  • 11. Data: 2005-09-01 14:55:35
    Temat: Re: nietrzeźwość a kradzież ?
    Od: "Leszek" <l...@n...fm>

    Użytkownik "Przemek R..."
    .pl> napisał w

    > a mozesz rozwinac?

    A mógłbyś człowieku "inteligentny inaczej" zajrzeć do KPK??

    >Picie alkoholu nie jest czyms zlym wiec nie wiem czemu
    > mialoby to byc brane pod uwage
    > przy okreslaniu wykososci kary.

    Bo tak mówi prawo którego nie znasz i którego twoje ograniczenia nie pozwalają
    poznać.

    --
    Pozdr
    Leszek

  • 12. Data: 2005-09-01 15:03:36
    Od: "Cezar" <c...@i...pl>

    > a mozesz rozwinac? Picie alkoholu nie jest czyms zlym wiec nie wiem czemu
    > mialoby to byc brane pod uwage
    > przy okreslaniu wykososci kary.

    Poczytaj dokladnie wyznaczniki tego przepisu, zobacz tez od czego zalezy
    spoleczna szkoldiwosc czynu - w art 115/2 kk. A w szczegolnosci, jesli
    mozesz, zobacz orzecznictwo do tych przepisow.

    Ogolnie zasada jest taka sama, jak przy znanym powiedzeniu "piłeś - nie
    jedź" - tam to wytlumaczyl mi kiedys na studiach profesor i do dzis pamietam
    :-) Jakas analogia jest.

    Cezar

  • 13. Data: 2005-09-01 15:05:13
    Od: "spv" <a...@o...pl>

    jesteś prawnikiem ? może z woj. śląskiego ?
    napisz na GG 10282 moje ... jak woj. śląskie to możliwe że przyda się
    profesjonalna porada prawna ... z góry dzięki

  • 14. Data: 2005-09-01 15:12:43
    Od: "Cezar" <c...@i...pl>

> [...]
    > tego że wszystko jest zgłoszone na policji ?

    Nie da sie juz tego "odkrecic", chyba ze wlasciciel lokalu jest dla ciebie
    osoba najblizsza w rozumieniu art. 115/11 kk. Wtedy moglby cofnac wniosek o

  • 15. Data: 2005-09-01 15:19:37
    Od: "Przemek R..." <p...@t...gazeta.pl>

    > Poczytaj dokladnie wyznaczniki tego przepisu, zobacz tez od czego zalezy
    > spoleczna szkoldiwosc czynu - w art 115/2 kk. A w szczegolnosci, jesli
    > mozesz, zobacz orzecznictwo do tych przepisow.

    Zeby nie bylo watpliwosci mi chodzi o fakt zaosrzenia w tej sytuacji kary.

    orzecznictwa nie widzialem. Wiesz gdzie wsieci mozna wszystko w jednej
    kupie znalezc?
    (w pliku)

    > Ogolnie zasada jest taka sama, jak przy znanym powiedzeniu "piłeś - nie
    > jedź" - tam to wytlumaczyl mi kiedys na studiach profesor i do dzis
    > pamietam
    > :-) Jakas analogia jest.

    no akurat w przypadku "piles nie jedz" jest odpowiednia wzmianka w art 178
    par 1. kk :-)
    Trudno to w ogole porownywac to do jazdy po pijaku, tam masz duze
    prwadopodobientswo
    spowodowania wypakdu, tak jak np przy zabawie bronia palna w stanie
    nietrzezwosci,
    tu jak najbardziej surowo ukarac, ale przy kradziezy, gwalcie (byl watek) i
    innych przestepstwach
    w ktorych nie uzywamy niebezpiecznego narzedzia (samochod mozna w tym
    wypadku za taki uznac),
    gdzie nie wystepuje wysokie prawdopodobienstwo wystapienia zagrozenia
    to absurd. Zakldam oczywiscie ze czlowiek nie ma zlej opini.

    P.

  • 16. Data: 2005-09-01 15:20:04
    Od: "Przemek R..." <p...@t...gazeta.pl>

    > A mógłbyś człowieku "inteligentny inaczej" zajrzeć do KPK??

    powowlal sie przyglupie na kk a nie kpk karnego

    > Bo tak mówi prawo którego nie znasz i którego twoje ograniczenia nie
    > pozwalają poznać.

    Oj chyba wiem co Cie boli.

    P.

  • 17. Data: 2005-09-01 17:12:49
    Od: "Cezar" <c...@i...pl>

    > orzecznictwa nie widzialem. Wiesz gdzie wsieci mozna wszystko w jednej
    > kupie znalezc?
    > (w pliku)

    W sieci to raczej trudno znalezc to w kupie, chyba najlepszy do tego jest
    program Lex lub pochodne.

    > no akurat w przypadku "piles nie jedz" jest odpowiednia wzmianka w art 178
    > par 1. kk :-)

    Wiem ze "piles - nie jedz" podpada pod 178a/1-2 lub jak juz to 177 par. x kk
    w zw. z 178 kk, a po pijaku to nawet mozna jezdzic czolegiem lub plywac
    lotniskowcem - vide art 355 kk.. Ale to nie wazne. Profesor mial na mysli
    raczej taka ogolna madrosc zyciowa, ze "jesli pijesz to ponosisz tego
    surowsze konsekwencje" - m. in. konsekwencje prawnokarne.

    Cezar

  • 18. Data: 2005-09-01 19:01:09
    Od: "Przemysław Rokicki" <p...@N...gazeta.pl>

    > W sieci to raczej trudno znalezc to w kupie, chyba najlepszy do tego jest
    > program Lex lub pochodne.

    a jest moze jakas ksiazka ktora zawiera orzeczenia w sprawach karnych np
    z ostatnich 15 lat?

    Wiem ze "piles - nie jedz" podpada pod 178a/1-2 lub jak juz to 177 par. x
    > kk
    > w zw. z 178 kk, a po pijaku to nawet mozna jezdzic czolegiem

    Nie wiem co to za profesor, ale na pewno nie wynika to z cytowanego artykulu
    ktory mowi o sposobie wyznaczania kary.
    Po prostu sie z tym nie zgadzam. Poniewaz nie jest naturalna rzecza (ani
    nawet bardzo prawdopodobnym) krasc
    bedac w stanie nietrzezwym. WIec nie mozna mowic o jakiej kolwiek
    mozliwosci przewidzenia popelnienia
    takiego czynu po wypiciu. Chyba ze jest kleptomanem i to nie pierwszy taki
    czyn i wlasnie w stanie nietrzezwym. CO innego jazda p pijaku czy zabawy z
    niebezpiecznymi narzedziami. Tu sprawa oczywista.

    lub plywac
    > lotniskowcem - vide art 355 kk.. Ale to nie wazne.

    wazne, jest przy tym sprecyzowane przy kradziezy nie ma.
    Wiec zalezy od widzimisie sedziego, nie moze jednak wykroczyc poza
    5 lat, chyba ze to recydywa.
    Takie jest moje zdanie.

    P.

  • 19. Data: 2005-09-01 21:03:52
    Od: "spv" <a...@o...pl>

    czyli picie i potem kradziez ... to picie moze byc lagodzace ? biorac pod
    uwage ze kradziez zostala pierwszy raz w zyciu popelniona ... ? aha ...
    jescze dodam ze osoba nie zostala przylapana na goracym uczynku tylko
    kamery, nie mozna udowodnic nietrzezwosci procz tego ze nic sie z tego nie
    pamieta bo ilosc alkoholu byla spora

    http://www.gazeta.pl/usenet/

  • 20. Data: 2005-09-02 05:42:17
    Od: "Cezar" <c...@i...pl>

> [...]
    > jescze dodam ze osoba nie zostala przylapana na goracym uczynku tylko
    > kamery, nie mozna udowodnic nietrzezwosci procz tego ze nic sie z tego nie

    Popelnienie przestpestwa "pod wplywem" zawsze obciaza. Oczywiscie fakt bycia
    pdo wplywem nalezy wykzac, jesli nie ma dowodow na to, to nie mozna przyjac,
    ze ktos byl pod wplywem.

    Cezar