  • 1. Data: 2005-06-07 21:11:40
    Temat: naprawa dyskow twardych a dane osobowe
    Od: "gardziej" <gardziejewski@tlen(czyli o2).pl>

    witam! informatyk nasz ma takie zmartwienie.
    w przypadku gdy na dysku sa dane osobowe lub inne (jednostka samorzadowa)
    jesli dysk sie zepsuje, musi oddac do naprawy, ale wtedy przekazuje do
    serwisu dane osobowe. jak to obejsc, zeby nie lamac prawa? czy to jest
    lamanie prawa, czy dopiero wtedy, jesli ktos te dane w serwisie
    przegra/przeczyta/wykorzysta?

    w specyfikacji przetargowej od wiekow byl zapis:
    "dyski twarde beda naprawiane jedynie w miejscu uzytkowania, a w przypadku
    koniecznosci wymiany uszkodzonych dyskow, nosniki informacji nie podlegaja
    zwrotowi"
    czy ten zapis ma jakis sens?

    poradzcie cos...

  • 2. Data: 2005-06-07 21:16:47
    Temat: Re: naprawa dyskow twardych a dane osobowe
    Od: witek <w...@g...pl.spam.invalid>

    gardziej wrote:
> [...]
    > "dyski twarde beda naprawiane jedynie w miejscu uzytkowania, a w
    > przypadku koniecznosci wymiany uszkodzonych dyskow, nosniki informacji

    jeśli było w specyfikacji przetargowej to mają się z tego teraz wywiązać.

  • 3. Data: 2005-06-07 21:27:34
    Od: _ValteR_ <s...@n...thx>

    *gardziej* wrote in <news:d852rq$cnf$1@nemesis.news.tpi.pl> :

> [...]
    > serwisu dane osobowe. jak to obejsc, zeby nie lamac prawa? czy to jest
    > lamanie prawa, czy dopiero wtedy, jesli ktos te dane w serwisie

    chyba w bankach w przypadku awarii zostawiają sobie talerze do
    zniszczenia a elektronika itd wedruje do serwisu, bo i tak sie nie da
    naprawic dysku. Otworzony, naprawiony i zamkniety kazalbym im sobie w
    d... wsadzic. ;)

    --
    Jeśli mówisz do boga - to jest modlitwa.
    Jeśli bóg mówi do Ciebie - to nazywa się schizofrenia paranoidalna.

  • 4. Data: 2005-06-07 21:54:56
    Od: JanuszHr <h...@p...com>

    Tue, 7 Jun 2005 23:11:40 +0200, na pl.soc.prawo, gardziej napisał(a):

> [...]
    > w przypadku gdy na dysku sa dane osobowe lub inne (jednostka samorzadowa)
    > jesli dysk sie zepsuje, musi oddac do naprawy, ale wtedy przekazuje do

    poprostu postępować zgodnie z zasadami i wiedzą jaką zapewne ma informatyk
    ale skoro ten informatyk nie wie to trzeba go zmienić:
    ale podpowiem:
    robić co dziennnie kopię danych ,mieć zapasowy dysk no i tak dalej ,a
    zepsuty dysk wyzłomować .Na naparawianym dysku nie powinno się zapisywać
    żadnych ważnych danych może on co najwyżej służych do testów lub do zabawy
    a już w żadnym wypadku nie powinien być używany dysk na którym pojawiły się
    "badsektory" - jeżeli ktoś powie ,że to potrafi naprawić to jest zwykłym
    oszustem
    /dodam jeszcze/ dziwny ten wasz informatyk
    JanuszHr

  • 5. Data: 2005-06-07 23:44:38
    Od: "regent..." <r...@o...TOTEZ.pl>

    JanuszHr wrote:

> [...]
    > oszustem
    > /dodam jeszcze/ dziwny ten wasz informatyk

    domyślam się, że to ze zmęczenia, pora późna...
    autor listu nie pyta jak naprawić, a jak _nie_udostępnić_ danych!!!

    jeśli naprawa gwarancyjna, to chyba żądają dysku, nawet gdyby go
    wymienić na nowy...

    i z tym, jak się domyślam, jest problem...

    --
    regent...
    (...)

  • 6. Data: 2005-06-08 05:21:43
    Od: Papik <p...@a...net>

    Dnia Tue, 7 Jun 2005 23:11:40 +0200, gardziej napisał/napisała:
> [...]
    > koniecznosci wymiany uszkodzonych dyskow, nosniki informacji nie podlegaja

    1. nie oddawac dysku do serwisu
    gdyby dane zostaly odzyskane to tak,czy inaczej wyszly DOBROWOLNIE z firmy
    (w postaci rzekomo uszkodzonego nosnika).
    2. zlomowac dysk i kupic nowy
    3. robic backupy na dvd/tape/cd-r.
    4. zawezwac serwis i postarac sie naprawic w siedzibie tak jak w
    specyfikacji przetargowej - bez szemrania ...

    Powyzszy zapis, ktory zacytowales, ma sie bardzo dobrze do tego co
    napisalem: dyski z danymi w zadnym wypadku nie moga opuscic miejsca pracy,
    po to byl przetarg i po to wygrala go firma oferujaca takie wlasnie uslugi
    na miejscu u klienta :)

    --
    * zycie zaczyna sie po 30. ale tez przed 30. moze sie skonczyc *
    GG: 7070

  • 7. Data: 2005-06-08 05:50:38
    Od: "Pawel Gardziejewski" <g...@o...-SPAM-.pl>

> [...]
    > oszustem
    > /dodam jeszcze/ dziwny ten wasz informatyk

    heh, kolega mnie nie zrozumial. nie chodzi mi o zachowanie danych, poniewaz
    te sa zabezpieczone codzienna, automatyczna kopia. chodzi mi o to, ze
    mozliwosci gwarancji i zasada gospodarnosci koliduja z ochrona danych
    osobowych w tym przypadku. z jednej strony mozemy nawet dostac nowy dysk, z
    drugiej strony jestesmy stratni, jesli go nie oddamy. jesli padla w dysku
    elektronika, mozna go naprawic wymieniajac na nowa i nie ma tu mowy o
    badsektorach, ktore moga byc zagrozeniem dla danych.

  • 8. Data: 2005-06-08 06:11:08
    Od: "rsg" <j...@h...pl>

    Ja robiłem to w inny sposób, zobowiązywałem firme do zachowania tajemnicy a
    w przypadku naruszenia ustawy o ochronie danych....itd. Zresztą firmy
    profesjonalne same proponuja taką klauzulę, że zobowiązuja się etc..

  • 9. Data: 2005-06-08 14:48:52
    Od: Piotr Żebrowski <p...@o...pl>

    Użytkownik "rsg" <j...@h...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > tajemnicy a w przypadku naruszenia ustawy o ochronie danych....itd.
    > Zresztą firmy profesjonalne same proponuja taką klauzulę, że zobowiązuja

    ale po to jest przetarg i warunki do spełnienia by tego właśnie nie
    robić....

    Piotr Żebrowski
    http://www.otwarte.com.pl

  • 10. Data: 2005-06-08 18:41:16
    Od: "Chopin" <s...@w...xl>

    Użytkownik "Piotr Żebrowski" <p...@o...pl> napisał w wiadomości
    > Użytkownik "rsg" <j...@h...pl> napisał w wiadomości
    >
    > ale po to jest przetarg i warunki do spełnienia by tego właśnie nie
    > robić....

    Można też kupić specjalne urządzenie które niszczy "magnetycznie" wszelkie
    dane zapisane na nośnikach typu dysk twardy. Niestety cena takiego
    urządzenia jest znaczna.

    --
    Chopin
    s...@w...xl