  • 61. Data: 2006-05-19 06:19:24
    Temat: Re: na kasie cena inna niz na towarze - gdzie interweniowac?
    Od: jureq <j...@X...to.z.adresu.Xop.pl>

    Piotr Kubiak wrote:

    > Pytałem o zakaz sprzedaży powyżej tej ceny.

    Nie ma zakazu. Jest tylko nakaz naliczenia akcyzy od wyższej ceny. Jak
    myślisz: naliczają?

  • 62. Data: 2006-05-19 09:26:37
    Od: Jarek Spirydowicz <j...@k...szczecin.pl>

    In article <e4jo19$1gq$1@opal.futuro.pl>,
    jureq <j...@X...to.z.adresu.Xop.pl> wrote:

    > Jest tylko nakaz naliczenia akcyzy od wyższej ceny. Jak
    > myślisz: naliczają?

    Nie. Do pierwszej wpadki/donosu.

    --
    Jarek
    To tylko moje prywatne opinie.

  • 63. Data: 2006-05-29 09:12:52
    Od: cyklista <1...@a...net.pl111>

    > Zdaje mi się, że narzucanie ceny detalicznej przez producenta jest gdzieś
    > zabronione. Vide:
    > http://www.nettax.com.pl/serwis/publikatory/duuokik/
    2005/Nr__2/poz.21.htm
    > Cena naklejona przez producenta jest ceną sugerowaną, ale nie wiążącą.
    > Producenci naklejają wielką cenę i w ten pokrętny sposób zmuszają sklepy do
    > sprzedaży po tej cenie lub niższej. Jak sprzedawca odważy się sprzedać
    > drożej, to naraża się na nieprzyjemności klientów takich, jak BartkaKK. Poza
    > tym akurat jeśli chodzi o papierosy, to jak juz napisałem może po prostu
    > chodzić o akcyzę i sklep nie ma wyjścia.

    I jesli chodzi o akcyze to ta róznica cen mówi o nielegalnym obrocie,
    ponieważ tłumaczenie ze w komputerze mają jeszcze starą cene a na półce
    juz nową swiadczy ze cześc poprzedniej partii została sprzedana poza
    kasą. A na dodatek jeśli nie mają w kasie nowej ceny to tez swiadzczy o
    tym ze ta nowa dostawa nie została odpowiednio wprowadzona na magazyn
    (albo kupiona poza oficjalna siecią).