    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Date: Fri, 19 Apr 2013 23:02:55 +0200
    From: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>
    Subject: Re: nakaz sciagniecia anteny z elewacji

    On Fri, 19 Apr 2013, Daniel Pyra wrote:

    > Cóż, moim zdaniem prawo wyboru dostawcy usług jest istotniejsze niż wygląd
    > elewacji,

    Ale przecież "oni" Ci NIE zabraniają wyboru operatora!
    Tu leży błąd w Twoim założeniu.
    Zakładasz, że ŚRODKI które do tego prowadzą mogą naruszać wspólną
    własność. To nie jest oczywiste, musiałbyś dowieść ze naruszenie
    elewacji jest JEDYNĄ metodą na dostęp do ulubionego operatora.
    Wiesz że tak nie jest - chyba że wspólnota przesadziła, ale
    wtedy idziesz do sądu.

    > Kołchoźnicy na pierwszym miejscu stawiają elewację.

    Nie.
    Stawiają ją wyłącznie przed pomysłem na postawienie anteny
    w dowolnym miejscu :)
    Nie bez powodu wspomniałem gdzieś obok o krótkofalowcach,
    a to z tego powodu, że niektórym wspólnotom rzeczywiście się
    wydaje że mogą WSZYSTKIEGO zabronić.
    Tak nie jest.
    Ale nie jest również tak, że to co chcesz osiągnąć (dostęp
    do konkretnego operatora lub programu) masz prawo osiągnąć
    ŚRODKAMI które sobie wybierasz po uważaniu.
    Nic z tego.
    Posyłasz "im" zapytanie w jaki sposób możesz skorzystać
    z ulubionego operatora lub programu i niech się "oni"
    martwią.
    Może się okazać, że to jest odpłatne lub "na własny koszt"
    w sposób który Ci się mało widzi, ale na to mało już
    poradzisz - jeśli dostęp jest.

    > Pozdr.!

    Wzjm! :)