    From: "HaNkA ReDhUnTeR" <h.redhunter@[BEZ TEGO)interia.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: nazwisko dziecka
    Date: Sun, 1 Jan 2006 22:45:24 +0100

    Użytkownik "ed" <c...@t...pl> napisał w wiadomości
    news:dp9h58$2qk$1@nemesis.news.tpi.pl...
    > jeszcze zapytam czy istnieją jakies przesłanki zeby taki urzedniczyna
    > odmowil??

    Ja bym sie zastanowiła czy istnieją przesłanki, zeby się zgodził. jasno jest
    okreslone kiedy mozna zmiany nazwiska dokonac - np gdy nosisz nazwisko
    ośmieszajace, wulgarne etc. O fanaberiach 7latków nic nie jest powiedziane.
    Jest pkt mówiący o osobach, ktore pragmą zmienic nazwisko na takie, którego
    uzywają obecnie - ale w przypadku 7latka to chyba trochę naciągane. jak
    zacznie sie za rok podpisywac jako np Jas Schwarzeneger to czy będzie to
    wystarczający powód aby występowac Twoim zdaniem o zmiane nazwiska?:-)

    > przeciez rodzice sie zgadzają,

    Takie rzeczy dorośli określaja np przy zawieraniu ślubu cywilnego -
    okreslasz tam jakie nazwisko będzie nosilo dziecko. Tu pewnie slubu nie
    bylo, dziecko wiec zwyczajowo nosi nazwisko ojca. I co w tym dziwnego?

    > nie musiało sie stresowac niewygodnymi pytaniami np: a dlaczego twoja mama
    > inaczej sie nazywa?

    To żart, prawda?:-) Cale zycie nosiłam nazwisko inne niz moja mama i nigdy
    nie musialam odpowiadac na takie pytanie. Uwazasz, ze jesli rodzice sie
    rozwodzą a matka wstępuje w nowy zwiazek małzenski to automatycznie nalezy
    dzieciom zmieniac nazwisko na nazwisko nowego męza matki, zeby sie biedne
    dzieci nie musialy tlumaczyc czemu nazywaja sie inaczej?

    > wydaje mi sie ze to poprostu "widzimisie" urzednika

    Jedyne "widzimisie" o jakim tu mowa to widzimisie dziecka. Stanowisko
    urzędnika w tej sprawie reguluje ustawa z 15 listopada 1956 r z
    pozniejszymi zmianami z dnia 3 marca 2005 r.

    HaNkA