    From: Daniel Pyra <d...@s...be.gazeta.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: nakaz sciagniecia anteny z elewacji
    Date: Fri, 19 Apr 2013 23:48:00 +0200

    > Ale przecież "oni" Ci NIE zabraniają wyboru operatora!
    > Tu leży błąd w Twoim założeniu.
    > Zakładasz, że ŚRODKI które do tego prowadzą mogą naruszać wspólną
    > własność. To nie jest oczywiste, musiałbyś dowieść ze naruszenie
    > elewacji jest JEDYNĄ metodą na dostęp do ulubionego operatora.
    > Wiesz że tak nie jest - chyba że wspólnota przesadziła, ale
    > wtedy idziesz do sądu.

    Powiem szczerze, na podstawie znanych mi przykładów - za rękę nikt
    nikogo nie złapał, ale pomysłowość wspólnot / spółdzielni w faktycznym
    ograniczaniu wyboru do jednego słusznego operatora na osiedlu może być
    całkiem spora.
    Można w tym nie widzieć niczego zdrożnego, można mieć przeciwne zdanie.

    > Nie.
    > Stawiają ją wyłącznie przed pomysłem na postawienie anteny
    > w dowolnym miejscu :)
    > Nie bez powodu wspomniałem gdzieś obok o krótkofalowcach,
    > a to z tego powodu, że niektórym wspólnotom rzeczywiście się
    > wydaje że mogą WSZYSTKIEGO zabronić.
    > Tak nie jest.
    > Ale nie jest również tak, że to co chcesz osiągnąć (dostęp
    > do konkretnego operatora lub programu) masz prawo osiągnąć
    > ŚRODKAMI które sobie wybierasz po uważaniu.
    > Nic z tego.

    Ja to rozumiem, wcale mi nie śpieszno ryć świdrem elewację, natomiast
    niekoniecznie wierzę w troskę większości o jej wygląd...
    Co ja próbuję przekazać - owce mogą przegłosować, że "4 nogi dobrze, a 2
    nogi źle", a wtedy nie jest lekko wykazać przeciwną tezę. Przykładowo,
    "w naszej wspólnocie montaż anten satelitarnych na częściach wspólnych
    budynku jest dozwolony wyłącznie powyżej trzeciej kondygnacji".

    Pozdr.!
    (D)