    From: SzerszeN <s...@t...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: motoryzacja: przepisanie samochodu.
    Date: Tue, 24 May 2005 15:57:17 +0200

    Paweł Nowacki napisał(a):

    > 2/ sprzedaz innej 3 osobie za 1zl i zaplacic od tego podatek - i tutaj
    > pytanie: jak to jest z tym podatkiem 2% na jakiej podstawie on jest
    > obliczany - czy wartosci samochodu podanej w umowie kupna-sprzedazy, czy
    > na podstawie sredniej ceny danego rocznika na rynku?

    podatek naliczany jest od ceny rynkowej samochodu jesli jego wiek nie
    przekracza podajze 16 lat, pozniej naliczany jest od kwoty na umowie
    kupna sprzedazy, oczywiscie jesli w ciagu odstatnich 3 lat nic sie nie
    zmienilo

    a wracajac do tematu, jak rozumiem chcesz calkowicie zmienic wlasciciela
    samochodu, moze w takim razie napisz po co ci to potrzebne, bo moze sie
    jeszcze okaze ze to co kombinujesz wogole nie ma sensu, aha i pamietaj w
    razie czego o polrocznej karencji czyli o fakcie ze jesli sprzedaz auto
    w przeciagu pol roku to jesli umowa kupna jest nizsza niz sprzedazy
    placisz podatek od wzbogacenia, tylko nie jestem pewien czy od calej
    kwoty sprzedazy czy od roznicy