I w przypadku
    takiej duzej akcyzy ludzie pisza umowy na samochody po 100-150 euro dlatego
    ze taka umowa zawarta na terenie UE nie bardzo moze zostac zakwestionowana .
    Zawsze mozna napisac ze samochod ma uszkodzony silnik albo byl utopiony :))

    J.

    ps. akcyza jeszcze dziala , i ma dzialac do wrzesnia . Pozniej ma zostac
    zastapiona innym podatkiem ktory juz w chwili projektowej nie jest zgodny z
    UE i zostal juz chyba skierowany do jakiegos trybunalu .