  • 1. Data: 2005-04-25 07:55:23
    Temat: sprzedaz samochodu i towarzystwo ubezp.
    Od: s...@s...pl

    Witam

    Pytanie dotyczy sprzedazy samochodu i polisy na ten samochod.
    Jesli sprzedalem uszkodzony samochod (powypadkowy) na 2 dni przed
    wygasnieciem umowy OC - czy musze zawozic do towarzystwa ubezpieczeniowego
    jakies dokumenty o zbyciu tego samochodu?

    Dokladnie bylo tak:
    - poniedziale: samochod zostal sprzedany
    - wtorek: wypowiedzialem umowe OC
    - sroda: ostatni dzien obowiazywania polisy OC

    Slyszalem dwie sprzeczne ze soba informacje:
    1. ze o zbyciu auta trzeba poinformowac towarzystwo bezpieczeniowe,
    2. nie musze informowac w zaden sposob tow. ubezpieczeniowego - bo polisa
    OC i tak wygasala za kilka dni i wypowiedzialem ja w terminie

    Jak to w koncu jest? Musze oficjalnie jakims pismem informowac T.U. czy
    nie? Nie chcialbym byc poinformowany ze czegos niedopelnilem i wlepia mi
    jakas kare.

    smok

  • 2. Data: 2005-04-25 09:05:02
    Temat: Re: sprzedaz samochodu i towarzystwo ubezp.
    Od: badzio <b...@n...epf.pl>

    s...@s...pl napisał(a):
> [...]
    >
    > Jak to w koncu jest? Musze oficjalnie jakims pismem informowac T.U. czy
    > nie? Nie chcialbym byc poinformowany ze czegos niedopelnilem i wlepia mi

    chyba powinienes poinformowac TU. z tego co wiem, to OC sie
    automatycznie przedluza chyba ze 3 dni przed uplywem waznosci zglosisz
    do TU ze nie przedluzysz. ale wydaje mi sie ze bardziej kompetentni
    ludzie beda na pl.misc.samochody

    badzio
    badzio(at)epf(dot)pl
    JID: badzio(at)chrome(dot)pl
    GG: 296884
    ICQ: 76259763
    Skype: badzio

  • 3. Data: 2005-04-25 12:50:40
    Od: witek <w...@g...pl.spam.invalid>

> [...]
    > 2. nie musze informowac w zaden sposob tow. ubezpieczeniowego - bo polisa
    > OC i tak wygasala za kilka dni i wypowiedzialem ja w terminie

    wersja 1.
    Polisa ulega automatycznemu przedłużeniu.
    Jak nie zgłosisz faktu sprzedaży, to zaraz będziesz pisał, że polska to
    głupi kraj, bo TU chce od ciebie kasę za OC od samochodu, któego już nie
    masz. I niestety TU będzie miało rację.

  • 4. Data: 2005-04-26 08:51:08
    Od: s...@s...pl

    witek <w...@g...pl.spam.invalid> wrote:

    > wersja 1.
    > Polisa ulega automatycznemu przed?u?eniu.
    > Jak nie zg?osisz faktu sprzeda?y, to zaraz b?dziesz pisa?, ?e polska to
    > g?upi kraj, bo TU chce od ciebie kas? za OC od samochodu, któego ju? nie
    > masz. I niestety TU b?dzie mia?o racj?.

    Dzieki wam za odpowiedzi.
    Zasiegnalem info z dodatkowego zrodla:
    Co do terminu wypowiedzenia - mozna to zrobic w przeddzien konca
    obowiazywania polisy OC.
    Nalezy pinformowac TU o fakcie sprzedazy samochodu - niezaleznie od tego
    czy sprzedany byl w przeddzien konca obowiazywania OC czy wczesniej.

    smok