  • 1. Data: 2012-05-22 10:30:35
    Temat: Przywóz leków z zagranicy
    Od: ab <a...@i...wroc.pl>

    Jest lek, który jest zarejestrowany w kraju X, poza Unią
    Europejską. Nie jest jednak zarejestrowany w Polsce i bardzo
    możliwe, że nie jest także w Unii. Czy od strony prawnej
    dopuszcza się dla takiego leku (1) możliwość przywozu osobistego
    dla siebie lub osoby bliskiej, (2) zakupu w aptece internetowej
    (np. w kraju X) lub (3) przywozu przez inną osobe (np.
    znajomych)? Mam na myśli ilości wskazujące na użytek dla
    pojedynczej osoby.

    Czy jest w ogóle mozliwość "przywozu" takiego leku?

    Czy trzeba to jakoś udokumentować, dla kogo, w jakim celu?

    Jak z cłem, aby traktować to np. jako osobisty użytek? Od jakiej
    wartości wtedy liczyć cło, zakładając, że lek nie ma
    odpowiednika w Polsce dla danej choroby i nie ma jak ustalić
    ceny? Chyba, że wartością startową byłyba cena w kraju zakupu?

    Proszę o wszelką pomoc, ewentualnie na wskazanie mądrej strony
    internetowej. Może ktoś z grupowiczów przerabiał taki temat w
    praktyce i podzieli się informacjami?

  • 2. Data: 2012-05-22 20:01:28
    Temat: Re: Przywóz leków z zagranicy
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "ab" <a...@i...wroc.pl> napisał w wiadomości

    > Proszę o wszelką pomoc, ewentualnie na wskazanie mądrej strony
    > internetowej. Może ktoś z grupowiczów przerabiał taki temat w
    > praktyce i podzieli się informacjami?

    Jeśli lek można legalnie nabyć w tamtym kraju i nie zawiera on substancji w
    Polsce zabronionych (jakiś narkotyków) to możesz przywieźć ten lek.

  • 3. Data: 2012-06-11 19:00:43
    Od: Krzysztof 'kw1618' z Warszawy <a...@m...www.pl>

    Dnia Tue, 22 May 2012 20:01:28 +0200, Robert Tomasik napisał(a):

    > Użytkownik "ab" <a...@i...wroc.pl> napisał w wiadomości

    > Jeśli lek można legalnie nabyć w tamtym kraju i nie zawiera on substancji w
    > Polsce zabronionych (jakiś narkotyków) to możesz przywieźć ten lek.

    Trzeba uzupełnić, ze tylko na uzytek własny, a nie w celu dalszej
    odsprzedaży

    Krzysztof 'kw1618' z Warszawy
    http://foto.3mam.net/album2/Festyn_z_Magda_Schejbal/
    index.php