    From: Maciej Muszalski <sq5ebm@GRR_sm.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: na jakiej podstawie wpis na czarną listę dłużników?
    Date: Tue, 27 Jan 2004 12:56:29 GMT

    huski wrote:

    > znieslawieniu. W ogole, nie wiem jak sie ma do tego art o ochronie danych
    osobowych: Art. 49. 1. Kto
    > przetwarza w zbiorze dane osobowe, choć ich przetwarzanie nie jest dopuszczalne
    albo do których
    > przetwarzania nie jest uprawniony, podlega grzywnie, karze ograniczenia wolności
    albo pozbawienia
    > wolności do lat 2. . Do tych jakis list czarnych. Mozliwe, ze jest to zgodne z
    prawem lub nie (te listy) ale w
    > pismie do nich mozesz im napisac, ze zlamali art. Niech nie bedzie im lekko.

    Witam,

    nie uprawiam prawa zawodowo ale sadze,ze mozna ich dodatkowo postraszyc

    Art. 23 KC. Dobra osobiste człowieka, jak w szczególności zdrowie, wolność,
    cześć, swoboda sumienia, nazwisko lub pseudonim, wizerunek, tajemnica
    korespondencji, nietykalność mieszkania, twórczość naukowa,
    artystyczna, wynalazcza i racjonalizatorska, pozostają pod ochroną
    prawa cywilnego niezależnie od ochrony przewidzianej w innych
    przepisach.

    Czyz opisywanego dzialania MPK nie mozna podciagnac pod:
    Art.107 KW: Kto w celu dokuczenia innej osobie złośliwie wprowadza ją w błąd lub w
    inny
    sposób złośliwie niepokoi, podlega karze ograniczenia wolności, grzywny
    do 1.500 złotych albo karze nagany.

    a z Ustawy o ochronie danych osobowych

    Art. 23. 1. Przetwarzanie danych jest dopuszczalne tylko wtedy, gdy:
    1) osoba, której dane dotyczą, wyrazi na to zgodę, chyba że chodzi o usunięcie
    dotyczących jej danych,

    Art. 32. 1. Każdej osobie przysługuje prawo do kontroli przetwarzania danych, które
    jej dotyczą, zawartych w zbiorach danych, a zwłaszcza prawo do:
    6) żądania uzupełnienia, uaktualnienia, sprostowania danych osobowych, czasowego lub
    stałego wstrzymania ich przetwarzania lub ich usunięcia, jeżeli są one niekompletne,
    nieaktualne, nieprawdziwe lub zostały zebrane z naruszeniem ustawy albo są już zbędne

    do realizacji celu, dla którego zostały zebrane,

    Art. 33. 1. Na wniosek osoby, której dane dotyczą, administrator danych jest
    obowiązany, w terminie 30 dni, poinformować o przysługujących jej prawach, a
    zwłaszcza wskazać w formie zrozumiałej odnośnie danych osobowych jej
    dotyczących.....

    Art. 54. Kto administrując zbiorem danych nie dopełnia obowiązku poinformowania
    osoby, której dane dotyczą, o jej prawach lub przekazania tej osobie informacji
    umożliwiających korzystanie z praw przyznanych jej w niniejszej ustawie, podlega
    grzywnie, karze
    ograniczenia wolności albo pozbawienia wolności do roku.

    pozdrawiam

    --
    SQ5EBM/161 EE 132
    Maciej Muszalski