eGospodarka.plPrawoGrupypl.soc.prawonietypowe, jak się zachować żeby nie stracić i nie być w sprzeczności z prawem › Re: nietypowe, jak się zachować żeby nie stracić i nie być w sprzeczności z prawem
  • Data: 2007-10-09 08:35:01
    Temat: Re: nietypowe, jak się zachować żeby nie stracić i nie być w sprzeczności z prawem
    Od: Liwiusz <l...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Marcin Wójcik pisze:
    > Rozważmy taka hipotetyczna sytuacje.
    >
    > Obywatel X zamawia do domu człowieka od napraw np. komputera,
    > ten przyjeżdża na miejsce, dokonuje naprawy po czym mówi że należy sie
    > tyle i tyle. Na co pan/pani X mówi nie zapłacę, proszę wyjść z mojego domu!
    >
    > Co zrobić? Wezwać policje i podciągnąć to pod wyłudzenie?

    Według mnie fachowiec ma roszczenie cywilne o zapłatę. Policję można
    ewentualnie wezwać w celu uzyskania danych osobowych dłużnika.

    Natomiast można na problem spojrzeć z drugiej strony: przyjeżdża
    fachowiec, coś zrobi i mówi: 100zł. Dlaczego tyle? Cennik powinien być
    znany przed wykonaniem usługi. Czy fachowiec może skutecznie domagać się
    zapłaty akurat w takiej wysokości jeśli cena nie była zaakceptowana
    przed naprawą?

    Z mojego przypadku: szczytem oszustwa był pewien pan do naprawy
    piecyka gazowego. Jak się później okazało, piecyk był sprawny (należało
    go odpowiednio włączyć), natomiast fachowiec udawał nawet, że jedzie do
    sklepu kupić nową część, za co w sumie wziął 200zł...

    --
    Pozdrawiam!
    Liwiusz