  • 11. Data: 2010-08-17 09:30:10
    Temat: Re: nieużywana działka
    Od: Tomek <t...@o...pl>

    Dnia 17-08-2010 o 10:21:16 mvoicem <m...@g...com> napisał(a):

    > W sumie trudno powiedzieć czy kilka czy 30, ale na pewno raz na kilka
    > lat planuję na działkę zajrzeć ;)

    Osoba o której pisałem też zaglądała, ale zawodowy `zasiedzywacz` zaglądał
    częściej :)

    --
    Tomek

  • 12. Data: 2010-08-17 16:35:16
    Od: "Alek" <alek67@PRECZ_ZE_SPAMEM.poczta.onet.pl>

    Użytkownik "mvoicem" <m...@g...com> napisał

    > A dlaczego? Właśnie - jak na działce będzie rosnąć bujnie zielsko,
    > mogę mieć jakieś nieprzyjemności?

    Są przepisy o utrzymywaniu porządku. Chodzi o estetykę oraz o
    bezpieczeństwo (pożarowe, sanitarne itd.). Poza tym bujne chwasty z
    twojej działki mogą rozsiewac się na działki sąsiednie.

  • 13. Data: 2010-08-17 20:46:50
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    Alek pisze:
    > Użytkownik "mvoicem" <m...@g...com> napisał

    > Są przepisy o utrzymywaniu porządku.

    A konkretnie?

    > Chodzi o estetykę oraz o

    Jak dla mnie równe, przystrzyżone trawniczki są odrażające :-P

    > bezpieczeństwo (pożarowe, sanitarne itd.).

    ROTFL

    (BTW: na to też poproszę przepisy, bo w przepisach p-poż. jakoś niczego
    na ten temat nie znalazłem)

    > Poza tym bujne chwasty z
    > twojej działki mogą rozsiewac się na działki sąsiednie.

    No i co z tego?

    Po za tym - co dla jednego "chwast", dla innego "urocza łąkowa roślinka".

  • 14. Data: 2010-08-17 21:53:23
    Od: "Alek" <alek67@PRECZ_ZE_SPAMEM.poczta.onet.pl>

    Użytkownik "Andrzej Lawa" <a...@l...SPAM_PRECZ.com>
    napisał

    > A konkretnie?

    Ustawa o utrzymaniu czystości i porządku w gminach. Na jej podstawie
    Rada gminy uchwala regulamin utrzymania czystości i porządku na
    terenie gminy. W każdej gminie może to wyglądać inaczej. Np. Rada
    Miasta Poznania uchwaliła to tak: "Właściciele nieruchomości
    niezabudowanej zapewniają utrzymanie jej w odpowiednim stanie
    czystościowo - porządkowym poprzez usuwanie na bieżąco zalegających
    odpadów, koszenia wysokich traw i chwastów." Ale w regulaminie
    obowiązującym w gminie Pruszków (na terenie której znajdują się
    Tworki) analogicznego przepisu nie ma, stąd pewnie twoje zdziwienie.

  • 15. Data: 2010-08-17 22:58:02
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    Alek pisze:

    > Ustawa o utrzymaniu czystości i porządku w gminach. Na jej podstawie
    > Rada gminy uchwala regulamin utrzymania czystości i porządku na
    > terenie gminy. W każdej gminie może to wyglądać inaczej. Np. Rada

    Owszem, ale nadal musi być umocowany w ustawie.

> [...]
    > czystościowo - porządkowym poprzez usuwanie na bieżąco zalegających
    > odpadów, koszenia wysokich traw i chwastów." Ale w regulaminie

    No cóż, jeśli nie są to twoje urojenia, to poznańscy radni mają potężne
    kuku na muniu - na początek zwracam uwagę na nieprecyzyjność określenia
    "wysokie trawy" czy "chwasty". Czy metrowej wysokości pszenica jest
    "wysoką trawą"? Czy może dopiero pięciometrowy bambus? I co jest
    chwastem? Chrzan? Rzepak? Stokrotki? Trawa bez unijnego certyfikatu i
    opłaconej licencji od właściciela praw autorskich do danej odmiany? ;->

    Jeśli tworząc ten koszmarek oparli się na art. 5, ust. 1, pkt 5 wyżej
    wspomnianej ustawy, to równie dobrze mogliby nakazać instalowanie na
    posesjach różowych flamingów ;->

    > obowiązującym w gminie Pruszków (na terenie której znajdują się
    > Tworki) analogicznego przepisu nie ma, stąd pewnie twoje zdziwienie.

    Cóż, masz zapewne jakieś traumatyczne wspomnienia z (przymusowego?)
    pobytu w tamtej okolicy, stąd twoje wyskoczenie ni przypiął ni przyłatał
    z Tworkami, ale to nie twój problem, nie mój. I dla twojej informacji -
    ja mieszkam i mam działkę w gminie Nadarzyn, a nie Pruszków. Nie wiem,
    jak w Pruszkowie, ale w Nadarzynie nikomu jeszcze nie odbiło, żeby
    tworzyć tak idiotyczne i nieprecyzyjne "regulaminy".

    Pomijam już taki detal, że inicjator wątku nie pisał, że kupuje działkę
    na obszarze miasta Poznań - więc twoje "porady" były tym bardziej
    bezsensowne.