  • 1. Data: 2008-11-04 21:15:36
    Temat: Dokument tożsamości ?
    Od: Pomidor <******@gazeta.pl>

    Witam
    Sprawa wygląda następująco 14.08.2008 zatrzymała mnie policja byłem po 4
    piwach, wywiązała się sprzeczka policjanci kazali się wylegitymować
    powiedziałem że nie mam dowodu (miałem w innej przegródce) dałem prawo
    jazdy. Sprawa trafiła do sądu grodzkiego i w uzasadnieniu jest:
    wykroczenie z art. 65 § 2 kw

    Art. 65. § 1. Kto umyślnie wprowadza w błąd organ państwowy lub
    instytucję upoważnioną z mocy ustawy do legitymowania:
    1) co do tożsamości własnej lub innej osoby,
    2) co do swego obywatelstwa, zawodu, miejsca zatrudnienia lub
    zamieszkania,
    podlega karze grzywny.
    § 2. Tej samej karze podlega, kto wbrew obowiązkowi nie udziela
    właściwemu organowi państwowemu lub instytucji, upoważnionej z mocy
    ustawy do legitymowania, wiadomości lub dokumentów co do okoliczności
    wymienionych w § 1.

    tylko że ja go nie wprowadziłem w żaden błąd na początku jak mnie
    legitymowano podałem prawdziwe informację i dostał prawko zamiast dowodu
    osobistego. Można jakoś się od tego odwołać ? Nikogo nie wprowadziłem w
    błąd tylko nie okazałem dowodu osobistego.

  • 2. Data: 2008-11-04 21:27:25
    Temat: Re: Dokument tożsamości ?
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    Pomidor pisze:
> [...]
    > osobistego. Można jakoś się od tego odwołać ? Nikogo nie wprowadziłem w
    > błąd tylko nie okazałem dowodu osobistego.

    Jest wyraźnie napisane, samo nieokazanie dowodu tożsamości również
    jest karalne. Przypuszczam, że w toku kontroli okazało się, ze
    wprowadziłeś w błąd funkcjonariusza, twierdząc, że nie masz dowodu, i
    wydało się, że to nieprawda?

    --
    Pozdrawiam!
    Liwiusz

  • 3. Data: 2008-11-04 21:38:15
    Od: Pomidor <******@gazeta.pl>

    Liwiusz pisze:

> [...]
    > jest karalne. Przypuszczam, że w toku kontroli okazało się, ze
    > wprowadziłeś w błąd funkcjonariusza, twierdząc, że nie masz dowodu, i

    Zgadza się, ale nie podałem żadnych fałszywych danych a dokument ze
    zdjęciem i peselem okazałem.

  • 4. Data: 2008-11-04 21:39:27
    Od: Arek <a...@e...net>

    Użytkownik Pomidor napisał:
    [..]
    > błąd tylko nie okazałem dowodu osobistego.

    Niewolniku!
    W te pędy płacić grzywnę lub odsiedzieć ją w areszcie, a nie pyskować
    władzy!

    Było głosować na PO/PIS/PSL/LID ?
    No to masz państwo policyjne z wszelkimi tego konsekwencjami i nie
    marudź nam tutaj.

    --

    pozdrawiam
    Arek

    http://www.reputacja.net

  • 5. Data: 2008-11-04 21:41:34
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "Pomidor" <******@gazeta.pl> napisał w wiadomości

    Celem tego przepisu karnego jest ochrona przed oszustwem z podaniem danych.
    jeśli nawet można by założyć, że formalnie odmawiając podania dowodu
    osobistego wyczerpałeś niektóre znamiona tego przepisu, to gdzie tu
    szkodliwość społeczna?

  • 6. Data: 2008-11-04 21:45:24
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    Pomidor pisze:

> [...]
    > osobistego. Można jakoś się od tego odwołać ? Nikogo nie wprowadziłem w
    > błąd tylko nie okazałem dowodu osobistego.

    A jakie konkretnie są zarzuty? Co zeznali policjanci?

    (bo DO w innej przegródce po pijaku to mógł się przecież zgubić...)

  • 7. Data: 2008-11-04 21:45:40
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    Pomidor pisze:

    > Zgadza się, ale nie podałem żadnych fałszywych danych a dokument ze
    > zdjęciem i peselem okazałem.

    Ale ukarali Cię nie za podanie fałszywych danych, tylko za
    nieokazanie dowodu osobistego, a dokładniej za kłamstwo, że go nie masz
    przy sobie.

    --
    Pozdrawiam!
    Liwiusz

  • 8. Data: 2008-11-04 21:48:51
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    Robert Tomasik pisze:
> [...]
    > danych. jeśli nawet można by założyć, że formalnie odmawiając podania
    > dowodu osobistego wyczerpałeś niektóre znamiona tego przepisu, to gdzie

    W wykroczeniach zdaje się nie ma "znikomej szkodliwości społecznej".

    --
    Pozdrawiam!
    Liwiusz

  • 9. Data: 2008-11-04 21:49:48
    Od: Pomidor <******@gazeta.pl>

    Liwiusz pisze:

    > Ale ukarali Cię nie za podanie fałszywych danych, tylko za nieokazanie
    > dowodu osobistego, a dokładniej za kłamstwo, że go nie masz przy sobie.

    prawo jazdy nie jest dokumentem tożsamości ? jest zdjęcie, dane i pesel.

  • 10. Data: 2008-11-04 21:55:45
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    > W wykroczeniach zdaje się nie ma "znikomej szkodliwości społecznej".

    Nie ma znikomej, ale jakakolwiek być musi - vide art. 1 kw.