  • Data: 2006-04-28 13:03:57
    Temat: Re: mit ze meldunek to tylko informacja
    Od: Przemysław Płaskowicki <p...@p...name> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu 4/28/2006 2:56 AM, PAweł wrote :
> [...]
    > ogromnie się przejmie, ze masz na ten temat odmienne od niego zdanie;-))
    >
    > Nie mam szczególnej ochoty przekonywac Cie do rzeczy oczywistych,- sentencja
    > orzeczenia jest wg mnie prosta (przynajmniej w tej części;-).
    > Zadam więc banalnie proste pytanie,- czy obstajesz przy tym, ze od 1.01.2007
    > Marta nie bedąc wpisana na liste adwokatów (a i dla porządku, też i radców)
    > będzie mogła samodzielnie, publicznie (tj. tzw. "ludności") udzielac
    > ODPŁATNIE porad prawnych, czy tez nie?;-).
    > Fizycznie zapewne tak, ale czy będzie to dozwolone?;)

    Cytując punkt 4 sentencji:

    4. Art. 4 ust. 1a ustawy z 26 maja 1982 r. powołanej w punkcie 2, dodany
    na podstawie art. 1 pkt 1 ustawy z 30 czerwca 2005 r. powołanej w
    punkcie 1, jest niezgodny z art. 2 Konstytucji.

    Czyli, zdaniem Trybunału przepis art. 4 ust. 1a -- dotyczący właśnie
    pomocy prawnej przez magistrów jest niezgodny z art. 2 Konstytucji
    (zasadą państwa prawa). Nie jest niezgodna ze (nie)sławnym art. 17
    Konstytucji.

    No i w konsekwencji stwierdzam, że Marta będzie mogła (przy
    niezmienionym stanie prawnym) udzielać odpłatnie porad dla ludności,
    albowiem nie ma przepisu który by tego zakazywał -- a podstawową zasadą
    właśnie państwa prawa jest zasada, że co nie jest zabronione to jest
    dozwolone.

    Tak czy inaczej w tym zakresie musimy poczekać do uzasadnienia.

    > na miłośc boską, dlaczego Poncjusz Piłat zaczął nagle mówic po angielsku???

    Quod scripsi, scripsi.

    --
    Przemysław Płaskowicki
    All that is necessary for the triumph of evil is that good men do