  • 1. Data: 2006-02-11 11:26:22
    Temat: Cło od aparatu cyforwego
    Od: "Majkii" <m...@n...wp.pl>

    Witam,
    w 2003r zakupiłem nowy aparat cyfrowy na allegro. Kasę wpłaciłem na konto
    srzedającego w polskim banku i towar został mi przesłany również z Polski.
    I było super fajnie do dziś, kiedy otrzymałem z Urzędu Celnego pismo z
    informacją, że zostało wszczęte postepowanie w sprawie uregulowania
    sytuacji prawnej towaru (aparatu) jak również w sprawie określenia
    wysokości zobowiązania podatkowego, gdyż jak się okazało wystawcą faktury
    jest firma niemiecka z siedzibą w Lunen (Niemcy), natomiast jako odbiorca
    tej faktury widnieje ja ?????
    W związku z powyższym rodzi się kilka pytań ...
    - skoro apart zakupiłem od Polaka, kasę wpłaciłem jemu na koncie w
    Polsce, towar dostałem z polski, a to że fakutra jest taka jak powyżej to
    chyba mnie to nie powinno "interesować" ..... tym bardziej, że nie
    podpisywałem żadnej faktury, a wszelkie rozmowy, wpłata i dostawa apartu
    odbyły się w kraju???
    - poza tym skąd mogłem wiedzieć, że osoba sprzedająca aparat przywiezie go
    z Niemiec, jeśli tak to chyba jego powinni ścigać za podatek na
    granicy????
    - wiem, że istnieje coś takiego jak art. 3 jakiejś ustawy mówiący o
    zakupie towaru w nieświadomości - czy mogę prosić o jakieś namiary ??
    - a może ktoś mi coś poradzi co w takiej sytuacji powieniem zrobić i jakie
    mam szanse na wylizanie się z tej sprawy???

    za informację z góry dziękuję
    Pozdrawiam
    Mariusz

  • 2. Data: 2006-02-13 08:21:09
    Temat: Re: Cło od aparatu cyforwego
    Od: "Robert J." <r...@w...pl>

    > I było super fajnie do dziś, kiedy otrzymałem z Urzędu Celnego

    A to jest jeszcze w UE coś takiego jak cło???