    From: "Pawel Gardziejewski" <g...@o...-SPAM-.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: naprawa dyskow twardych a dane osobowe
    Date: Wed, 8 Jun 2005 07:50:38 +0200

    > poprostu postępować zgodnie z zasadami i wiedzą jaką zapewne ma informatyk
    > ale skoro ten informatyk nie wie to trzeba go zmienić:
    > ale podpowiem:
    > robić co dziennnie kopię danych ,mieć zapasowy dysk no i tak dalej ,a
    > zepsuty dysk wyzłomować .Na naparawianym dysku nie powinno się zapisywać
    > żadnych ważnych danych może on co najwyżej służych do testów lub do zabawy
    > a już w żadnym wypadku nie powinien być używany dysk na którym pojawiły
    się
    > "badsektory" - jeżeli ktoś powie ,że to potrafi naprawić to jest zwykłym
> [...]

    heh, kolega mnie nie zrozumial. nie chodzi mi o zachowanie danych, poniewaz
    te sa zabezpieczone codzienna, automatyczna kopia. chodzi mi o to, ze
    mozliwosci gwarancji i zasada gospodarnosci koliduja z ochrona danych
    osobowych w tym przypadku. z jednej strony mozemy nawet dostac nowy dysk, z
    drugiej strony jestesmy stratni, jesli go nie oddamy. jesli padla w dysku
    elektronika, mozna go naprawic wymieniajac na nowa i nie ma tu mowy o
    badsektorach, ktore moga byc zagrozeniem dla danych.