  • Date: Sun, 19 Aug 2007 15:47:55 +0200
    From: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: mundurki w szkołach

    Wrak Tristana wrote:

    > Na szybko kilka:
    > a) Przyzwyczajają dziecko do wymogów ubraniowych, które w dorosłym życiu
    > narzuci pracodawca.

    Narzuci albo i nie narzuci. Nie każdy musi pracować w np. McDonaldzie ;->

    > b) określają przynależność do grupy społecznej i identyfikacji ze swoim
    > środowiskiem

    ROTFL

    To może od razu dodatkowo stosowne opaski - różowe z trójkątami albo
    żółte z gwiazdami?

    > c) pozwalają zidentyfikować Młodego Niepokornego rozrabiającego na mieście

    Co masz na myśli? Że jak bez mundurka to rozrabia?

    > d) Niwelują różnice klasowe i zazdrość... Szczególnie wśród młodych panienek

    Ty tak na poważnie?

    > e) Niwelują problem określenia jaki strój jest przyzwoity. Coraz więcej
    > młodych lasek przychodzi do szkoły jedynie w przepasce nasutkowej i
    > nabiodrowej.

    Głodnemu chleb na myśli...

    > f) w niektórych przypadkach mogą służyć za coś w rodzaju odzieży
    > roboczej/ochronnej

    To stwierdzenie jest już tak durne, że trudno mi je skomentować...

    > g) łatwiej namierzyć obcego w szkole

    Albo trudniej - założy mundurek i każdy (kto przyzwyczai się do
    mundurków a odzwyczai od myślenia) będzie sądził, że to 'swój'.

    > Oczywiście są też minusy:
    >
    > a) cena nie każdemu się spodoba

    Postuluję zatem, żeby za mundurki płacili ich zwolennicy - i to za
    wszystkie mundurki, nie tylko swoje. Zaraz będzie mniej zwolenników ;->

    > b) szaroburość ponurość typowa do tej pory dla zakładów pracy wkroczy do
    > szkół

    Przecież dla ciebie to zaleta...