  • Data: 2004-01-28 11:00:42
    Temat: Nadal nie widzę podstaw...
    Od: "chiaro di luna" <c...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Dziękuję wszystkim za odpowiedzi :-)

    Przeczytałam na spokojnie ustawę o udostępnianiu informacji gospodarczych i na
    moje skromne możliwości rozumienia nie widzę podstaw do umieszczenia mnie na
    Liście Dłużników. Wychodzę z założenia, że firma windykacyjna zapowiadająca
    złożenie wniosku o taki wpis MUSI mieć jakieś podstawy prawne i albo ja czegoś
    nie rozumiem, nie potrafię wczytać się w ukryty sens, albo...

    1. W/w ustawa w art.7 ust.1 wymienia podmioty uprawnione do przekazywania
    informacji o zobowiązaniach konsumentów. Nie znalazłam na tej liście nic, co
    by przypominało firmę windykacyjną. Taki wniosek mogłoby złożyć MPK (pkt.17 -
    świadczący usługi przewozu osób w regularnej komunikacji publicznej), ale oni
    pozbyli się problemu. Czy uprawnienie przysługujące MPK przechodzi
    automatycznie na firmę windykacyjną wraz z zakupioną wierzytelnością?

    2. Jednym z warunków takiego wpisu jest istnienie zobowiązania na łączną kwotę
    co najmniej 200,- zł. Do tej pory mój dług wynosi 146,- (należność główna,
    koszty dodatkowe, odsetki). Z tego, co już napisaliście wynika, że firma
    windykacyjna nie ma prawa do tej kwoty doliczyć sobie kosztów wizyty u mnie, a
    wycenili to na 500,- zł i zapowiedzieli jeszcze jedną w tym miesiącu (być może
    już była, ale nic o tym nie wiem)

    Czy w tej ustawie jest coś, czego nie zrozumiałam, czy są jakieś dodatkowe
    przepisy umożliwiające firmie windykacyjnej takie działanie?

    ps/ przepraszam za poprzedni post.

    pozdrawiam
    chiaro di luna