  • 61. Data: 2010-11-03 14:30:59
    Temat: Re: napad z bronia/atrapa, a wysokosc wyroku
    Od: Olgierd <n...@n...problem>

    Dnia Wed, 03 Nov 2010 15:21:53 +0100, Liwiusz napisał(a):

    > Widełki są do różnicowania kary za ten sam czyn. Napad z bronią, a
    > atrapą broni różni się jednak na tyle, że niższe widełki za atrapę nie
    > są pozbawione logicznego sensu.

    A za napad z nienabitą bronią? Mam rewolwer, ale w ogóle nie mam do niego
    amunicji?

    --
    :-) Olgierd
    http://olgierd.rudak.org

  • 62. Data: 2010-11-03 14:36:11
    Od: RedLite <s...@o...es>

    W dniu 2010-11-02 15:55, oskarżony *szerszen*, zeznał co następuje:

    > jesli chodzi o wymiar kary, to czy napad z atrapa broni, np asg, jest
    > traktowany tak samo jak napad z prawdziwym pistoletem, czy moze jak
    > zwykly napad bez uzycia broni?

    Po pierwsze ASG nie jest atrapą, tylko bronią pneumatyczną (zgodnie z
    ustawą o broni i amunicji)

    Po drugie termin 'użycie broni' oznacza co najmniej jej okazanie.
    _Broni_ Nie zaś _atrapy broni_

    Stąd, napad z atrapą podpada pod art. 280 § 1. KK

    "Kto kradnie, używając *przemocy* wobec osoby lub *grożąc
    natychmiastowym jej użyciem* albo doprowadzając człowieka do stanu
    nieprzytomności lub bezbronności, podlega karze pozbawienia wolności od
    lat 2 do 12"

    Nie ma możliwości aby podciągnąć atrapę pod art. 28 § 2.

    "Jeżeli sprawca rozboju posługuje się bronią palną, nożem lub innym
    podobnie niebezpiecznym przedmiotem lub środkiem obezwładniającym albo
    działa w inny sposób bezpośrednio zagrażający życiu lub wspólnie z inną
    osobą, która posługuje się taką bronią, przedmiotem, środkiem lub
    sposobem, podlega karze pozbawienia wolności na czas nie krótszy od lat 3."

    gdyż plastikowa atrapa nie jest ani niebezpiecznym przedmiotem, ani
    środkiem obezwładniającym, ani nie daje możliwości działania w sposób
    bezpośrednio zagrażający życiu.

    I przypominam, że sąd oceniając sytuację, ocenia stan faktyczny nie zaś
    stan umysłu poszkodowanego. (Gdyby tak nie było to można by skazywać
    ludzi za czyny których nie popełnili, a które ktoś sobie ubzdurał w główce)

    --

    signature

  • 63. Data: 2010-11-03 14:39:18
    Od: RedLite <s...@o...es>

    W dniu 2010-11-03 15:30, oskarżony *Olgierd*, zeznał co następuje:

    > A za napad z nienabitą bronią? Mam rewolwer, ale w ogóle nie mam do niego
    > amunicji?

    IMO art. 280 § 2 KK

    Nie wiadome czy wiedziałeś o tym, że nie masz naboi, zaś fakt jest taki
    że miałeś broń.

    --

    signature

  • 64. Data: 2010-11-03 14:42:03
    Od: "szerszen" <s...@t...pl>

    grup dyskusyjnych:iarr61$ak0$...@n...onet.pl...

    > Widełki są do różnicowania kary za ten sam czyn. Napad z bronią, a atrapą
    > broni różni się jednak na tyle, że niższe widełki za atrapę nie są
    > pozbawione logicznego sensu.

    dolna granica, a i owszem, ale uznaniowa, czyli zalezna od sedziego, a nie
    np gorna, co dawaloby akurat odwrotny skutek

    > Odważna teza ;)

    sugerujesz ze bandyta i jego dobro jest wazniejsze od pokrzywdzonego?

  • 65. Data: 2010-11-03 14:42:46
    Od: "szerszen" <s...@t...pl>

    wiadomości grup dyskusyjnych:4cd171a1$...@n...home.net.pl...

    > Widzę różnicę pomiędzy faktem a wrażeniem. Ty najwyraźniej nie.

    nic nie widzisz, bo nie wiesz co ma w reku

  • 66. Data: 2010-11-03 14:43:29
    Od: "szerszen" <s...@t...pl>

    Użytkownik "Olgierd" <n...@n...problem> napisał w wiadomości grup

    > Nie, w skutku jakim jest poddanie się ofiary przemocy -- nie ma, o ile
    > ofiara nie wie, że to jest atrapa/niesprawny/nienabity pistolet.

    jak widac niektorzy tego nie rozumieja ;)

  • 67. Data: 2010-11-03 14:45:10
    Od: "szerszen" <s...@t...pl>

    grup dyskusyjnych:iarraf$ak0$...@n...onet.pl...

    > Wzrostu napadów jakich?

    ogolnie, wzrostu napadow

    > W ogóle (łącznie bez broni, z bronią, z atrapą)? Czy tylko bronią
    > (zmniejszając liczbę pozostałych)?

    niczego nie zmniejszajac, tylko zwiekszajac ogolna liczbe napadow

    > Z atrapą broni (zmniejszając liczbę pozostałych)? Sprecyzuj, to się
    > wypowiem :)

    to naprawde dla napadnietego nie ma zadnego znaczenia, czy ktos go napada z
    bronia palna, hukowa czy asg

  • 68. Data: 2010-11-03 14:46:27
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    W dniu 2010-11-03 15:42, szerszen pisze:

    > sugerujesz ze bandyta i jego dobro jest wazniejsze od pokrzywdzonego?

    Tak często jest, patrząc na niektóre wyroki, nie tylko w Polsce.

    --
    Liwiusz

  • 69. Data: 2010-11-03 14:48:06
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    W dniu 2010-11-03 15:45, szerszen pisze:

    > wiadomości grup dyskusyjnych:iarraf$ak0$...@n...onet.pl...

    > ogolnie, wzrostu napadow

    > niczego nie zmniejszajac, tylko zwiekszajac ogolna liczbe napadow

    Nie da się otrzymać wzrostu ogólnej ilości napadów, bez wzrostu
    ilości napadów bez broni, z bronią, albo z atrapą.

    > to naprawde dla napadnietego nie ma zadnego znaczenia, czy ktos go
    > napada z bronia palna, hukowa czy asg

    Dla mnie by miało znaczenie. Bez względu na to, że podczas napadu tak
    samo bym srał w gacie.

    --
    Liwiusz

  • 70. Data: 2010-11-03 15:00:18
    Od: Olgierd <n...@n...problem>

    Dnia Wed, 03 Nov 2010 15:46:27 +0100, Liwiusz napisał(a):

    > Tak często jest, patrząc na niektóre wyroki, nie tylko w Polsce.

    Jak widać popierasz taki trend ;-)

    --
    :-) Olgierd
    http://olgierd.rudak.org