    From: Jarek Skórski <j...@w...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: mieszkanie komunalne, zadłużenie i wymiana okien ...
    Date: Fri, 16 Jul 2004 14:34:25 +0200
    Sender: p...@o...pl@ey210.internetdsl.tpnet.pl

    Boguslaw Szostak napisał w news:cd8fne$8pv$1@galaxy.uci.agh.edu.pl :
    > Jarek Skórski pisze:
    > [...]
    > Tylko ze ONI wlasne tak rozliczaja i to jest ICH wola..
    > Nie macie umowy zwlascicielem, ze czynsz bedzie obnizany
    > o kwote ....

    No wiem i czy to w jakiś sposób wpływa na fakt że to nie ktoś płaci za mnie,
    tylko ja płacę za kogoś ?
    I na to że udzielam im nieoprocentowanej pożyczki ?
    Moim zdaniem nie.
    A tylko o tym pisałem.

    > KRO (kodeks rodzinny.....)

    KRiO okresla tylko coś co nazywa się obowiązkiem alimentacyjnym.
    Gdzie jest tam napisane o *powinności* o której jest powyżej ?
    Gdyby nie było jej stać na utrzymanie samochodu , też powinniśmy zrzucic się
    na "alimenty" ?

    > Ano namieszalo sie od pirsze gopostu.
    > Odpowiedz napierwszy post byla juz dawno.
    > Dokonal Pan remontu nie swojego budynku bez porozumienia z wlascicelem,
    > wiec neima Pan o co sie upominac.

    ale gdzie ona była ?
    bo ja jej nie zauważyłem ...
    zauwazyłem natomiast że jestem be , bo nie zapytałem własciciela ...

    > I odpowiedz tez byla...
    > Niema prawa domagac sie Pan ani zwrotu kosztow remontu, ani skompensowania
    > dlugu najemcy Panskimi wydatkami na nieuzgodniony remont..
    > No i na tym moznaby skonczyc..

    no własnie takiej odpowiedzi nigdzie nie zauwazyłem ..
    zauważyłem natomiast cała masę innych niepotrzebnych słów

    > Nie o to chodzilo...
    > O to, ze PRZEKROCZYLES uprawnienia, jakie najency daje wlasciciel.
    > NIEMIALES PRAWA nie swoja wlasnoscia dysponowac.
    > Wiem, ze sasiedzi tak zrobili, ale TEZ nie powinni.
    > Normalnie to najemcaPOWINIEN uzyskac zgode wlasciciela
    > na wymiane okien, niemowie juz o ty, cona toprawo budowlane..

    naprawde dziękuję za uświadomienie.
    zapytałbym się gdzie tu jest związek z pytaniem które zadałem na pocżątku ,
    ale chyba zaczne się powtarzać ///

    > Wg mnie tak.
    > Zmieni to, ze dokonujesz remontu za zgoda wlasciciela,
    > bo to w jego imieniu administracja dziala.
    > Jeslio kno nie nadaje sie do uzytku obowiazkiem
    > jego wymiany obciazony jest wlasciciel.

    No właśnie ..
    Ja cały czas się pytam o podstawy prawne ...
    I cały czas wskakuje "wg mnie"
    Ogólnie to wg. mnie powienienem mieć prawo do zwrotu częsci kosztów.

    W pewnym momencie wyskoczyła kwestia zgody właściciela która rzekomo miała
    mi dac możliwość dochodzenia zwrotu kosztów.
    W tym momencie wskakuje coś nowego -"jeśli okno nie nadaje się do użytku" a
    co to oznacza ???
    I kto to ocenia ?
    Więc chodzi w końcu o zgodę własciciela , czy stwierdzenie że okno nie
    nadaje się do użytku ?
    Jeśli chodzi o to pierwsze , zdobęde bez problemu. To drugie to chyba jakaś
    mżonka.
    I jeszcze raz pytam - jesli będę miał zgodę na piśmie to będę już cacy ?
    A jeśli będę cacy, to w jaki sposób wpłynie to na całą sytuację ?

    > Bo dla wlasciciela strona jest babcia.

    No oczywiście , ale co z tego wynika ??
    Po co ona jest potrzebna w odpowiedzi na pierwszy mój post w tym wątku?

    > Nie o "stosunek" chodzi, a o "tytul prawny" do przebywania w mieszkaniu.

    "Stosunek do" może dość często wyjaśnić ten tytuł. W pierwszym poście użyłem
    słowka "my"
    "My wymieniliśmy" Tytuł prawny jaki mam do przebywania w tym mieszkaniu nie
    ma żadnego znaczenia.
    Byle coś napisać

    > No zdenerwowal sie czlowiek troche...
    > zle zinterpretowal moze...
    > I tu sie brak wrozbiarskich zdolnosci klania..

    Ale po raz enty. Jakich wróżbiarskich zdolności ?
    Żeby odpowiedzieć na pytanie potrzebował całej tej otoczki ?
    W sumie i tak nie potrafił nic konstuktywnego napisac ... więc ??
    Nudziło mu sie ??
    Jak ja się zdenerwuje jakims postem na grupie tez mogę wyzywac autora od
    złodziei ?

    > To dla formalnosci..
    > Jesli grozi katastrofa bezposrednio, to nalezy podjac takie czynnosci,
    > by jej zapobiec..

    Ale ja nie rozumiem tekstu który napisałeś w nawiązaniu do tego co napisałem
    ja....

    > Porsze spokojniepodejsc do sprawy..

    Do której sprawy ?
    Bo od kilku postów spraw zrobiło sie duuuuużo