  • 1. Data: 2006-01-24 11:10:03
    Temat: niepowazna firma Manta i ich "gwarancja"
    Od: "vonski" <z...@u...cy>

    Witam szanownych grupowiczow.
    Mam pytanie odnosnie bezprawnej moim zdaniem polityki firmy Manta wobec
    klientow.
    Dla nie zorientowanych: firma Manta (polska) produkuje roznego rodzaju
    sprzet rtv raczej low-endowej jakosci. M.in. slynne juz odtwarzacze dvd
    Emperor, ktore odczytuja rowniez format divx z polskimi napisami.
    Odtwarzacze ida jak cieple bulki, bo za ta cene nie mozna kupic nic
    lepszego (200-300zl w zaleznosci od modelu). Problemem jest za to
    oprogramowanie do w/w odtwarzaczy.
    Firma manta regularnie (za co jej zreszta chwała) wypuszcza
    uaktualnienia oprogramowania do swoich odtwarzaczy. Sa ta male pliki
    bin, ktore nagywa sie na cd, wklada do odtwarzacza, i po kilku minutach
    mamy uaktualniony firmware w odtwarzaczu. Aktualizacje najczesciej
    wprowadzaja poprawy wykrytych błedów, obsługe nowych kodekow, obsluge
    napisow itd.
    Firmware jest udostepniany _przez_ firme Manta, jako _oficjalne_
    oprogramowanie (nie mowie o wersjach beta, na ktore porywa sie wielu
    niecierpliwych). Natomiast firma Manta, w swoich gwarancjach zastrzega
    sobie, ze gwarancja _nie obejmuje_ awari odtwarzacza podczas upgrade'u
    oprogramowania. No i moje pytanie: czy maja do tego prawo ???
    Ich odtwarzacz, ich oprogramowanie, najczesciej rowniez ich plyta,
    wykonuje upgrade, odtwarzacz "pada", i naprawic moze go tylko
    autoryzowany servis, za cene, bagatela, ok 100zl, czyli ponad 1/3
    calosci sprzetu.
    Zeby bylo ciekawiej: ostatni model tej firmy - Emperor III, w swojej
    sklepowej wersji nie oferuje nawet wszystkich funkcji, ktore sa wypisane
    wielka czcionka na pudelku !! Sa one dostepne dopiero po wgraniu nowego
    oprogramowania.
    Czy moza cos z nimi zrobic ?? Czy warto z tym isc do sadu konsumentow,
    czy sa jakies szanse ??
    W sumie koszt jest smieszny (70-100zl), ale nawet na forum Manty mozna
    wyczytac, ze takich ludzi jest mnostwo, i Emperor III czeciej nie dziala
    niz dziala.

    Z gory dziekuje za pomoc.

    --
    Pzdr. vonski
    "What is love? Love is to play

  • 2. Data: 2006-01-24 11:19:36
    Temat: Re: niepowazna firma Manta i ich "gwarancja"
    Od: "rezist.com" <s...@p...com>

    > Dla nie zorientowanych: firma Manta (polska) produkuje roznego rodzaju
    > sprzet rtv raczej low-endowej jakosci.

    Manta niczego nie produkuje. To tylko taka mala uwaga.

    --
    tomek nowak
    http://rezist.com

  • 3. Data: 2006-01-24 11:32:11
    Od: "Artur M. Piwko" <p...@p...kielce.pl>

    In the darkest hour on Tue, 24 Jan 2006 12:10:03 +0100,
    vonski <z...@u...cy> screamed:
> [...]
    > niecierpliwych). Natomiast firma Manta, w swoich gwarancjach zastrzega
    > sobie, ze gwarancja _nie obejmuje_ awari odtwarzacza podczas upgrade'u

    Popatrz popatrz - równie niepoważna firma NEC, produkująca np. nagrywarki
    DVD, swój firmware udostępniany _przez_ firmę NEC, jako _oficjalne_
    oprogramowanie (nie mówię o wersjach beta, na które porywa się wielu
    niecierpliwych) również tak samo czyni.

    > No i moje pytanie: czy maja do tego prawo ???

    Ma ... Dlaczego ma odpowiadać za zmianę (nieumiejętną) firmware przez lewych
    użytkowników?

    --
    [ Artur M. Piwko : Pipen : AMP29-RIPE : RLU:100918 : From == Trap! : SIG:234B ]
    [ 12:29:44 user up 10866 days, 0:24, 1 user, load average: 0.06, 0.06, 0.06 ]

    I don't want to be young again, I just don't want to get any older.

  • 4. Data: 2006-01-24 11:46:35
    Od: Tomasz Pyra <h...@s...spam.spam>

    Artur M. Piwko napisał(a):

    > Ma ... Dlaczego ma odpowiadać za zmianę (nieumiejętną) firmware przez lewych
    > użytkowników?

    Tu pewnie nie chodzi o lewych uzytkownikow, a o to, ze w polowie
    "prawej" zmiany nagrywarka sie nagle zawiesi i juz nigdy nie wstanie.

    Nie mowiac o przypadkach losowych, kiedy ktos bedzie mial przerwe w
    zasilaniu podczas upgradu firmware-u.
    Zasadniczo sprzet elektroniczny nalezy projektowac tak, zeby po
    wylaczeniu zasilania nie trzeba bylo go kazdorazowo za 100zl przywracac
    do zycia. A przynajmniej nalezaloby wyraznie napisac (najlepiej na
    opakowaniu), ze urzadzenia nie wolno podlaczac do miejskiej sieci
    energetycznej bez zasilacza awaryjnego.

  • 5. Data: 2006-01-24 12:08:59
    Od: "Artur M. Piwko" <p...@p...kielce.pl>

    In the darkest hour on Tue, 24 Jan 2006 12:46:35 +0100,
    Tomasz Pyra <h...@s...spam.spam> screamed:
> [...]
    > do zycia. A przynajmniej nalezaloby wyraznie napisac (najlepiej na
    > opakowaniu), ze urzadzenia nie wolno podlaczac do miejskiej sieci

    Upgrade urządzeń Manty jest trochę nieporęczny - po przeflashowaniu
    urządzenie powinno się np. samo wyłączyć - w przypadku urządzenia, które
    ja mam następuje reset i ponowne odczytanie płyty z danymi. Jeśli się
    wyłączy za wcześnie/późno jest problem. I podejrzewam że przed tym
    chcą się zabezpieczyć.

    --
    [ Artur M. Piwko : Pipen : AMP29-RIPE : RLU:100918 : From == Trap! : SIG:224B ]
    [ 13:07:23 user up 10866 days, 1:02, 1 user, load average: 0.06, 0.06, 0.06 ]

    A bird in the hand is safer than one overhead.

  • 6. Data: 2006-01-24 12:24:06
    Od: badzio <b...@n...skreslic.epf.pl>

    Patrze, patrze a tu vonski porozsypywal nastepujace haczki:
> [...]
    > sobie, ze gwarancja _nie obejmuje_ awari odtwarzacza podczas upgrade'u
    > oprogramowania. No i moje pytanie: czy maja do tego prawo ???
    IHMO tak... gwarancja to dobra wola producenta, wiec to on decyduje o
    tym jakie sa warunki gwarancji
> [...]
    > sklepowej wersji nie oferuje nawet wszystkich funkcji, ktore sa wypisane
    > wielka czcionka na pudelku !! Sa one dostepne dopiero po wgraniu nowego
    Hmmm... kupowalem ostatnio EmperoraIII dla szwagra, nie wiem jakie
    oryginalny soft ma mozliwosci - od razu wgralem update:)
    > Czy moza cos z nimi zrobic ?? Czy warto z tym isc do sadu konsumentow,
    > czy sa jakies szanse ??
    IHMO tylko jesli faktycznie jest tak ze sprzet z oryginalnym softem nie
    udostepnia funkcji wymienionych na opakowaniu (aczkolwiek wtedy mozna
    reklamowac ze towar jest niezgodny z umowa)
    Natomaist jesli chodzi o wylaczenie z gwarancji updatu firmware'u - tak
    samo jest (bylo) w przypadku biosow i plyt glownych czy firmware'ow do
    napedow cd/dvd
    --
    Michal "badzio" Kijewski
    JID: badzio(at)chrome(dot)pl

  • 7. Data: 2006-01-24 16:08:16
    Od: Renata Gołębiowska <R...@a...waw.pl>

    In article <s...@b...tu.kielce.pl>, Artur M.
    Piwko wrote:

> [...]
    > ja mam następuje reset i ponowne odczytanie płyty z danymi. Jeśli się
    > wyłączy za wcześnie/późno jest problem. I podejrzewam że przed tym

    To nie tylko Manta, innych, powiedzmy, że bardziej brandowych
    urządzeń, też takie zastrzeżenie dotyczy.

    Renata

  • 8. Data: 2006-01-24 19:35:13
    Od: "Artur Ch." <s...@r...pbz>

    Dnia 24 sty o godzinie 13:24, na pl.soc.prawo, badzio napisał(a):

    > Natomaist jesli chodzi o wylaczenie z gwarancji updatu firmware'u - tak
    > samo jest (bylo) w przypadku biosow i plyt glownych

    W której gwarancji jest taki zapis? Jakiej płyty głównej to dotyczyło? Jaki
    model? Jaki producent?
    Pytam z czystej ciekawości - bo jeszcze takiego zapisu nie spotkałem - a
    trochę "tego" już miałem ;)

    --
    Pozdro... Artur Ch.
    GG: 997997 ICQ: 99380423
    From: zaROTowany

  • 9. Data: 2006-01-24 20:05:56
    Od: o`rety <o`rety@pl.pl>

    Użytkownik vonski napisał:
    > Witam szanownych grupowiczow.
    > Mam pytanie odnosnie bezprawnej moim zdaniem polityki firmy Manta wobec
    > klientow.

    Chyba nie doczytales dokladnie instrukcji. Chodzi o to, ze wylaczenie
    napiecia podczas upgradu powoduje uszkodzenie sprzetu, a ty jako
    uzyszkodnik masz zapewnic to napiecie, np za pomoca upsa. Producent nie
    bierze odpowiedzialnosci za uszkodzenia powstale na skutek przerwania
    dostaw napiecia podczas upgradu. To tyle.

  • 10. Data: 2006-01-24 20:06:47
    Od: badzio <b...@n...epf.pl>

    Artur Ch. napisał(a):
> [...]
    > model? Jaki producent?
    > Pytam z czystej ciekawości - bo jeszcze takiego zapisu nie spotkałem - a
    Kiedys kupujac czesci w hurtowni/sklepie, dostawalem gwarancje
    sprzedawcy (producent nie dawal swoich gwarancji, fakt ze tyczylo sie to
    raczej plyt klasy ECS niz Asus) - w tejze gwarancji byl punkt ze
    gwarancja traci waznosc w przypadku update'u biosu/firmware'u. Tego typu
    uwagi widzialem na gwarancjach z roznych sklepow jak znajomi kupowali.
    --
    Michal "badzio" Kijewski
    JID: badzio(at)chrome(dot)pl