  • Data: 2006-12-06 14:25:55
    Temat: Re: nazwa firmy u osoby fizycznej
    Od: "harooon" <h...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    > czy w nawie firmy powinno istniec imię i nazwisko osoby fiz. prowadzącej
    > działalnosc? chodzi mi o faktury i pieczątke firmowa.
    Nie.
    Rozporządzenie MF z 27 kwietnia 2004 r. wymienia elementy, które powinny
    znaleźć się na fakturze:
    -imiona i nazwiska lub nazwy bądź nazwy skrócone sprzedawcy i nabywcy;
    -ich adresy;
    -numery identyfikacji podatkowej sprzedawcy i nabywcy (z pewnymi
    zastrzeżeniami uwzględniającymi specyfikę niektórych transakcji);
    -dzień, miesiąc i rok albo miesiąc i rok dokonania sprzedaży;
    -datę wystawienia;
    -numer kolejny faktury oznaczonej jako >>FAKTURA VAT<<;

    > sklep spozywczy "Anna" Katarzyna Kowalska?
    > Czy mozna podawac tylko sklep spożywczy Anna?
    Można.
    Ale dla świętego spokoju "wymuś cyrograf" od Pani Czesi z okienka w skarbówce.
    Bo ona wie lepiej.... koniec ktopka... bez gadania... po numerek... .
    Bo jak dojdzie "do konfliktu" - który i tak wygrasz - to stracisz sporo czasu.
    Lepiej zabezpieczyć się przed urzeędniczymi tępomatami.

    Ciekawie to dopiero jest z nazwami skróconymi.
    Jak się okazuje nazwa skrócona wcale nie musi być skrótem pozbawionym
    członu zawierającego Imię i Nazwisko.

    To dopiero daje pole do popisu - nie?
    .