  • 11. Data: 2006-02-11 17:01:26
    Temat: Re: moment wypowiedzenia umowy o prace
    Od: o`rety <o`rety@pl.pl>

    Użytkownik Aicha napisał:

    > Bezedura! Oczywiście, że zasiłek przysługuje, tylko dopiero po 90
    > dniach od rejestracji. I pod warunkiem, że wcześniej pracował min. 18
    > miesięcy.

    a nie min. rok w ciagu ostatnich 18 miesiecy?

  • 12. Data: 2006-02-11 21:05:58
    Od: "Aicha" <b...@m...pl>

    Użytkownik "o`rety" napisał:

    > a nie min. rok w ciagu ostatnich 18 miesiecy?

    Faktycznie. Moje niedopatrzenie.

    Pozdrawiam - Aicha

    --
    Dozwolone od lat 18:
    http://aicha.opowiadania.org

  • 13. Data: 2006-02-11 21:09:59
    Od: "Aicha" <b...@m...pl>

    Użytkownik "Andżelika Tokarska" napisał:

    > wypowiedzenie wręczyłam pracodawcy w sytuacji kiedy uznałam,
    > że nie mam ochoty na poddanie się mobbingowi
    > napisałam w nim o tym, iż pracodawcy daję 14 dni na ustosunkowanie
    > się do mojego wypowiedzenia, a po tym terminie zacznie obowiązywać
    > umowny termin wypowiedzenia umowy o pracę jaką zawarliśmy...

    Siakieś dziwne pomysły. Pierwsze słyszę, żeby pracodawca miał
    obowiązek się z wyprzedzeniem ustosunkowywać do wypowiedzenia. On je
    tylko ma przyjąć do wiadomości i w podanym terminie wydać świadectwo
    pracy.

    Pozdrawiam - Aicha

  • 14. Data: 2006-02-11 21:16:07
    Od: "Aicha" <b...@m...pl>

    Użytkownik "SQLwysyn" napisał:

    > Zaden pracodawca tego nie napisze na swiadectwie, bo mialby
    > Sąd Pracy pewny.

    Akurat. Przy umowie na czas nieokreślony pracodawca MUSI uzasadnić
    wypowiedzenie. A ta przyczyna jest najbardziej sensowna, pod
    warunkiem, że zostanie rozwinięta o przykłady. Bo przy ew. sprawie w
    sądzie nie można dodawać innych przyczyn niż te, które zostały w
    wypowiedzeniu podane.

    Pozdrawiam - Aicha

  • 15. Data: 2006-02-11 21:18:35
    Od: "Aicha" <b...@m...pl>

    Użytkownik "Jotte" napisał:

    > Otrzymasz świadectwo pracy i tym dokumentem sie legitymujesz.
    > A na nim nie ma nic takiego o czym piszesz i czego się obawiasz.

    Dokładnie. A wyrzucenie z pracy jest równoznaczene z dyscyplinarką,
    czyli wypowiedzeniem na podstawie Art. 52 KP.

    Pozdrawiam - Aicha

  • 16. Data: 2006-02-11 21:41:38
    Od: Olgierd <n...@n...problem>

    Świat wstrzymał oddech bo osoba znana jako *Aicha* wypowiedziała te słowa:

> [...]
    > obowiązek się z wyprzedzeniem ustosunkowywać do wypowiedzenia. On je
    > tylko ma przyjąć do wiadomości i w podanym terminie wydać świadectwo

    Nie wiem co miałoby oznaczać "ustosunkować się" ale wydaje mi się, że w ten
    sposób doszło do warunkowego wypowiedzenia umowy, które jest w myśl
    orzecznictwa niedopuszczalne.

    --
    pozdrawiam serdecznie, Olgierd
    gsm: 502DEFUNK ||| JID:o...@j...org ||| gg: 3657597

  • 17. Data: 2006-02-11 22:10:23
    Od: "Jotte" <t...@W...pl>

    W wiadomości news:dslke9$cfo$1@nemesis.news.tpi.pl Aicha
    <b...@m...pl> pisze:

    > Dokładnie. A wyrzucenie z pracy jest równoznaczene z dyscyplinarką,
    > czyli wypowiedzeniem na podstawie Art. 52 KP.
    Sorry, ale w prawie pracy nie istnieje termin "wyrzucenie z pracy".
    Natomiast art. 52 to rozwiązanie umowy o pracę bez wypowiedzenia.

    Jotte

  • 18. Data: 2006-02-12 13:59:34
    Od: "ant" <a...@c...pl>

    > Nie wiem co miałoby oznaczać "ustosunkować się" ale wydaje mi się, że w
    > ten
    > sposób doszło do warunkowego wypowiedzenia umowy, które jest w myśl
    > orzecznictwa niedopuszczalne.

    tzn?

  • 19. Data: 2006-02-12 14:14:59
    Od: Olgierd <n...@n...problem>

    Świat wstrzymał oddech bo osoba znana jako *ant* wypowiedziała te słowa:

    > tzn?

    Tzn. nie można napisać "ja tu proponuję tak i tak a jeśli nie to proszę
    sprawę traktować w ten sposób, że ja z pracy rezygnuję".
    Albo pracownik umowę wypowiada, albo składa ofertę porozumienia
    zmieniającego, wprawdzie może w tej ofercie zaznaczyć, że jeśli się
    pracodawca nie zgadza to będzie wypowiadał umowę, ale zawsze będzie
    wymagana dodatkowa czynność.

  • 20. Data: 2006-02-12 16:28:11
    Od: "Aicha" <b...@m...pl>

    Użytkownik "Jotte" napisał:

    > Sorry, ale w prawie pracy nie istnieje termin "wyrzucenie z pracy".

    Wiem. To tłumaczenie z polskiego kodeksowego na "nasze".

    > art. 52 to rozwiązanie umowy o pracę bez wypowiedzenia.

    Ale również musi mieć uzasadnienie, tak jak wypowiedzenie umowy na
    czas niekreślony.

    Pozdrawiam - Aicha