  • Data: 2009-06-20 07:26:29
    Temat: Re: niemiecka umowa o prace w Polsce???
    Od: "andreas" <a...@y...com> szukaj wiadomości tego autora

    news:h1hs5m$17b$1@nemesis.news.neostrada.pl...

    > To znaczy, że traktują Cię niezbyt poważnie.
    > Chcieliby mieć coś najmniejszym kosztem, nie wiążąc sie prawnie
    > w żaden sposób. Nie licz zatem nawet na jakiś Kündigungsfrist
    > mimo, że będzie w umowie, bo i tak tego nie wywalczysz.
    > Ot zwykła niewiążąca umowa - wyciągnij z niej ile mozesz i już.

    Wszytkie firmy niemieckie z którymi tak pracowałem miały mnie u siebie w
    ewidencji organizacyjnie tak samo jak każdego innego pracownika w Niemczech,
    poza jedynie kwestiami "zusowsko"-podatkowymi. Nie wiem właściwie jak oni sobie
    to wszystko meldowali i księgowali, ale nawet faktury nie wołali, którą im z
    własnej woli wysyłałem.
    Ich dział księgowości dawał mi normalnie zaliczki na poczet jakis "delegacji", z
    których rozliczałem się na ich formularzach, normalnie szedłem na zaplanowany
    urlop, na koniec współpracy dostałem coś w rodzaju świadectwa pracy/referencji
    itp.

    --
    andreas