  • 1. Data: 2008-11-04 21:36:06
    Temat: należność dla PKO BP - siedem miesięcy po zamknięciu konta
    Od: "cassandra" <c...@o...pl>

    Witam
    Mam dość nietypowy problem.
    Dziś dostałam wezwanie z PKO BP do uregulowania należności "powstałej z
    tytułu realizacji transakcji płatniczej dokonanej przy użyciu karty Visa".
    Transakcja miała miejsce dnia 7 kwietnia 2008. Natomiast rachunek w tym
    banku zamknęłam dokładnie 30 czerwca 2008. Było to konto studenckie i, jako
    nie-studentka, postanowiłam je zamknąć i przenieść moje pieniążki do innego
    banku. Kiedy 16 czerwca 2008 roku zamykałam rachunek, bardzo miła pani w
    okienku nie raczyła mnie poinformować, że mam jakąś zaległość na koncie.
    Razem obliczałyśmy, ile pieniążków musi na nim pozostać w celu uregulowania
    bieżącej opłaty za prowadzenie konta i dostęp intrnetowy do niego. Pani
    również odjęła mi kwotę 20 zł, którą to dzień wcześnej wybrałam z bankomatu
    i która nie została jeszcze zaksięgowana. Przez cały ten czas ta przemiła
    pani ani razu nie zająknęła się, że zalegam z jakimkolwiek opłatami. Poza
    tym akurat zaleganie z uregolowaniem należności na tym koncie raczej nie
    było możliwe, ponieważ nie miałam możliwości robienia debetu - jeśli
    pieniędzy na koncie było za mało, nie mogłam wybrać nic z bankomatu, ani też
    kartą zapłacić. Przez cały ten czas - czyli od kwietnia do dziś - nie
    przyszło do mnie żadne wezwanie do zapłaty czegokolwiek.

    I teraz moje pytania: Czy ktoś z Was spotkał się kiedyś z podobną sytuacją?
    Co właściwie mogę zrobić? Oczywiście zacznę od wyjaśnienia sytuacji przez
    telefon (i zrobię to jutro) ...ale co dalej? Składać reklamację, żądać
    wyjaśnienia na piśmie zaistniałej sytuacji, kategorycznie odmawiać
    zapłacenia?

    W regulaminie konta znalazłam zapis, że posiadacz rachunku, podczas
    zamykania konta jest zobowiązany do spłacenia wszelkich długów, zobowiązań i
    debetów jakie na koncie mogą być, podczas okresu wypowiedzenia. Tylko, że
    podczas operacji zamykania rachunku nikt mnie nie poinformował, że taka
    zaległość z mojej strony jest :> No i jak wytłumaczyć fakt, że bank
    księgował tą jedną operację przez de facto 7 miesięcy i dopiero teraz -
    czyli ponad 4 miesiące od zamknięcia konta - coś im się nie zgadza? :>

    Oczywiście zapytam o to jutro bank, ale ciekawi mnie, czy ktoś z was miał do
    czynienia z tak dziwną (przynajmniej dla mnie - widać za krótko żyję na tym
    świecie ;) ) sytuacją.

    Podrawiam
    Cassandra

  • 2. Data: 2008-11-04 21:51:02
    Od: "L" <...@...pl>

    Użytkownik "cassandra" <c...@o...pl> napisał w wiadomości
    > No i jak wytłumaczyć fakt, że bank księgował tą jedną operację przez de
    > facto 7 miesięcy i dopiero teraz -

    Czasami się zdarza, ze księgowanie operacji karcianych następuje po latach.
    Trudno za to winić bank.

  • 3. Data: 2008-11-04 21:56:55
    Od: "cassandra" <c...@o...pl>

    Użytkownik "L" <...@...pl> napisał w wiadomości

    > Użytkownik "cassandra" <c...@o...pl> napisał w wiadomości
    >
    > Czasami się zdarza, ze księgowanie operacji karcianych następuje po
    > latach.
    > Trudno za to winić bank.

    A kogo? Skoro to bank księguje...

    C.

  • 4. Data: 2008-11-04 22:07:14
    Od: "L" <...@...pl>

    > A kogo? Skoro to bank księguje...

    Jak dostanie informację od poprzedników: sklepikarz, akceptant, organizacja
    płatnicza. .
    Było w styczniu głośno, ze VISA miała problem z bankomatami. Czy tu bank
    winny?

    Popytaj na grupie pl.biznes.banki

  • 5. Data: 2008-11-04 22:08:57
    Od: "L" <...@...pl>

    Użytkownik "cassandra" <c...@o...pl> napisał w wiadomości
    > A kogo? Skoro to bank księguje...

    Ja tam się cieszę z wielomiesięcznego darmowego kredytu

  • 6. Data: 2008-11-04 22:15:04
    Od: "cef" <c...@i...pl>

    cassandra wrote:

    > No i
    > jak wytłumaczyć fakt, że bank księgował tą jedną operację przez de
    > facto 7 miesięcy i dopiero teraz - czyli ponad 4 miesiące od
    > zamknięcia konta - coś im się nie zgadza? :>

    To nie bank księgował, tylko dopiero po takim czasie dane o tej transakcji
    spłyneły do banku. Czasami transakcje kartami rozliczane są ze znacznym
    opóźnieniem.
    Np obciążenia za hotele potrafią przyjść po kilku miesiącach.
    Sprawdź czy to Twoja transakcja - jeśli nie, to reklamuj.
    Poza tym sprawdź - na pewno masz w regulaminie karty, że bedziesz stale
    monitorować
    obciążenia karty i zgłaszac niezgodności - więc dlaczego nie zgłosiłaś, ze
    była transakcja,
    a nie była rozliczona

  • 7. Data: 2008-11-04 22:34:56
    Od: "cassandra" <c...@o...pl>

> [...]
    > monitorować
    > obciążenia karty i zgłaszac niezgodności - więc dlaczego nie zgłosiłaś, ze

    Fakt - jest taki zapis w regulaminie. A co do monitorowania... płacę kartą
    czasem nawet kilka razy dziennie - w różnych sklepach. Tak jest mi
    wygodniej, już dawno przestałam nosić większą gotówkę przy sobie. Gdybym
    miała to wszystko monitorować, to nie starczyłoby mi czasu na nic innego,
    nie mówiąc już o stercie makulatury w postaci wydruków z terminali. Poza
    tym - mimo, że transakcja zwykle była księgowana dzień po, to na stronie www
    i w e-mailach, które do mnie przychodziły te informacje zwykle pojawiały się
    po kilku dniach.

    C.

  • 8. Data: 2008-11-05 00:29:07
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    cassandra wrote:

    > Użytkownik "L" <...@...pl> napisał w wiadomości

    > A kogo? Skoro to bank księguje...

    właściciela konta i karty, to do jego obowiązku należy pilnowanie ile
    wydał. Skoro transakcja miała miejsce to znaczy, że tyle kasy więej
    powinno zostać na koncie i czekać aż zejdzie.
    Skoro nie było, to teraz trzeba dopłacić.

  • 9. Data: 2008-11-05 00:30:22
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    cassandra wrote:

> [...]
    > po, to na stronie www i w e-mailach, które do mnie przychodziły te
    > informacje zwykle pojawiały się po kilku dniach.

    kup sobie MsMoney lub inny tego typu program.
    Zginąłbym bez tego.

  • 10. Data: 2008-11-05 12:44:16
    Od: Przemek <p...@g...com>

    A kto klient ?
    To bank ma umowy z VISĄ. Zamknęli rachunek, którego zamkniecie wymaga
    spłacenie wszystkiego. Jestem kwita, mam papier o zamknięciu.
    Wg mnie. To VISA miała problemy nie ja. To bank ma podpisaną umowę z
    VISA nie ja. To bank sprawdził zaległości w momencie zamykania nie ja. I
    to bank zezwolił na zamknięcie konta nie ja.

    A winny jak zawsze klient,
    mam bałagan w banku a klient sprząta (i za to płaci).
    To po co są umowy ?

    Przemek