  • 1. Data: 2005-05-24 11:06:13
    Temat: motoryzacja: przepisanie samochodu.
    Od: Paweł Nowacki <b...@f...eu.org>

    Sa trzy opcje, ktore wchodza w gre i sa pytania :)

    Sytuacja jest taka, ze jest zona i maz :) - tzw. wspolnota majatkowa. Z
    informacji udzielonych przez Pania z urzedu komunikacji z KC wynika, ze
    nie mozna przepisac samochodu wewnatrz malzenstwa co najwyzej mozna
    wpisac druga osobe jako wspolwlasciciela, ale z pewnych przyczyn cos
    takiego nie wchodzi w gre... i sa 3 opcje o ktorych wspomnialem jak
    mozna to zrobic:

    1/ umowa darowizny jako ze wartosc samochodu jest ponizej 9700 zl, ale
    tutaj pojawiaja sie oplaty dla notariusza - bo taka umowa powinna byc
    sporzadzona notarialnie? prawda?

    2/ sprzedaz innej 3 osobie za 1zl i zaplacic od tego podatek - i tutaj
    pytanie: jak to jest z tym podatkiem 2% na jakiej podstawie on jest
    obliczany - czy wartosci samochodu podanej w umowie kupna-sprzedazy, czy
    na podstawie sredniej ceny danego rocznika na rynku?

    4/ rozdzielnosc majatkowa spisana notarialnie - za 500 zl :( ale nie o
    to tutaj chodzi :D

    3/ nie pamietam - moze ktos z Was ma jakis pomysl, jak zalatwic te
    sprawe, aby ograniczyc koszty zwiazane z obsluga administracyjno
    skarbowa tej operacji?

    ps/ sprawa nie dotyczy mnie, ale wydaje mi sie ze opisalem ja dokladnie,
    jakby byly jakies pytania - prosze o ich zadawanie.

    Pozdrawiam i dzieki za odpowiedzi,
    --
    Pawel Nowacki (b...@f...eu.org - Subject: "NETGROUPS")
    tel. +48 600 100 825, icq# 32149351

  • 2. Data: 2005-05-24 13:38:42
    Temat: Re: motoryzacja: przepisanie samochodu.
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    Paweł Nowacki wrote:

    > nie mozna przepisac samochodu wewnatrz malzenstwa co najwyzej mozna
    > wpisac druga osobe jako wspolwlasciciela, ale z pewnych przyczyn cos
    > takiego nie wchodzi w gre... i sa 3 opcje o ktorych wspomnialem jak

    A jakie to przyczyny?

    Co za problem, żeby w DR były 2 osoby?

    Albo żeby 'druga połowa' jeździła z DR drugiej 'drugiej połowy'?

    > 1/ umowa darowizny jako ze wartosc samochodu jest ponizej 9700 zl, ale
    > tutaj pojawiaja sie oplaty dla notariusza - bo taka umowa powinna byc
    > sporzadzona notarialnie? prawda?

    E, bez przesady...

> [...]
    > obliczany - czy wartosci samochodu podanej w umowie kupna-sprzedazy, czy
    > na podstawie sredniej ceny danego rocznika na rynku?

    Jeśli sprzedasz komukolwiek samochód czy cokolwiek innego mocno poniżej
    ceny rynkowej, to US na pewno bardzo sie zainteresuje i nie uwierzy - i
    zażąda opłat dodatkowych.

    > 4/ rozdzielnosc majatkowa spisana notarialnie - za 500 zl :( ale nie o
    > to tutaj chodzi :D

    Ale warto tak czy inaczej mieć. 'Na wsiaki słuczaj'.

    [ciach]

    > ps/ sprawa nie dotyczy mnie, ale wydaje mi sie ze opisalem ja dokladnie,
    > jakby byly jakies pytania - prosze o ich zadawanie.

    Patrz wyżej :)

  • 3. Data: 2005-05-24 13:57:17
    Od: SzerszeN <s...@t...pl>

    Paweł Nowacki napisał(a):

> [...]
    > obliczany - czy wartosci samochodu podanej w umowie kupna-sprzedazy, czy
    > na podstawie sredniej ceny danego rocznika na rynku?

    podatek naliczany jest od ceny rynkowej samochodu jesli jego wiek nie
    przekracza podajze 16 lat, pozniej naliczany jest od kwoty na umowie
    kupna sprzedazy, oczywiscie jesli w ciagu odstatnich 3 lat nic sie nie
    zmienilo

    a wracajac do tematu, jak rozumiem chcesz calkowicie zmienic wlasciciela
    samochodu, moze w takim razie napisz po co ci to potrzebne, bo moze sie
    jeszcze okaze ze to co kombinujesz wogole nie ma sensu, aha i pamietaj w
    razie czego o polrocznej karencji czyli o fakcie ze jesli sprzedaz auto
    w przeciagu pol roku to jesli umowa kupna jest nizsza niz sprzedazy
    placisz podatek od wzbogacenia, tylko nie jestem pewien czy od calej
    kwoty sprzedazy czy od roznicy

  • 4. Data: 2005-05-24 15:20:25
    Od: Paweł Nowacki <b...@f...eu.org>

    SzerszeN napisał(a):

> [...]
    > w przeciagu pol roku to jesli umowa kupna jest nizsza niz sprzedazy
    > placisz podatek od wzbogacenia, tylko nie jestem pewien czy od calej

    Ok dobra.

    Jest osoba , ktora jest w trkacie rozwodu. Mąż ją i jej rodzinę
    (przepraszam za kolokwializm) wykołował na około 25 tyś do tego stopnia,
    że w chwili obecnej martwi się o to czy samochód na który też dostała
    pieniądze od dziadków (zarejestrowano na męża - brak PJ żony) mąż po
    rozwodzie jej zwróci.
    Przyszedł z niczym, ona kupiła mieszkanie (na szczęście nie został już
    zameldowany w jej aktualnym mieszkaniu) i wiele innych rzeczy.

    Na szczescie nie robi problemow z samochodem, ktory i tak juz
    wystarczajaco zniszczyl.... wiec chce sie dowiedziec jak bezp i tanio
    zmienic jego wlasciciela.

  • 5. Data: 2005-05-24 20:03:19
    Od: "xmarcel" <x...@c...pl>

    Użytkownik "Paweł Nowacki" <b...@f...eu.org> napisał w
    wiadomości news:d6vh0n$5fi$1@nemesis.news.tpi.pl...
> [...]
    > że w chwili obecnej martwi się o to czy samochód na który też dostała
    > pieniądze od dziadków (zarejestrowano na męża - brak PJ żony) mąż po

    niema sensu zmiemieniac wlasciciela na zone, w tym przypadku to nic nie
    da

    > Przyszedł z niczym, ona kupiła mieszkanie (na szczęście nie został
    już
    > zameldowany w jej aktualnym mieszkaniu)

    zameldowanie niema nic do rzeczy
    wazne kiedy kupila to mieszkanie, ew czy moze udowodnic z jakich
    srodkow

    pozdro

  • 6. Data: 2005-05-25 06:52:42
    Od: SzerszeN <s...@t...pl>

    xmarcel napisał(a):

    > czy moze udowodnic z jakich
    > srodkow

    dokladnie, to z tego co wiem jest najwazniejsze, jesli jest w stanie
    udowodnic pochodzenie funduszy, to wtedy te lub przedmioty podarowane
    jednemu ze wspolmalzonow przez rodzine czy inne osoby trzecie nie
    wliczaja sie do wspolnoty, jednak tego nalezalo by sie jeszcze upewnic,
    dodatkowo wtedy powstaje jeszcze problem (prawdopodobnie nie
    zaplaconego) podatku od darowizny

    ale aby miec pewnosc nalezalo by ten samochod "sprzedac" osobie
    trzeciej, albo dziecku jesli jest, albo komus, pewnemu kto nie wyslizga
    pozniej tej osoby z samochodu

  • 7. Data: 2005-05-25 11:13:41
    Od: "Lepton" <l...@n...spam>

    Użytkownik "Paweł Nowacki" <b...@f...eu.org> napisał w wiadomości

    <cut>
    > 1/ umowa darowizny jako ze wartosc samochodu jest ponizej 9700 zl, ale
    > tutaj pojawiaja sie oplaty dla notariusza - bo taka umowa powinna byc
    > sporzadzona notarialnie? prawda?

    Umowa darowizny samochodu nie musi byc sporzadzana notarialnie, przykladowy
    druk umowy masz w Urzedzie Skarbowym.

> [...]
    > obliczany - czy wartosci samochodu podanej w umowie kupna-sprzedazy, czy
    > na podstawie sredniej ceny danego rocznika na rynku?

    Sprzedaza za 1zl nie unikniesz mniejszego podatku, gdyz jest on naliczany od
    ceny rynkowej pojazdu, a jaka jest to kwota, takze mozesz sie dowiedziec w
    Urzedzie Skarbowym.

    > 4/ rozdzielnosc majatkowa spisana notarialnie - za 500 zl :( ale nie o
    > to tutaj chodzi :D

    a dlaczego nie?

    > 3/ nie pamietam - moze ktos z Was ma jakis pomysl, jak zalatwic te
    > sprawe, aby ograniczyc koszty zwiazane z obsluga administracyjno
    > skarbowa tej operacji?

    Najlepiej podarowac komus bliskiemu ten samochod, np córce, czy synowi, gdyz
    jezeli byla by to pierwsza darowizna w okresie 5 lat, to jedyne koszty jakie
    by ta osoba poniosla to oplata chyba 73zl przerejstrowania samochodu + 6 zl
    znaczki skarbowe.

    Pozdrawiam,
    Lepton