    From: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: nazwa firmy inazwa sklepu POMOCY
    Date: Thu, 22 Jul 2004 13:07:22 +0200

    Użytkownik "Sebol" <"lobo_(usun_to)"@autograf.pl> napisał w wiadomości
    news:b7qikxff9zfa$.1xytrv7v616d7$.dlg@40tude.net...

    > Kłopot - wiem że NASK ma swój 'chory' regulamin w którym było coś na temat
    > możliwości odebrania domeny w takich przypadkach. Tzn tu chodziło raczej o
    > wywaleniu cwaniaków którzy rejestrowali na gwałt microsoft.pl itp a potem
    > chceli z zyskiem sprzedać. Nieoficjalna wykładania mówiła coś o
    > konieczności posiadaniu zarejestrowanej firmy o nazwie domeny w celu
    > zabezpieczenia się przed takim roszczeniem.

    Moim zdaniem to nie ma większego sensu. Po pierwsze na terenie kraju może
    istnieć dowolnie wiele firm o takiej nazwie. Po drugie w tym wypadku, to nie
    tyle nazwa firmy, co nazwa własna produktu.

    > 1. Generalnie w tym przypadku warto się upewnić czy w ogóle storna nie
    > zostałą zerejestrowana wcześniej niż powstała firma Galeria cukierków.

    To by sprawę ostatecznie wyjaśniało.

    > 2. Nazwa nie została zastrzeżona

    Ale fakt zastrzeżenia, to pokrzywdzony powinien podnieść raczej.

    > 3. Z racji działalności jednoosobowej to nazwa firmy to Anna Przykładowa
    > "Galeria cukeirków" sama "Galeria cukerków" przysługuje tylko spółkom
    > kapitałowym - podst prawna art 4 pkt 7 ustawy o działalnosci gospodarczej

    Co do zasady, to ciekawe jest, na jaką podstawę prawną swojego roszczenia
    powołuje się A. PRZYKŁADOWA.