  • Data: 2005-06-02 21:11:09
    Temat: Re: na pozor banalne - definicja siedziby firmy
    Od: "Adam Szendzielorz" <a...@N...progreso.pEEl> szukaj wiadomości tego autora

    Daniel wrote:
    > Moja firma nie ma siedziby. Ja mam adres zamldowania i adres
    > zamieszkania, dwa rozne ardesy

    No ale musisz miec siedzibe :-)
    Jakie adres masz na pieczatce ktora musisz miec ?
    Jaki adres masz w umowie z bankiem dot. rachunku bankowego ?
    Gdzie trzymasz wszystkie papiery (chociazby kopie pit-5, kpir etc),
    gdzie (jesli) masz kase fiskalna ?

    > No wlasnie, co to jest siedziba? Jezeli rozawazamy jakies duze
    > przedsiebiorstwo, to co jest siedziba firmy, biurowiec w centrum
    > miata, czy hala produkcjna na drugim jego koncu?

    Pewnie jest to gdzies okreslone w ustawie, ja akurat w tym nie siedze
    wiec nie podam paragrafu ;-) Niemniej siedzibe musisz miec - musisz
    moc tam odbierac chociazby korespondencje.

    > Moj problem jest nastepujacy: mam siedzibe firmy krakow na formularzu
    > NIP1 (US) oraz warszawa na formularzu ZUA (ZUS). Czyli moja firma ma
    > dwie siedziby, czy to jest zgodnez prawem?

    Zglos zmiane wpisu do ew. i dopisz jako oddzial adres w krakowie, tylko
    IMO nie pozwola Ci tego wpisac jako "siedziby", tylko jako np punkt
    przyjmowania zgloszen, oddzial etc - siedziba jako taka musi byc na pewno
    "jedna" :)
    pozdr.

    --
    Adam Szendzielorz, adam [at] progreso [kropka] pl
    http://www.progreso.pl - hosting - 0801 307 301