    From: Paweł Nowacki <b...@f...eu.org>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: motoryzacja: przepisanie samochodu.
    Date: Tue, 24 May 2005 13:06:13 +0200

    Sa trzy opcje, ktore wchodza w gre i sa pytania :)

    Sytuacja jest taka, ze jest zona i maz :) - tzw. wspolnota majatkowa. Z
    informacji udzielonych przez Pania z urzedu komunikacji z KC wynika, ze
    nie mozna przepisac samochodu wewnatrz malzenstwa co najwyzej mozna
    wpisac druga osobe jako wspolwlasciciela, ale z pewnych przyczyn cos
    takiego nie wchodzi w gre... i sa 3 opcje o ktorych wspomnialem jak
    mozna to zrobic:

    1/ umowa darowizny jako ze wartosc samochodu jest ponizej 9700 zl, ale
    tutaj pojawiaja sie oplaty dla notariusza - bo taka umowa powinna byc
    sporzadzona notarialnie? prawda?

    2/ sprzedaz innej 3 osobie za 1zl i zaplacic od tego podatek - i tutaj
    pytanie: jak to jest z tym podatkiem 2% na jakiej podstawie on jest
    obliczany - czy wartosci samochodu podanej w umowie kupna-sprzedazy, czy
    na podstawie sredniej ceny danego rocznika na rynku?

    4/ rozdzielnosc majatkowa spisana notarialnie - za 500 zl :( ale nie o
    to tutaj chodzi :D

    3/ nie pamietam - moze ktos z Was ma jakis pomysl, jak zalatwic te
    sprawe, aby ograniczyc koszty zwiazane z obsluga administracyjno
    skarbowa tej operacji?

    ps/ sprawa nie dotyczy mnie, ale wydaje mi sie ze opisalem ja dokladnie,
    jakby byly jakies pytania - prosze o ich zadawanie.

    Pozdrawiam i dzieki za odpowiedzi,
    --
    Pawel Nowacki (b...@f...eu.org - Subject: "NETGROUPS")
    tel. +48 600 100 825, icq# 32149351