  • 1. Data: 2004-05-29 16:22:45
    Temat: mobing_komputerowy
    Od: "grazyna frydrych" <g...@g...pl>

    Szanowni Państwo;

    Czy ktoś z Państwa był prześladowany przez maniaków komputerowych.

    Od roku jestem prześladowana przez takiego maniaka komputerowego i
    nie sądzę żebym byłą jedyna w Polsce.
    Jeśli tak, proszę o kontakt i możliwe szersze relacje. Chcę stworzyć
    grupę wspierającą się, może wspólnie znajdziemy środki jak się bronić.

    Pozdrawiam

    Grażyna Frydrych

    Podaję swój adres internetowy

    g...@w...pl

  • 2. Data: 2004-05-29 16:35:42
    Temat: Re: mobing_komputerowy
    Od: "Andrzej_K" <n...@n...spam.pl>

    User "grazyna frydrych" <g...@g...pl> napisał(a)
    w news'ie: news:c9adcl$gnr$1@inews.gazeta.pl

    > Czy ktoś z Państwa był prześladowany przez maniaków komputerowych.

    Co to znaczy "prześladowany"?. (jak?)

    > [..............]
    > grazyna.frydrych[]wp.pl

    Teraz Twój adres będzie *prześladowany*
    przez producentów viagry, wibratorów i
    innych uciech cielesnych.

    --
    Pozdrawiam - Andy_K.
    "Cztery zjawiska blokują postęp ludzkości - ignorancja, głupota,

  • 3. Data: 2004-05-29 16:36:46
    Od: poilkj <u...@d...invalid>

    grazyna frydrych wrote:

> [...]
    > Jeśli tak, proszę o kontakt i możliwe szersze relacje. Chcę stworzyć
    > grupę wspierającą się, może wspólnie znajdziemy środki jak się bronić.

    Co to znaczy prześladowana?
    Maile ci wysyła?

  • 4. Data: 2004-05-29 16:55:20
    Od: "Rafal 'Raf256' Maj" <s...@r...com>

    g...@g...pl news:c9adcl$gnr$1@inews.gazeta.pl

> [...]
    > stworzyć
    > grupę wspierającą się, może wspólnie znajdziemy środki jak się bronić.

    Po pierwsze mozesz sie bronic poprostu unikajac kontaktu, unikajac emaili
    itd.

    Co do strony prawnej / zglaszania na Policje, mozna prubowac to podciagnac
    pod "uciazliwe nekanie" (tak to sie nazywalo afair?) ale najlepiej poprostu
    olac/zablokowac/itd.

    ~~~
    GG-1175498 ____| ]____,
    Rafal 'Raf256' Maj X-( * )
    Rafal(at)Raf256(dot)com ,"----------"

  • 5. Data: 2004-05-29 21:33:58
    Od: Sebol <"lobo_(usun_to)"@autograf.pl>

    Dnia Sat, 29 May 2004 16:22:45 +0000 (UTC), grazyna frydrych naskrobał(a):

    > Od roku jestem prześladowana przez takiego maniaka komputerowego i
    > nie sądzę żebym byłą jedyna w Polsce.

    na pewno nie

    > Jeśli tak, proszę o kontakt i możliwe szersze relacje. Chcę stworzyć
    > grupę wspierającą się, może wspólnie znajdziemy środki jak się bronić.

    najtaniej skontaktowac sie ze studentem informatyki i za piwo zalatwi temat
    i doradzi.

    > Grażyna Frydrych

    tego nigdy nie podawać

    > Podaję swój adres internetowy
    >
    > g...@w...pl

    tego też nie

    --
    www.grid.org
    l...@a...pl

  • 6. Data: 2004-05-30 00:29:58
    Od: "ape" <a...@p...fm>

    Użytkownik "Rafal 'Raf256' Maj" <s...@r...com> napisał w wiadomości

    > Po pierwsze mozesz sie bronic poprostu unikajac kontaktu, unikajac emaili
    > itd. <cut>

    a jakies konkrety poza kf...

    pozdro
    ape

  • 7. Data: 2004-05-30 15:48:06
    Od: "tomb" <f...@n...fbi.gov>

    > Od roku jestem prześladowana przez takiego maniaka komputerowego i
    > nie sądzę żebym byłą jedyna w Polsce.

    Jeśli chodzi o zabezpieczenie się przed atakami, to przedmówcy już
    wspomnieli: adres maniaka blokujemy w kliencie poczty i już jego listu nie
    zobaczysz. Do tego firewall do komputera, odpowiednia konfiguracja i jest
    już duża szansa, że Cię nie dosięgnie w żaden inny sposób.

    Oddzielna sprawa to to, że podajesz za dużo informacji o sobie w publicznych
    miejscach. To Twój pierwszy post, a ja już znam Twoje imię i nazwisko, dwa
    adresy e-mail, wiem, że mieszkasz w Warszawie i jesteś podłączona przez
    AsterCity. W książce telefonicznej pewnie bym znalazł telefon i adres.
    Dodatkowo wiem, ile mniej więcej masz lat, gdzie pracujesz (adres,
    telefony), widziałem zdjęcia dwóch członków Twojej rodziny (syn+córka?),
    obejrzałem stronę o Andaluzji, wiem jak się nazywa administrator sieci
    komputerowej w Twoim miejscu pracy.

    Mówiąc krótko: usuń z Sieci te dane, które nie są potrzebne innym i zachowuj
    większą anonimowość w przyszłości.

    Pozdrawiam

  • 8. Data: 2004-05-31 06:17:45
    Od: "WOJSAL" <w...@g...pl>

    Użytkownik "tomb" <f...@n...fbi.gov> napisał w wiadomości
> [...]
    > adresy e-mail, wiem, że mieszkasz w Warszawie i jesteś podłączona przez
    > AsterCity. W książce telefonicznej pewnie bym znalazł telefon i adres.

    Nie mozna z tego powodu, Przedmowczyni, traktowac
    jako winnej tego, ze jakis maniak ja sobie
    upatrzyl.
    Bo gdyby tak bylo, to wkrotce powinjismy
    chyba wszyscy chodzic w kominiarkach na ulicy.
    Ktos kto narusza czyajas prywatnosc z pewnoscia
    nie jest bez winy. Normalnie jest to SPAM.
    Ale zdaje sie, ze nasz ustawodawca inaczej pojmuje
    SPAM.

> [...]
    > komputerowej w Twoim miejscu pracy.
    >
    > Mówiąc krótko: usuń z Sieci te dane, które nie są potrzebne innym i

    Co innego umieszczenie swoich danych
    a co innego zgoda na ich przetwarzanie.
    Nie mozna nikogo winic za udostepnianie swoich
    danych. Winic nalezy tych, ktorzy wykorzystuja je
    niezgodnie z wola ich wlasciciela.

    Niedlugo dojdziemy do sytuacji, ze wlamywacz
    jest niewinny a winna jest ofiara, ktora
    "pozwolila" sie napasc.

    WOJSAL

  • 9. Data: 2004-05-31 08:30:31
    Od: "tomb" <f...@n...fbi.gov>

> [...]
    > upatrzyl.
    > Nie mozna nikogo winic za udostepnianie swoich
    > danych. Winic nalezy tych, ktorzy wykorzystuja je

    Całkowicie się z Tobą zgadzam, że powszechna dostępność danych osobych w
    żaden sposób nie usprawiedliwia ich nadużywania przez kogokolwiek.
    Oczywiście trudno też winić ofiarę za czyny popełnione przez przestępcę.

    Kłopot jednak w tym, że Internet wygląda tak jak wygląda. Z jednej strony
    nie brakuje różnych podejrzanych typów, a z drugiej narzędzia w rodzaju
    Google i baz whois są w odległości dwóch kliknięć. Dlatego właśnie każdy
    powien sobie z tego zdawać sprawę i nie publikować szczegółowych danych o
    sobie w przypadkowych miejscach. W szczególności nie najlepszym pomysłem
    jest IMHO podpisywanie się pełnym imieniem i nazwiskiem w postach na forach
    dyskusyjnych, których treść sprowadza się do jednego zdania "fajne forum",
    zakładanie własnych stron internetowych na serwerze pracodawcy, publikowanie
    na nich zdjęć członków rodziny bez jakiejkolwiek potrzeby i umieszczanie
    niezakodowanych adresów e-mail w postach usenetu.

    Oczywiście fajnie by było, gdybyśmy żyli w lepszym świecie, gdzie ma
    przestępców i różnej maści abuserów, ale tego to już w najbliższym czasie
    nie zmienimy.