  • 11. Data: 2012-09-20 13:27:16
    Temat: Re: mieszkanie, -wejście w posiadanie
    Od: p47 <k...@w...pl>

    W dniu 2012-09-20 12:26, m pisze:
    > [...]
    >
    > Nie do końca. Ten punkt mówi o tym że przekazanie nastąpi po spełnieniu
    > tych wszystkich warunków. Inaczej mówiąc - że zobowiązujesz się
    > przekazać mieszkanie nie później niż po ich spełnieniu.
    >
    > Ale, ty mieszkanie przekazałeś. To się dokonało.

    Na jakiej podstawie twierdzisz, ze odstąpiłem od warunku zapisanego w
    umowie i dobrowolnie zgodziłem sie, aby zamieszkali tam lokatorzy bez
    opłacenia czynszu??!

    > W tym przypadku, sądzę że 9 na 10 osób uzna że przekazanie kluczy
    > oznacza przekazanie mieszkanie.

    To zaden argument. Takze 9 na 10 osób uzna, ze nieprwdopodobne jest, aby
    ktos wpuscił lokatorów bez pobrania od nich czynszu.
    Klucze to wg mnie żaden argument.
    A zgodnie z art 6 to lokator winien udowodnić, ze zgodziłem się na to,
    aby tam zamieszkali i ze zgodziłem się odstąpić od korzystnego dla mnie
    zapisu w umowie.

    > To odstąpienie od umowy jest zapisane w umowie, czy sobie dorozumiałeś?

    "#10

    Dopuszcza się rozwiązanie niniejszej umowy najmu przed terminem
    określonym w #3 za pisemnym wypowiedzeniem jednomiesięcznym, którego
    okres upływa ostatniego dnia miesiąca następującego po miesiącu, w
    którym dokonano wypowiedzenia. Okres wypowiedzenia, za zgodą drugiej
    strony, może ulec skróceniu.
    W przypadku rażącego naruszenia warunków umowy, lub zasad korzystania z
    mieszkania przez Najemcę, a w szczególności użyczanie mieszkania osobom
    do tego nie uprawnionym, dewastacji jego wyposażenia, drastycznego
    naruszania spokoju innych mieszkańców domu itp. Wynajmujący ma prawo
    wypowiedzenia niniejszej umowy najmu w trybie natychmiastowym, bez
    dochowania terminu wypowiedzenia.
    Po wygaśnięciu lub rozwiązaniu niniejszej Umowy Najemcy zobowiązują się
    dobrowolnie i bez sprzeciwu do niezwłocznego opuszczenia mieszkania i
    zrzekają się jakichkolwiek roszczeń w stosunku do Wynajmującego o
    zapewnienia im zastępczego lokalu mieszkalnego. "

    Dlatego tez wypisałem nast pisemko, które pokwitowała:
    "W związku z powzięciem wiadomości, że samowolnie wtargnęła Pani do
    mojego mieszkania nr 93 znajdujacego się w (...)mimo braku na to mojej
    zgody i nieposiadania ważnej umowy najmu wzywam Panią wraz ze wszystkimi
    osobami, które Pani do tego lokalu sprowadziła, do opuszczenia tego
    mojego lokalu w ciągu 24 godzin, tj. w dniu 20 września 2012r .

    Zgodnie z art. 13 wstępnej umowy najmu warunkiem przekazania Pani
    mieszkania w użytkowanie było m.in. opłacenie do 10 września opłaty
    czynszu za pierwszy miesiąc czego Pani nie dopełniła.
    W tej sytuacji stwierdzam brak wiążacej umowy najmu i rezygnuję z
    zawarcia z Panią umowy najmu przedmiotowego mojego lokalu.

    Jesli Pani w wyznaczonym wyżej terminie lokalu mojego nie opróżni i go
    nie opuści zmuszony będę do zastosowania w celu usunięcia Pani i i
    innych osób, które wprowadziła Pani bez mojej zgody do tego mojego
    lokalu wszelkich środków prawem przewidzianych i obciążenia Panią
    kosztami z tym związanymi."

    > IMHO umowa obowiązuje, mimo że lokatorka nie wpłaciła czynszu.

    No OK,- nawet jesli przyjąć iż umowa obowiązuje to lokatorzy nie maja
    prawa tam mieszkać, bo mieszkanie nie zostało im przekazane do
    użytkowania z powodu leżącego po ich stronie:

    "#13

    Przekazanie Najemcom mieszkania w użytkowanie nastąpi przed dniem 01
    września 2012 roku, jednakże pod warunkiem wpłacenia przez nich czynszu
    za pierwszy miesiąc najmu, wręczenia Wynajmującemu kaucji opisanej w #6,
    oraz podpisania ,,Protokołu przekazania mieszkania" stanowiącego
    integralną część niniejszej umowy."

  • 12. Data: 2012-09-20 14:40:27
    Od: m <m...@g...com>

    W dniu 20.09.2012 13:27, p47 pisze:

    > Na jakiej podstawie twierdzisz, ze odstąpiłem od warunku zapisanego w
    > umowie i dobrowolnie zgodziłem sie, aby zamieszkali tam lokatorzy bez
    > opłacenia czynszu??!

    Na takiej podstawie, że interpetujesz go inaczej niż on brzmi. Warunek
    nie mówił nic o tym co wolno/nie wolno lokatorom. On mówił do czego
    jesteś TY zobowiązany i pod jakimi warunkami.

    > To zaden argument. Takze 9 na 10 osób uzna, ze nieprwdopodobne jest, aby
    > ktos wpuscił lokatorów bez pobrania od nich czynszu.
    > Klucze to wg mnie żaden argument.

    Jest to zwyczajowy sposób przekazywania mieszkania.

    > A zgodnie z art 6 to lokator winien udowodnić, ze zgodziłem się na to,
    > aby tam zamieszkali i ze zgodziłem się odstąpić od korzystnego dla mnie
    > zapisu w umowie.

    I który znaczy co innego niż myślisz że znaczy.

    [...]

> [...]
    > naruszania spokoju innych mieszkańców domu itp. Wynajmujący ma prawo
    > wypowiedzenia niniejszej umowy najmu w trybie natychmiastowym, bez

    Po pierwsze, rozwiązanie umowy to nie to samo co odstąpienie ze strony
    najemcy.

    Po drugie, nie ma tutaj żadnego rażącego naruszenia warunków umowy, co
    najwyżej zwykłe.

> [...]
    > zrzekają się jakichkolwiek roszczeń w stosunku do Wynajmującego o
    > zapewnienia im zastępczego lokalu mieszkalnego. "

    Powyższe jest chyba nieco niezgodne z przepisami i jako takie - nieważne.

    [...]
> [...]
    > za pierwszy miesiąc najmu, wręczenia Wynajmującemu kaucji opisanej w #6,
    > oraz podpisania ,,Protokołu przekazania mieszkania" stanowiącego

    Ale nastąpiło mimo wszystko wcześniej. Wiem, wiem, masz inne zdanie na
    ten temat ...

    p. m.

  • 13. Data: 2012-09-20 15:24:53
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    m wrote:

    > Wydaje mi się że umowa o najem okazjonalny musi być zawierana
    > notarialnie (swoją drogą - głupota).
    >
    > A o takim drobiazgu jak notariusz by chyba p47 wspomniał.

    niekoniecznie notarialnie, ale wymaga notarialnych "wstawek".
    Po za tym wymaga "zarejestrowania" w 14 dni w US.
    Po tym terminie rybka przepadła i najem okazjonalnym juz nie jest

  • 14. Data: 2012-09-20 16:39:40
    Od: p47 <k...@w...pl>

    W dniu 2012-09-20 14:40, m pisze:
    (...)

    > Na takiej podstawie, że interpetujesz go inaczej niż on brzmi. Warunek
    > nie mówił nic o tym co wolno/nie wolno lokatorom. On mówił do czego
    > jesteś TY zobowiązany i pod jakimi warunkami.

    A w którym zatem miejscu umowa ta zezwala lokatorowi na zamieszkanie,
    skoro ja im na to nie zezwoliłem, a w kazdym razie nic z umowy takiego
    nie wynika, a nawet wprost przeciwnie.
    Tak, tak, wiem, że ty uważasz iz wręczenie kluczy, niezależnie od
    okoliczności,zawsze oznacza zgodę, aby ten komu je wreczono mógł już
    sobie niezaleznie od wszystkiego tam zamieszkać...

    > Jest to zwyczajowy sposób przekazywania mieszkania.

    > I który znaczy co innego niż myślisz że znaczy.

    A skąd wiesz, co ja myślę??

    A zresztą przytoczę ten art 6 w całości:
    "Ciężar udowodnienia faktu spoczywa na osobie, która z faktu tego
    wywodzi skutki prawne" czyli, jak to mnie kiedys w szkole uczyli "Actori
    incumbit onus probandi"

    Czyż nie oznacza to, ze ci, którzy zamieszkali mimo ze nie wypełnili
    warunku zapisanego w umowie (zapłaty do określonej daty pierwszego
    czynszu) musza udowodnić, że wręczając im klucze (albo tez w innych
    okolicznościach) zezwoliłem im na zamieszkanie i zwolniłem z warunku tej
    zapłaty, mimo, ze warunek ten wymieniony był explicite w umowie.
    To oni z tego faktu (mojego rzekomego zezwolenia) wyciągają skutki
    prawne (tj. to , że są uprawnieni do mieszkania w moim lokalu).
    Ja nie muszę im udowadniać , że tego zezwolenia nie udzieliłem, tak jak
    nie muszę udowadniac, że nie jestem wielbładem;-)

    (...)

    > Ale nastąpiło mimo wszystko wcześniej. Wiem, wiem, masz inne zdanie na
    > ten temat ...

    Tak, i jest to sprawa kluczowa.
    Nie rozumiem, dlaczego upierasz się, że zaledwie przekazanie kluczy
    (które uzasadnione być może istnieniem 100 powodów) uznajesz za
    jednoznaczne z zezwoleniem na zamieszkanie i to mimo tego, ze istnieją
    wyraźnie w umowie opisane warunki, okoliczności, które MUSZĄ być
    wypełnione przez najemcę, aby takie przekazanie mieszkania do
    zamieszkania nastąpiło, a które z winy najemcy nie zostały wypełnione.
    Wbrew temu co pisałeś wcześniej są to warunki , jakie ma wypełnić
    najemca, a nie właściciel; - nie ma żadnego dowodu na to, aby właściciel
    zezwolił najemcom na zamieszkanie.
    Skoro opierając się na mitycznej powszechnej opinii uznajesz (co jest
    dla mnie zagadką) za oczywiste, ze przekazanie kluczy w dowolnym celu
    jest równoważne zezwoleniu na zamieszkanie to nie wiem dlaczego
    uznajesz za nieważną chyba równie powszechną opinię, ze nieprawdopodobne
    jest, aby właściciel zezwalał nieznajomym osobom za zamieszkanie w swoim
    lokalu bez opłacenia czynszu, tym bardziej, ze zobowiązywała ich dio
    tego umowa.

  • 15. Data: 2012-09-20 17:34:01
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    Typowe.

    jak nie dostales odpowiedzi, ktora by cie satysfkcjonowała, to bedziesz
    do upadlego twierdził, że inni nie mają racji.

  • 16. Data: 2012-09-20 18:06:05
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

> [...]
    >
    > Skoro im klucze wydałeś, to jest po rybkach.
    > Udowodnic im oszustwa, ze mowili tylko o pokazaniu mieszkania nie jesteś

    No a ja mam dokładnie przeciwny pogląd. Z umowy wynikało, rzędu wydania
    lokalu dojdzie pod określonymi w niej warunkami. Dzika lokatorka
    doprowadziła do niekorzystnego rozporządzenia mieniem (lokalem) przez
    właściciela wyłudzajac od niego klucze. Sądzę, że interwencja Policji
    akurat w tym wypadku powinna skłonić dziką lokatorkę do ugodowego
    wyprowadzenia się.

  • 17. Data: 2012-09-20 18:48:16
    Od: "m4rkiz" <m...@m...od.wujka.na.g.com>

    "Robert Tomasik" <r...@g...pl> wrote in message
> [...]
    > od niego klucze. Sądzę, że interwencja Policji akurat w tym wypadku powinna
    > skłonić dziką lokatorkę do ugodowego wyprowadzenia się.

    kwestia tylko czy jest swiadoma na co moze sobie pozwolic - bo z drugiej
    strony jezeli pokaze umowe to nikt nie bedzie wnikal kto, komu, czy
    i ile zaplacil... i jej z owego mieszkania 'na sile' (skoro sie wprowadzila
    to zakladam ze ma tam meble i inne ruchomosci) nie wyrzuca, prawda?

    jakos nie wyobrazam sobie policjanta ktory na miejscu czyta umowe, decyduje,
    chwyta ja za kolnierz i wystawia przed drzwi - to sie po prostu nie stanie...

  • 18. Data: 2012-09-20 18:57:10
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    Robert Tomasik wrote:
> [...]
    > właściciela wyłudzajac od niego klucze. Sądzę, że interwencja Policji
    > akurat w tym wypadku powinna skłonić dziką lokatorkę do ugodowego

    Nie jestes w stanie udowodnic, ze ona wyludzila klucze.
    Powie, ze wlasciciel zmienil zdanie, dal klucze i powiedzial, ze moze
    sie wprowadzac.

    Policja nic nie zrobi, po zastala stan taki jaki jest.
    kobieta juz mieszka, wygodnie rozpakowana i zamieszkala od pewnego czasu.
    Dodatkowo pokazuje umowa, ze ma prawo tam mieszkac.

    Zaden policjant nie odwazy sie robic za sedziego.

    To co masz na mysli byloby dobre, jakby policja wpadla na moment
    wprowadzania sie, ale i w to wątpie.

  • 19. Data: 2012-09-20 18:57:45
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    m4rkiz wrote:

    > jakos nie wyobrazam sobie policjanta ktory na miejscu czyta umowe,
    > decyduje,
    > chwyta ja za kolnierz i wystawia przed drzwi - to sie po prostu nie
    > stanie...

    dokładnie tak wlasnie bedzie.

  • 20. Data: 2012-09-20 21:23:09
    Od: p47 <k...@w...pl>

    W dniu 2012-09-20 18:57, witek pisze:

> [...]
    >
    > Zaden policjant nie odwazy sie robic za sedziego.
    >
    > To co masz na mysli byloby dobre, jakby policja wpadla na moment

    Zadziwia mnie pewność powyższych opinii biorąc pod uwagę, że akurat tu
    polemizujesz z ...komisarzem policji;-)

    > Nie jestes w stanie udowodnic, ze ona wyludzila klucze.
    > Powie, ze wlasciciel zmienil zdanie, dal klucze i powiedzial, ze moze
    > sie wprowadzac.

    Ależ to jest dziwaczny pogląd, że to jedynie właściciel miałby dowodzić
    wyłudzenie, a nie najemca, bo jemu z definicji należy wierzyć ze
    uczciwie i za zgodą właściciela zamieszkał i nic dowodzić on nie musi!
    A przecież zgodnie z art. 6 KC skoro lokator twierdzi, ze uczciwie i
    zgodnie z wolą własciciela zamieszkał w mieszkaniu to on winien ten fakt
    zgody dowieść!

    Zresztą gdyby uznać twoją logikę to należałoby np. natychmiast
    zaprzestać ścigania złodziei, bo każdy z nich podobnie mógłby twierdzić,
    ze np. zegarek skradziony w tłoku to w istocie właściciel mu podarował
    a tylko potem zmienił zdanie. No i wymagasz, żeby to nie ten, u którego
    znaleziono cudzy zegarek, oskarżony o jego kradzież miał dowodzić, ze
    legalnie wszedł w posiadanie tego zegarka, ale jego właściciel, ze mu go
    NIE podarował.
    A już jeśli nie daj Boże sporządzono by umowę sprzedaży tego zegarka to
    mimo że za zegarek ceny nie zapłacono to wg ciebie zagarniając tenże
    zegarek bez wymaganej zapłaty zagarniający żadnego przestępstwa nie
    popełnił, nie powinien być za to ścigany a to tylko dlatego że..dałeś mu
    ten zegarek na chwilę do ręki do obejrzenia. -No bo skoro on twierdzi,
    ze wbrew wymogowi zapłaty ty zdecydowałeś się mu go podarować (na co nie
    ma żądnego dowodu!) to w to należy wierzyć!
    W opisywanej sprawie do tego dochodzi jeszcze nawet mocniejsza
    okoliczność,- wszak zapisano, ze właściciel nie zamierza żadną miara
    owego "zegarka" darować, ale wymaga , aby przedtem mu zapłacono, czego
    nie dokonano, a co łatwo dowieść.