  • Data: 2022-12-01 19:26:28
    Temat: Re: naukowe podstawy rasizmu;)
    Od: Shrek <...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu 01.12.2022 o 11:14, Kviat pisze:

    > Szczepionki na grypę też nie działają?
    > Twierdziłeś, że podają ludziom niedziałającą szczepionkę, więc po chuj
    > ją podają.

    NIe - to ty tak twierdziłeś. Ja wyraźnie pisałem i podkreślałem gdzieś
    co piąty post dla przypomnienia, że szczepionki nie działają w
    klasycznym pojęciu skuteczności szczepionek a więc przeciw objawowemu
    zakażeniu (i jak się okazało transmisji). I nie dlatego, że nie działały
    na oryginalny wirus w krótkim okresie a po prostu dlatego, że wirus
    kowid szybko mutuje i podobnie jak w przypadku grypy przydaność
    zeszłorocznej szczepionki jest... dyskusyjna. Natomiast miała jakąś tam
    (też bez szału) skuteczność przeciw ciężkiemu przebiegowi i należało ją
    stosować szczególnie u osób narażonych na ciężki przebieg - natomiast
    byłem przeciwny pozaprawnym prześladowaniom osób niezaszczepionych. Rząd
    miał narzędzi (i nadal ma), żeby szczepionki na kowid były obowiązkowe -
    mamy trzeci rok pandemi i rząd z tego nie skorzystał. Nie wpisał nawet
    kowidu na listę chorób zakaźnych, a więc mamy obiecnie "stan zagrożenia
    episemią"... choroby która nie jest chorobą zakaźną;)

    > Sam się nazwałeś szurem.

    Tak było;)

    > Nie, nie miałeś.
    >
    > https://www.medonet.pl/porozmawiajmyoszczepionce/szc
    zepionka-na-covid-19,czy-twoja-szczepionka-na-covid-
    19-jeszcze-dziala--lekarz-mowi-wprost--kto-moze-miec
    -problem,artykul,69371114.html

    A w czym konkretnie nie miałem racji?

    PS - obecnie nikt kto nie był szczepiony ostatnio szczepionką celowaną w
    omikrona nie jest chroniony przed objawowym zakażeniem bardziej niż
    nieszczepiony. Ztesztą już 80% ludzi ma przeciwciala po przechorowaniu,
    więc siłą rzeczy szczepionka będzie miała coraz mniejsze znaczenie.
    Dalej warto jak jesteś po 50 lub masz jakieś wskazania.

    --
    Shrek

    PS - i konfederację!