  • 11. Data: 2013-03-12 13:59:15
    Temat: Re: nieprawidłowości we wszystkich umowach na dostawy gazu
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Tue, 12 Mar 2013, Danusia wrote:

    > Zgodnie z obowiązującym prawem to UOKiK karze sprawcę mandatem do 5 mln zł.

    Zgadza się, dość drogie wykroczenia.
    Ale polemizowałem z tezą hikiego, który z wpisania niedozwolonej
    klauzuli chciał wyciągać wnioski równoważne stosowaniu tych
    zapisów, znaczy wyciąganiu sankcji wobec konsumentów.
    A to jednak spora różnica. IMO :)

    pzdr, Gotfryd

  • 12. Data: 2013-03-13 08:23:09
    Od: "Danusia" <d...@w...pl>

    Użytkownik "WS" <L...@c...pl> napisał w wiadomości
    y.googlegroups.com...
    On 11 Mar, 20:00, hiki kileri animali sori <h...@a...pl>
    wrote:
    > On 11.03.2013 18:54, .B:artek. wrote:

    > Niemniej jednak skala jest kryminalna. Dotyczy milionów ludzi. Inaczej
    > karze sie osobe kradnaca 1 zloty jednej osobie. Inaczej taka, ktora
    > zlotowke kradnie 6 milionom.

    > Ale o jakiej kradziezy mowa? Tylko kilka sformulowan nie do konca
    zgodnych ze "standardami", np. "w tym aż 134 to klauzule niedozwolone"
    - (czy takie nie obowiazuja automatycznie na mocy prawa?)
    > [...]

    Klauzule niedozwolone nie obowiązują z mocy prawa. Drobna róznica polega na
    tym że jak bogatej korporacji zarzucisz klauzule niedozwolone, to ona
    odwołuje sie do Sądu argumentując że to nie klauzula niedozwolona. Powstaje
    pat, bo wiadomo jak u nas Sądy i szybkość rozpatrywanych spraw.

    pozdr