  • 11. Data: 2006-01-23 16:49:59
    Temat: Re: nauczyciel - czy osoba publiczna ?
    Od: "Michał Wilk" <m...@g...pl>

    > Tak to można każdego podciągnąć. Każdego bowiem uprawnienia i obowiązki
    > wyznacza konstytucja (to także ustawa), ustawa podatkowa itp.
    > IMO - nieprzekonujące.

    W zakresie dzialalnosci Panstwa? Mnie np. nie wyznacza;-)

    Pozdrawiam,
    Michal

  • 12. Data: 2006-01-23 16:57:51
    Od: Renata Gołębiowska <R...@a...waw.pl>

    In article <dr30rq$fkj$1@inews.gazeta.pl>, Michał Wilk wrote:

    > Ale co "i"? Jest wiec osoba pelniaca funkcje publiczna

    Na podstawie którego punktu?

    Renata

  • 13. Data: 2006-01-23 17:10:42
    Od: "Michał Wilk" <m...@g...pl>

    > Na podstawie którego punktu?

    Ten przepis nie zawiera zadnych punktow

    Pozdrawiam,
    Michal

  • 14. Data: 2006-01-23 17:18:30
    Od: Renata Gołębiowska <R...@a...waw.pl>

    In article <dr32mm$o2a$1@inews.gazeta.pl>, Michał Wilk wrote:

    > Ten przepis nie zawiera zadnych punktow

    Który przepis?

    Renata

  • 15. Data: 2006-01-23 17:32:12
    Od: "Michał Wilk" <m...@g...pl>

    > Który przepis?

    Jak w komedii.

    Zacytuje fragment dyskusji, do ktorej sie odnioslas:

    ">>> Czy nauczyciel jest osoba publiczna?
    > Uzasadnij.

    Art. 115 § 19 kk.
    "

    Pozdrawiam,
    Michal

  • 16. Data: 2006-01-23 17:42:53
    Od: Renata Gołębiowska <R...@a...waw.pl>

    In article <dr33uu$170$1@inews.gazeta.pl>, Michał Wilk wrote:

    > Jak w komedii.
    >
    > Zacytuje fragment dyskusji, do ktorej sie odnioslas:
    >
    > ">>> Czy nauczyciel jest osoba publiczna?
    >
    > Art. 115 § 19 kk.

    Od początku miałam na myśli art. 115, nie zauważyłam tej 19 i stąd
    nieporozumienie.
    To zacytuję dla jasności para. 19:
    "§ 19. (45) Osobą pełniącą funkcję publiczną jest funkcjonariusz
    publiczny, członek organu samorządowego, osoba zatrudniona w jednostce
    organizacyjnej dysponującej środkami publicznymi, chyba że wykonuje
    wyłącznie czynności usługowe, a także inna osoba, której uprawnienia i
    obowiązki w zakresie działalności publicznej są określone lub uznane
    przez ustawę lub wiążącą Rzeczpospolitą Polską umowę międzynarodową."

    Rozumiem, że nauczyciel wykonuje "działalność publiczną", tak?

    Renata

  • 17. Data: 2006-01-23 17:58:05
    Od: "Michał Wilk" <m...@g...pl>

    > Rozumiem, że nauczyciel wykonuje "działalność publiczną", tak?

    Przy zalozeniu, ze obejmuje go zakres podmiotowy Karty

    Pozdrawiam,
    Michal

  • 18. Data: 2006-01-23 19:34:20
    Od: witek <w...@g...pl.spam.invalid>

    Michał Wilk wrote:

    > Przy zalozeniu, ze obejmuje go zakres podmiotowy Karty

    Kiedyś była awantura o to, czy kwiatek dla nauczyciela to łapówka, czy
    nie, i ktoś to tak właśnie uzasadniał.
    A potem doszło do absurdu, gdzie nauczyciel w szkole prywatnej nie jest
    osobą pełniącą funkcje publiczne, bo nie podpada pod kartę nauczyciela.

  • 19. Data: 2006-01-24 00:50:07
    Od: "Roman Rumpel" <romane@screwspam,gazeta.pl>

    Renata Gołębiowska <R...@a...waw.pl> dosć niespodziewanie
    napisał(a):
> [...]
    ^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^
    > organizacyjnej dysponującej środkami publicznymi, chyba że wykonuje
    ^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^
> [...]
    > przez ustawę lub wiążącą Rzeczpospolitą Polską umowę międzynarodową."
    >
    > Rozumiem, że nauczyciel wykonuje "działalność publiczną", tak?

    IMHO duzo wżniejsze jest to ztrudnienie w jednostce dysponującej funduszami
    publicznymi. Pamiętać nalezy, ze szkoły prywatne i spoleczne też dysponują
    takimi funduszami, bo są czesciowo dotowane z budżetu

    KN i działalności publicznej nie trzeba tu wyciągać
    --
    Roman Rumpel Skype: siedemrumpli
    C Hollywood Homicide

  • 20. Data: 2006-01-24 00:50:55
    Od: "Roman Rumpel" <romane@screwspam,gazeta.pl>

    witek <w...@g...pl.spam.invalid> dosć niespodziewanie
    napisał(a):

    > A potem doszło do absurdu, gdzie nauczyciel w szkole prywatnej nie
    > jest osobą pełniącą funkcje publiczne, bo nie podpada pod kartę
    > nauczyciela.

    Bo nie chodzi o KN, tylko o funkcję publiczną związaną z dysponowaniem
    funduszami publicznymi