    From: Szerr <n...@p...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: mundurki w szkołach
    Date: Tue, 21 Aug 2007 17:46:08 +0200
    <fa7urj$obn$1@atlantis.news.tpi.pl> <fa9818$et0$1@news.onet.pl>
    <fa9ucf$kjc$1@atlantis.news.tpi.pl> <faadl0$av9$2@news.onet.pl>
    <faaf9o$hap$1@nemesis.news.tpi.pl> <faakgg$noe$1@news.onet.pl>
    <faamko$1c0$1@atlantis.news.tpi.pl> <faao45$sjb$1@news.onet.pl>
    <faapa3$b2j$1@atlantis.news.tpi.pl> <fabnq0$n2q$2@news.onet.pl>
    <fabstc$5me$3@nemesis.news.tpi.pl> <fac1v4$igd$1@inews.gazeta.pl>
    <fac42s$1mh$1@atlantis.news.tpi.pl> <fac4e7$5a$1@inews.gazeta.pl>
    <facdai$3kj$1@nemesis.news.tpi.pl>
    <vowxtmqfrn9l$.748jtsulozal.dlg@40tude.net>
    <faciad$rta$1@inews.gazeta.pl> <facqfh$623$1@news.onet.pl>
    <faev7q$7tv$1@inews.gazeta.pl>

    Dnia Tue, 21 Aug 2007 17:06:39 +0200, krys napisał(a)
    w:<news:faev7q$7tv$1@inews.gazeta.pl>:

    > A jak jest zdrowe, to może mu coś strzelić do głowy.

    Chyba Twojemu może. Bo mojemu jak coś strzela do głowy, to ja już się
    staram, żeby tego gorzko żałował. Dzieci trzeba wychowywać, a nie hodować.

    1965.04.08 wyrok SN, I CR 25/65

    Obowiązek rozciągnięcia pieczy przez kierownictwo szkoły nad uczniami nie
    może być pojmowany tak szeroko, by każdej grupie uczniów, przez cały czas
    ich pobytu w szkole musiał towarzyszyć opiekujący się nią nauczyciel. W
    szczególności nie można przyjąć istnienia takiego obowiązku wobec uczniów
    starszych, którzy w czasie kilkuletniego uczęszczania do szkoły powinni
    przyzwyczaić się do regulaminu szkolnego i nauczyć się zasad dyscypliny
    obowiązującej ucznia, a to tym bardziej, że jeżeli ze strony kierownictwa
    szkoły niejednokrotnie zwracano uczniom uwagę na niedopuszczalność zabawy,
    której inicjatorem był jeden z uczniów.

    > Po godzinach, mój Panie, rodzice przejmują odpowiedzialność.

    I przychodzisz pod szkołę po to dziecko? W jaki sposób obejmujesz je swoim
    nadzorem?

    > Ba, nawet wymaga się od nich pisemnego oświadczenia, że wyrażają zgodę na
    > samodzielny powrót dziecka do domu

    Takie żądanie jest bezprawne. Szkoła ma psi obowiązek wypuścić dziecko bez
    takiego oświadczenia.

    --
    Quid leges sine moribus?