  • 1. Data: 2012-05-22 07:36:49
    Temat: nazwa firmy na fv
    Od: "BETON" <b...@m...pl>

    Witam
    Założliśmy społke o nazwie np" xxx.s.c a.kowalski, b. nowak, k, krawczyk "
    czy przy zakupach moge podawać tylko samą nazwe ?
    xxx.s.c ul. miła, itd.. ?

  • 2. Data: 2012-05-22 09:29:54
    Temat: Re: nazwa firmy na fv
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    W dniu 2012-05-22 07:36, BETON pisze:
    > Witam
    > Założliśmy społke o nazwie np" xxx.s.c a.kowalski, b. nowak, k, krawczyk
    > " czy przy zakupach moge podawać tylko samą nazwe ?
    > xxx.s.c ul. miła, itd.. ?

    Możecie podawać samą nazwę.

    Czyli: xxx.s.c a.kowalski, b. nowak, k, krawczyk

    --
    Liwiusz

  • 3. Data: 2012-05-23 00:04:21
    Od: "BETON" <b...@m...pl>

    > Możecie podawać samą nazwę.
    >
    > Czyli: xxx.s.c a.kowalski, b. nowak, k, krawczyk
    >
    > --
    > Liwiusz

    Nazwę bez nazwisk...!

  • 4. Data: 2012-05-23 00:39:38
    Od: m <m...@g...com>

    W dniu 23.05.2012 00:04, BETON pisze:

    > wiadomości news:jpff9f$qq6$1@inews.gazeta.pl...

    > Nazwę bez nazwisk...!

    Nazwa (firma) bez nazwisk nie jest nazwą (firmą) spółki cywilnej.

    p. m.

  • 5. Data: 2012-05-23 01:21:54
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Wed, 23 May 2012, BETON wrote:

    > Użytkownik "Liwiusz" <l...@b...tego.poczta.onet.pl> napisał

    > Nazwę bez nazwisk...!

    W zasadzie, dopóki nie trzeba gdzies podawać "podatnika"
    lub firmy, to można podawać te xxx - z tym, że xxx to nie jest
    "nazwa", lecz "inne okreslenie dowolnie dobrane", stanowiace
    *CZESC* firmy (a firma to nazwa, zas tytuł watku to pleonazm,
    czyli potocznie "masło maslane").

    No i pytanie w którym miejscu chcesz to podawać "przy
    zakupach": jak do faktury, to oczywiscie nie, bo tam trzeba
    podać "dane podatnika".

    BTW: zajrzyj do KC. "Firmą osoby fizycznej jest imię i nazwisko".

    pzdr, Gotfryd

  • 6. Data: 2012-05-25 10:09:22
    Od: adamw777 <a...@g...pl>

    > Firmą osoby fizycznej jest imię i nazwisko

    Wiele osób jest tego nieświadomych, nieraz próbuję sugerować wypisując
    faktury, ale trafiam w pustkę, słyszę "zawsze tak robiłem" albo "nie
    trzeba" itp. Co ciekawe, przy całej pazerności fiskalizmu chyba nie
    zwracają na to uwagi, bo dawno nie słyszałem, żeby komuś zakwestionowali
    np prawo do odliczenia VATu w takiej sytuacji (a mieeeeliby co ściągać...)

    Adam

  • 7. Data: 2012-05-25 17:28:54
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Fri, 25 May 2012, adamw777 wrote:

    > Wiele osób jest tego nieświadomych, nieraz próbuję sugerować wypisując
    > faktury, ale trafiam w pustkę, słyszę "zawsze tak robiłem" albo "nie trzeba"
    > itp.

    A co mówia, jak dostaja notę korygujaca?
    (intryguje mnie, czy po wycięciu niecenzuralnych zwrotów cos
    jeszcze zostaje, bo z tego że nota można prostować informacje
    o *sprzedawcy* chyba jeszcze mniej zainteresowanych zdaje sobie
    sprawę :))
    Rzecz jasna moga odmówić przyjęcia noty :P

    > Co ciekawe, przy całej pazerności fiskalizmu chyba nie zwracają na to
    > uwagi

    Pewnie tak.

    pzdr, Gotfryd

  • 8. Data: 2012-05-25 21:50:15
    Od: adamw777 <a...@g...pl>

    > bo z tego że nota można prostować informacje
    > o *sprzedawcy* chyba jeszcze mniej zainteresowanych zdaje sobie
    > sprawę :))

    Rzeczywiście!! Jako sprzedawca zawsze podaję swoje imię i nazwisko, ale
    gdy kupuję... Akceptuję wszystko co napisze o sobie sprzedający. Tylko
    jak to sprawdzić w praktyce.
    Wszelkie wątpliwe sytuacje omijam szerokim łukiem, dmucham na zimne, a
    tu taka rzecz. Żebym stanął na głowie nie poprowadzę działalności
    zgodnie z przepisami.

    Adam