  • 1. Data: 2004-03-07 13:33:41
    Temat: nie dostalem PITu
    Od: Sierp <N...@s...netwytnijcalosc>

    Witam

    Zastanawialem sie czy nie wyslac tego na pl.soc.prawo.podatki
    ale chyba jednak nie bo nie chodzi stricte o podatek.
    Mianowicie byly pracodawca ociaga sie z dostarczeniem mi PITu
    za przeprowadzony w 2003r 1,5 miesiaca.
    Przypuszczam ze kreci, ale nie bardzo wiem co zrobic.

    Sytuacja wyglada tak, ze dostalem od niego PIT, jednak
    1) byl zle wypelniony (niektore sumy z kosmosu, choc ogolnie
    nie stracilbym nic na tym jakbym skorygowal)
    2) byl zly okres pracy - zamiast 1,5 miesiaca (ktore widnieja
    na umowie o prace) byly chyba 4 miesiace.

    Poinformowalem go o tym, przeprosil i obiecal wyslac drugi raz.
    Wysyla juz 1,5 miesiaca :/ Czas konca rozliczen zbliza sie
    nieublaganie i zastanawiam sie co zrobic...
    Moglby mi ktos poradzic co mam zrobic jezeli tego PITu od niego
    nie dostane? Wiem ze jego obowiazkiem bylo dostarczenie mi go
    do konca stycznia, ale jak widac malo go to interesuje...

    Dodatkowe pytanie - czy jakby przeslal mi PIT faksem - byloby
    to wystarczajace w razie jakiejs kotroli US?

    pozdrawiam,

    Mariusz Preiss

    --
    Nieoficjalne FAQ grupy pl.comp.networking
    http://sierp.net/faq

  • 2. Data: 2004-03-07 14:05:02
    Temat: Re: nie dostalem PITu
    Od: KrzysiekPP <k...@n...op.pl>

    > Dodatkowe pytanie - czy jakby przeslal mi PIT faksem - byloby
    > to wystarczajace w razie jakiejs kotroli US?

    Wieksze klopoty z tego tytulu mialby chyba pracodawca niz pracownik ...
    --
    Krzysiek, Krakow

  • 3. Data: 2004-03-07 16:36:50
    Od: Sierp <N...@s...netwytnijcalosc>

    Dnia Sun, 7 Mar 2004 15:05:02 +0100
    KrzysiekPP <k...@n...op.pl> naskrobał(a):

    > Wieksze klopoty z tego tytulu mialby chyba pracodawca niz pracownik

    nie rozumiem...
    tz dla mnie jest to wystarczajace czy nie? Bo moze skoro tak sie broni
    przed wyslaniem (sciemnia ze wyslal po prostu) to nie bedzie mogl mnie
    zwodzic jak powiem "to wyslij prosze teraz FAXem do mnie"

    Sierp

  • 4. Data: 2004-03-07 16:57:34
    Od: KrzysiekPP <k...@n...op.pl>

> [...]
    > przed wyslaniem (sciemnia ze wyslal po prostu) to nie bedzie mogl mnie
    > zwodzic jak powiem "to wyslij prosze teraz FAXem do mnie"

    Chodzi o to, ze w razie kontroli zawsze moglbys powiedziec, ze
    pracodawca nie przyslal ci PITu ;)

    Wyslij mu wezwanie. Za zwrotnym potwierdzeniem odbioru i napisz tam, ze
    jesli nie dostaniesz PITu w ciagu 30 dni od odebrania tego pisma, to
    zglosisz sprawe do US. A potem po prostu to zrob ...

    --
    Krzysiek, Krakow

  • 5. Data: 2004-03-07 19:59:35
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "KrzysiekPP" <k...@n...op.pl> napisał w wiadomości

    No właśnie. Koniecznie wezwanie do sprostowania na piśmie. bo jak nie, to
    on ma dowód, że Ci dostarczył PIT.

  • 6. Data: 2004-03-07 20:01:49
    Od: Sierp <N...@s...netwytnijcalosc>

    Dnia Sun, 7 Mar 2004 17:57:34 +0100
> [...]

    > ze jesli nie dostaniesz PITu w ciagu 30 dni od odebrania tego pisma,
    > to zglosisz sprawe do US. A potem po prostu to zrob ...

    ok, ale 30 dni to jakis... 10 kwiecien - po ptokach bo o ile
    pamietam rozliczyc trzeba sie do konca marca

    Sierp

  • 7. Data: 2004-03-07 20:27:14
    Od: "[edymon]" <edymon@zostaw_tylko:autocom.pl>

    Użytkownik Sierp napisał:

    > ok, ale 30 dni to jakis... 10 kwiecien - po ptokach bo o ile
    > pamietam rozliczyc trzeba sie do konca marca

    do 30 kwietnia

    --
    Pozdrawiam,
    Edytka [edymon]

  • 8. Data: 2004-03-07 21:06:08
    Od: "Jerzy Wawrzyniak" <J...@k...chip.pl>

> [...]
    > jesli nie dostaniesz PITu w ciagu 30 dni od odebrania tego pisma, to
    > zglosisz sprawe do US. A potem po prostu to zrob ...

    A po co straszyć. Zrobić to od razu. 31 stycznia minął już dawno.
    Chyba nie masz ochoty pić piwa naważonego nie przez Ciebie.

    --
    Jerzy Wawrzyniak
    J...@k...chip.pl

  • 9. Data: 2004-03-07 22:42:56
    Od: Sierp <N...@s...netwytnijcalosc>

    Dnia Sun, 7 Mar 2004 20:59:35 +0100
    "Robert Tomasik" <r...@g...pl> naskrobał(a):

    > No właśnie. Koniecznie wezwanie do sprostowania na piśmie. bo jak nie,
    > to on ma dowód, że Ci dostarczył PIT.

    dostalem to priorytetem chyba - nie poleconym
    ale masz racje
    jak przeczytalem - czas mam do 30 kwietnia, dam mu czas do polowy
    miesiaca i wysle polecony

    To jeszcze pytanie na najgorszy przypadek, abym nie musial
    ponownie watku rozpoczynac - co jezeli nie dostane tego PIT?
    Mam sie rozliczyc z US zgodnie z umowa o prace? I co dalej?

    Sierp

  • 10. Data: 2004-03-08 00:10:59
    Od: KrzysiekPP <k...@n...op.pl>

    > ok, ale 30 dni to jakis... 10 kwiecien - po ptokach bo o ile
    > pamietam rozliczyc trzeba sie do konca marca

    Do konca kwietnia. A z tymi 30-stoma dniami to przesadzilem - sam nie
    wiem jakim sposobem to napisalem. Napisz 7 dni ;)

    --
    Krzysiek, Krakow