  • 1. Data: 2005-04-25 08:13:48
    Temat: naruszenie praw autorskich - kradziez zdjec
    Od: " " <a...@g...pl>

    dwie osoby ukradly zdjecia mojego autorstwa zamieszczone w internecie i
    wykorzystuja je u siebie
    mam niezbite dowody na to, ze ja jestem autorka zdjec
    wezwalam zlodzieji do usuniecia moich zdjec, ale mnie wysmiali
    wobec tego mysle o wniesieniu oskarzenia cywilnego i zadania od nich
    odszkodowania z przeznaczeniem na cele spoleczne
    i teraz pytanie - jakie mam szanse na wygrana i ile bedzie mnie kosztowac
    wniesienie pozwu? czy moge wniesc jeden pozew z tym samym oskarzeniem
    przeciwko dwom osobom czy musza to byc dwie oddzielne sprawy?
    z gory dziekuje za pomoc

  • 2. Data: 2005-04-25 10:45:13
    Temat: Re: naruszenie praw autorskich - kradziez zdjec
    Od: Marcin Debowski <a...@I...notrix.net>

    In article <d4i8rs$l57$1@inews.gazeta.pl>, wrote:
> [...]
    > wniesienie pozwu? czy moge wniesc jeden pozew z tym samym oskarzeniem
    > przeciwko dwom osobom czy musza to byc dwie oddzielne sprawy?

    Na początek możesz powiadomić prokuraturę - jest to czyn zagrożony nawet
    karami więzienia i ścigany na wniosek poszkodowanego. Zastanów się jednak
    najpierw czy będziesz potrafiła udowodnić że faktycznie jesteś autorką
    tych zdjęć.

    --
    Marcin

  • 3. Data: 2005-04-25 11:27:44
    Od: "Artur M. Piwko" <p...@p...kielce.pl>

    In the darkest hour on Mon, 25 Apr 2005 18:45:13 +0800,
    Marcin Debowski <a...@I...notrix.net> screamed:
    > Na poczatek mozesz powiadomic prokurature - jest to czyn zagrozony nawet
    > karami wiezienia i scigany na wniosek poszkodowanego. Zastanow sie jednak
    > najpierw czy bedziesz potrafila udowodnic ze faktycznie jestes autorka
    > tych zdjec.

    Jesli posiada oryginal, w wiekszej rozdzielczosci, to czemu nie?

    Artur

    --
    [ Artur M. Piwko : Pipen : AMP29-RIPE : RLU:100918 : From == Trap! : SIG:222B ]
    [ 13:27:15 user up 10592 days, 1:22, 1 user, load average: 0.06, 0.06, 0.06 ]

    Computer possessed? Try DEVICE=C:\EXOR.SYS

  • 4. Data: 2005-04-25 12:10:04
    Od: " " <a...@g...pl>

> [...]
    > karami wiezienia i scigany na wniosek poszkodowanego. Zastanow sie jednak
    > najpierw czy bedziesz potrafila udowodnic ze faktycznie jestes autorka

    bede potrafila to udowodnic, ale interesuje mnie raczej sprawa cywilna i
    uzyskanie odszkodowania na rzecz schroniska dla zwierzat lub domu dziecka

    nie jestem az taka zla, zeby ciagnac za to zlodzieja do wiezienia ;)
    wiec jakie mam szanse na wygranie sprawy cywilnej i jaki bylby koszt?

  • 5. Data: 2005-04-25 12:19:11
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik <a...@g...pl> napisał w wiadomości

> [...]
    >
    > nie jestem az taka zla, zeby ciagnac za to zlodzieja do wiezienia ;)
    > wiec jakie mam szanse na wygranie sprawy cywilnej i jaki bylby koszt?

    Podczas sprawy karnej za kradzież dwóch zdjęć nikt nikogo do więzienia
    tak naprawdę nie wsadzi. Za to istnieje możliwość opisanego przez ciebie
    zasądzenia odszkodowania. Co z nim zrobisz, to już Twoja sprawa. W
    sądzie cywilnym będzie o wiele trudniej dochodzić prawa.

  • 6. Data: 2005-04-25 13:44:17
    Od: " " <a...@g...pl>

> [...]
    > zasądzenia odszkodowania. Co z nim zrobisz, to już Twoja sprawa. W
    > sądzie cywilnym będzie o wiele trudniej dochodzić prawa.

    a mozesz mi wyjasnic dlaczego sprawa cywilna bedzie trudniejsza do wygrania?
    myslalam, ze to raczej prokuratorowi nie bedzie sie chciao zajmowac taka
    blahostka i umozy sprawe

  • 7. Data: 2005-04-25 13:53:08
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    > a mozesz mi wyjasnic dlaczego sprawa cywilna bedzie trudniejsza do
    wygrania?

    No bo w sprawie cywilnej Ty musisz udowodnić, ze to Twoje zdjęcie.
    Trzeba zapłacić z własnej kieszeni za ekspertyzę. No i wlecze się to
    niemiłosiernie długo. Potem oczywiście sąd zasądzi zwrot kosztów od
    pozwanego, ale znowu jest kłopot, bo może się okazać, ze gość jest
    niewypłacalny.

    W wypadku postępowania karnego w zasadzie Twój udział ogranicza się do
    złożenia zawiadomienia o przestępstwie.

    > myslalam, ze to raczej prokuratorowi nie bedzie sie chciao zajmowac
    taka
    > blahostka i umozy sprawe

    A Ty możesz się na taką decyzje zażalić. Nie piszesz, co to za zdjęcia i
    gdzie to opublikowali, tak więc trudno osądzić.

  • 8. Data: 2005-04-25 22:24:13
    Od: Marcin Debowski <a...@I...notrix.net>

    In article <s...@b...tu.kielce.pl>, Artur M. Piwko wrote:
    > In the darkest hour on Mon, 25 Apr 2005 18:45:13 +0800,
    > Marcin Debowski <a...@I...notrix.net> screamed:
    > Jesli posiada oryginal, w wiekszej rozdzielczosci, to czemu nie?

    No czemu nie. Ale musi go posiadać. Gorzej jak posiada go nie tylko ona.

    --
    Marcin

  • 9. Data: 2005-04-26 08:08:12
    Od: "Artur M. Piwko" <p...@p...kielce.pl>

    In the darkest hour on Tue, 26 Apr 2005 06:24:13 +0800,
    Marcin Debowski <a...@I...notrix.net> screamed:

    > No czemu nie. Ale musi go posiadac. Gorzej jak posiada go nie tylko ona.

    Pozostaje jeszcze kwestia ewentualnego znaku wodnego...

    Artur

    --
    [ Artur M. Piwko : Pipen : AMP29-RIPE : RLU:100918 : From == Trap! : SIG:224B ]
    [ 10:07:42 user up 10593 days, 22:02, 1 user, load average: 0.06, 0.06, 0.06 ]

    CChheecckk yyoouurr dduupplleexx sswwiittcchh..

  • 10. Data: 2005-05-04 15:14:32
    Od: "WSm" <w...@s...pl>

> [...]
    > wniesienie pozwu? czy moge wniesc jeden pozew z tym samym oskarzeniem
    > przeciwko dwom osobom czy musza to byc dwie oddzielne sprawy?

    http://www.zpaf.pl/test/content/prawa_aut/zarzadzani
    e.php
    WSm